• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Generel hardware
  • 29-11-2020 · 08:10 2694 visninger 33 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Spørgsmål til Nvidia shield TV ejere

    Af 9colai Gigabruger
Hej folkensJeg overvejer at skifte mediecenteret ud her hjemme med et Nvidia shield TV og køre al streaming og TV (TV2 og DR kanaler gennem deres streaming service) over den. Men hvis den ikke kan klare al streamingen er det jo lige meget :-).

Jeg formoder at den klarer HBO, viaplay, Netflix og Youtube uden problemer. Men hvad med DR/TV2 TV og alm. Streaming?

MvhNicolai

Maxi Supporter
29-11-2020 08:23
Jeg har en 2017 model, den klarer alt, DR/TV2 intet problem og alle de store streaming platforme.

Er rigtig glad for den.
upz

#2

Monsterbruger
29-11-2020 09:03
Samme som #1
Giga Supporter
29-11-2020 09:03
#1 +1
Giga Supporter
29-11-2020 13:47
#1 +2
Elite Supporter
29-11-2020 13:50
Tilslutter mig koret, har haft den siden 2017 og det spiller bare.

Den koster mere end alle andre boxe, men den er så også bedre end alle andre.
Guru
29-11-2020 13:52
1# +3

Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige TV-bokse og de 4x nVidia Shield (modellen hedder vist 4k fra 2018 eller sådan noget) er de absolut bedste bokse vi nogensinde har haft.

WAF værdien er høj, de er lyn hurtige, lækkert interface og som kun en ægte "Apple-discipel" kan sige det: "...Det virker bare..." :D

Har i øvrigt lige opdateret vores bokse her til morgen.
Super Supporter
29-11-2020 15:51
Har selv købt en Mi TV box. Den virker superæn også. Indbygget chromecast, og ellers de gængse apps. Koster 1/3 af en Shield. Men har dog aldrig prøvet shield selv.
Junior Supporter
29-11-2020 16:34
Har haft 2 stk 2017 modeller, og nu skiftet til 2019 modellerne. Absolut ingen problemer overhovedet. Remoten til de nye er rigtig god, og med CEC er det den eneste remote vi bruger.
Gigabruger
29-11-2020 16:55
Fedt!

Tak for jeres input :-). Det ser ud til at der kommer en ekstra julegave, fra konen og jeg til konen og jeg under juletræet i år :-)
Super Nørd
29-11-2020 17:59
Jeg har en nvidia shield fra 2017 - alt spiller med undtagelse af én ting. Jeg er nødt til at chromecaste DR, da jeg ikke kan finde en app til den.

Den klarer fint TV2 Play, Viaplay, Netflix, HBO og YouTube.

9/10 - vil klart anbefale den.
Superbruger
29-11-2020 18:12
Nogen der kører den som plex media player? Og virker dolby atmos over det?
Junior Supporter
29-11-2020 18:26
#10
Jeg har set DR app på min 2019.
upz

#13

Monsterbruger
29-11-2020 19:09
#10
Den findes, jeg har en 2017, med Dr app
Nørd Aspirant
29-11-2020 20:22
#11 Ja og Ja (Passthough)
Maxi Supporter
29-11-2020 20:31
Har haft en 2017 model og valgte at købe den nye 2019 pro i stedet. De kører skide godt.
Er super glad for den AI upscaling feature man får med, det virker fantastik godt.

Har også DR app på min 2019, kører rigtig godt.

Bruger disse apps:
Plex media player, Netflix, HBO, TV2 Play, DR TV, Yousee Xee, Twitch, Youtube, Stream Link, Spotify.

Specielt fjernbetjening er super på den nye, var ikke så glad for den til 2017 modellen.

Med ét tryk på Shield remote, så tænder TV+Receiver+Shield og man er i gang. Det er lækkert.
Supporter Aspirant
29-11-2020 20:55
Min 5+ år gamle shield klarer stadig alt. Har også en Xiaomi Mi Box, som også er ganske fin til streaming.
Maxi Supporter
29-11-2020 21:43
Hvis du vil ha plex m 4k HDR og atmos skal du ha en pro. Non pro køre 32bit og har en memory leak fejl i plex app de åbenbart bare ik kan fix på non pro shield m 2gb mem.

Men +1 for pro 2019 edition, det spiller
bobson

#18

Ultra Supporter
30-11-2020 11:44
Mange er tilsyneladnde glade for Shield. jeg har overvejet/overvejer den selv. Hvis jeg må stille et spørgsmål;

Giver den mening, når jeg har et Sony XE9005 - altså et Android TV?
Super Nørd
30-11-2020 12:29
Det har I sgu ret i :)
Tak for det! Jeg har altid været så træt af, at der manglede en DR app. Den er vist kommet i løbet af det seneste års tid. Jeg har i hvert fald tjekket, om jeg kunne finde en i play store "jævnligt" (måske en gang om året eller noget i den stil), men opgav til sidst.

10/10 så. Jeg har ikke noget at være utilfreds med. Jeg kunne måske brokke mig lidt over at remoten højst holder et par uger per opladning.

