• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 30-05-2020 · 18:55 1256 visninger 6 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Mobilpay og stikprøver

    Af Kinamanden Mega Supporter
mojn
jeg har lige lavet en mobilpay overførsel. men modtager siger han har ringet til mobilpay. også uden for deres telefon tid. at betalingen er kommet i en stikprøve for kontrol af svindel.
og det undre mig lidt at han har kunne få fat i dem selvom deres telefon er lukket.
nogen der har oplevet at deres mobilpay overførsel er blevet holdt tilbage i 24 timer?

Semi Supporter
30-05-2020 18:58
Det lyder lidt lakrids
Guru
30-05-2020 19:02
Det lyder som om vedkommende prøver at snyde dig til at overføre beløbet flere gange.

I deres betingelser står der, at hvis man ikke vil udlevere informationer til Mobilepay, hvis de har mistanke om man laver skattesvindel eller hvidvask, så kan de spærre ens mobilepay konto. Hvis hans konto er spærret, kan du slet ikke overføre penge til ham. Der er sgu ingen kontrol som sådan. Det tror jeg ikke på.

Der står også det er brugerens ansvar at kontrollere mobilepay posteringer.

Jeg tror du har fat i en svindler. Jeg vil i hvert fald ikke anbefale du overfører flere penge hvis du bliver bedt om det. Heller ikke hvis svindleren siger "prøv lige at sende en 50'er så vi kan se om det virker".
Hvis du har købt noget, har jeg på fornemmelsen det ikke bliver leveret.
Monster Supporter
30-05-2020 20:49
Der er ikke en stikprøve, men fordi transaktionen betragtes som mistænkelig.

det kræver en i fraud godkender den, og dette tager normalt op til 24 timer. 99% af disse transaktioner godkendes uden problemer, så giv det lige en dags tid :)

Slap af med de svindelkommentarer :)
Monsterbruger
30-05-2020 21:02
Mobilepay skriver:

Er der tale om svindel?Hvis du har købt en vare ved en privathandel og ikke modtaget varen,
skal du selv forsøge at kontakte personen, du har handlet med, for at få
pengene tilbage.
Har du haft kontakt til personen, og mener du, at der er tale om
svindel, skal du melde sagen til politiet. Oplys gerne personen om, at
du melder vedkommende til politiet, hvis ikke du modtager varen eller
får pengene retur. Truslen om en anmeldelse kan ofte hjælpe med at få
personen til at forstå sagens alvor.

Du må også meget gerne give os besked om sagen, så vi kan holde øje med
den nævnte MobilePay-bruger og reagere på eventuel svindel.
Ring til os
på tlf. +45 45 14 44 47.

Det er måske ikke usandsynligt, men kartoffel kartoffel hvis nogen har anmeldt ham for svindel...
Megabruger
30-05-2020 21:49
Det er da underligt hvis modtager får at vide den er ventende pga. stikprøve, men afsender ikke får noget at vide.
Bruger Aspirant
30-05-2020 21:50
Det stinker af svindel.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner