#31
Akasut
Elite Nørd |
25-04-2019 18:44
#24 sådan som TS beskriver pakken, så ja, men han har jo ikke nægtet modtagelse af pakken, eller på modtagelses-dagen fremsendt fotodokumentation af skaderne til forhandleren. Det er den del af processen hvor ansvaret ligger hos forhandler at produktet kommer sikkert frem. Det ansvar vendes så snart fortrydelsesretten tages i brug, hvor TS ikke har afhjulpet situationen, men kun forværret den fordi hans indstillingen til sagen har været øje-for-øje jf. #7.
Han skriver at han har "talt" med dem, hvad det dækker over ved vi ikke. Han skriver også at han har taget et billede, men hvornår, af hvad og hvem der har set det vides heller ikke. Vi har kun TS halv-forvirrende forklaringer om hvad der er sket, og compumail endnu mindre sikkert hvorfor de reagerer som de gør.
#25 ja, det giver netop ingen mening at tage billede (singularis) og intet gøre ved det i 12 ud af 14 dage af fortrydelsesretten.
#26 emballage til transport holder kun X antal ture før struktur og dermed beskyttelse af materiale indpakningen ikke kan anvendes. Hvorfor enkeltvejs shipping som ved et køb, kan original emballage typisk godt holde til det, men det er jo vind og vejr hvordan pakker kommer igennem carrier systemet.
Jeg modtag en demovare som jeg havde købt og æsken var fuldstændig faldefærdig, det første jeg gjorde efter modtagelse af pakken, var fotodokumentation af det hele. Skade på produktet blev også fundet, således det blev til reklamationssag. Længere detaljeret email blev sendt på dagen til forhandler, med flere billeder, hændelsesforløb, timeline, det hele. Jo mere præcis man selv er, jo nemmere glider disse sager også.
Det er vel ingen hemmelighed at mange åbner eller ligefrem flænser deres produkter ud af æsken, kaster manual, plastikposer, emballage væk, går i gang med at anvende produktet, og så fanger bordet når de lige pludselig beslutter sig for at anvende fortrydelsesretten. Derfor, hvis man er usikker på et køb, så pak tingene forsigtig ud og prøv dem jf. købeloven, og pak forsigtig ind igen, og send forsvarligt tilbage, så får man også 100% af købesummen tilbage. Jeg har haft 48" fjernsyn pakket ud og monteret, men det virkede ikke sammen med mit hifi setup, så det blev sendt tilbage. Der røg en hel eller halv aften med at pakke det forsigtig ind i igen, no complaints.
Sådan som jeg ser det, så er der mennesker der ikke behandler ting ordentlig, og folk der gør. Når ejerskab af produktet indenfor 14 dage kan skifte hånd, så må man i den tid også behandle produktet som værende ikke ens eget.
#29 hvorfor er tid et problem? Man må affinde sig med hvordan processen er indrettet, ellers må man jo lade være med at handle online. Jeg har haft RMA sag sidste år hvor jeg fik fremsendt på request et nyt produkt, så det er muligt, hvilket er god service, men absolut ikke obligatorisk fra forhandlerens side.
#30 ikke nødvendigvis, en online forhandler kan have fysisk butik også, der vælger en kunde der kommer ind i butikken ikke ligefrem den æske der har taget skade. Folk vælger heller ikke den liter mælk i Fakta som ser lidt våd ud og alle hjørner er bøjet ind. Hvorfor nogle forhandlere pakker produkterne ind i ekstra papæsker som vil tage de slag og stødt der forventelig vil ske under transport. Det beskytter produkternes værdi. Du har dog helt ret at det netop er flere faktorer som giver den samlede -15% vurdering i sidste ende, og ikke kun papæsken som TS prøver at køre hans argumentation på.