#18 Jeg er glad for Shield, fordi der ikke er det samme performance issue, som jeg har på TVet. TVets processor er meget langsom og særlig som årene går (jeg har et Samsung UE48JU7000 fra '15 eller '16), så bliver det helt tåbeligt langsomt at skulle navigere i apps. Den kan være over et halv minut om at åbne en app, etc - og den har aldrig været "hurtig", men det er blevet slemt blot et par år efter udgivelsen.
bobson

#20

Ultra Supporter
30-11-2020 13:07
#19 Ok, tak - jeg har nu ingen problemer med hastigheden selvom mit tv er fra 2017. Hmm..
9colai

#21

Gigabruger
10-12-2020 18:48
Så har vi fået os en Nvidia shield pro her hjemme, og vores første indtryk er godt, den kører hurtigt og er enkelt at bruge.
Men YouTube er begyndt at drille, og det er sgu lidt trist, når vi egentlig bare leder efter en løsning der bare virker... Når YouTube driller, er det som om at den hakker og spiller video hurtigt imens lyden er normal. Det løses ved at slukke shield helt of tænde det igen, ved at hive strømkablet ud. Det er sgu lidt af en dealbreaker synes jeg.
Er det noget i har oplevet? Jeg håber at det bare skal have en opdatering.
Bruger Aspirant
10-12-2020 19:06
#21

Vi har ingen problemer overhovedet med Youtube. Det gælder på både vores Shield fra 2017 og vores Shield Pro fra 2019.

Men vi har så direkte netværkskabel i begge vores bokse. Ingen wi-fi her til at sløve det ned.
9colai

#23

Gigabruger
10-12-2020 20:46
#22 Jeg tror ikke at det er det netværksproblem, vi har en ret solid 5GHz forbindelse her hjemme, og problemet løses jo ved at tænde og slukke de. Men det er da fint at dine virker. Jeg må se om jeg kan fikse det...
Bruger Aspirant
10-12-2020 20:57
#23
Helt ok men prøv nu med et kabel næste gang ;-).

Mine 4 børn og kone kan nu godt sløve vores wi-fi helt ned, så det hakker, når vi kører Netflix direkte på vores Samsung TV. Virker derimod rigtig godt med kabel.
Junior Nørd
10-12-2020 21:35
#21

Har du afinstalleret og geninstalleret youtube?

Vi streamer Youtube i sommerhuset via 4G som sjældent overstiger 4Mbps, så jeg tænker ikke hastigheden er afgørende.
9colai

#26

Gigabruger
11-12-2020 12:56
#25
Enig. Jeg er helt sikker på at det ikke er et netværksproblem. Vi har 1000 mbit og routeren leverer 400 mbit over wifi i et hjem hvor vi kun ser film et sted ad gangen.

Jeg har prøvet at slette og installere YouTube, som du nævner. Ingen problemer ind til videre :-). Jeg krydser fingre for at det virker nu.
Elite Nørd
11-12-2020 14:17
Skal du bruge de mere grafiktunge faciliteter som Nvidia Shield kan klare? ellers ville jeg også anbefale at kigge på den nye Chromecast With Google TV - også Android TV som klarer alle streaming tjenester

Kan hentes hjem via fnac.com
Super Nørd
11-12-2020 21:46
Jeg kan ikke umiddelbart genkende Youtube-problemerne. Kan du have noget at gøre med noget frekvens-synkronisering eller lignende?
9colai

#29

Gigabruger
20-12-2020 13:16
#28
Frekvens synkronisering?

Den er begyndt på det igen. Den hakker i noget tid og mister muligheden for at afspille til sidst... Den skal bare spille YouTube, og det fejler den i... Selvom jeg ikke ejer et eneste Apple produkt, begynder jeg at fortryde at vi ikke bare købte et Apple TV. så ville vi i det mindste have noget der virker :-(
Junior Nørd
20-12-2020 13:24
#29

Afinstaller og geninstaller igen.

Kan det have noget med en "fyldt" cache i appen at gøre.
Junior Nørd
20-12-2020 13:34
Hvis du søger på shield problem youtube, så vil du opdage du ikke er alene.

Prøv at disable ipv6 i shielden's netværksmenu, hvis det ikke allerede er gjort.
9colai

#32

Gigabruger
20-12-2020 13:57
Tak for alle jeres gode bud, på ting der kan prøves af. Det sætter jeg pris på.

#30 Jeg har lige prøvet af afinstallere og installere igen, da problemet kom tilbage. Det ændrede ikke på noget. Til gengæld "nulstiller" jeg problemer, hvis jeg genstarter Shielden. Så går der lige en dag eller to før problemet kommer igen.

#31
Det vil jeg prøve. Det kunne da godt være det der er problemet? Jeg har vist disablet det på Routeren, så der kunne godt opstå problemer der, hvis Shielden prøver at hoppe over på ipv6. Jeg prøver, tak!
9colai

#33

Gigabruger
20-12-2020 14:13
#31 umiddelbart virkede det ikke... Jeg prøver lige at genstarte Shield'en og så går der nok et par dage, før problemet dukker op igen.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner