Forum
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) = nr 2
1
kan jeg åbne denne tråd + noget andet
0
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) =
0
Test 3 marts
0
Test tråd 2 tæller svar
0
Tråd 2 med billedee
1
kan denne tråd tælle svar
2
Test tråd med views
0
Test tråd ikke skjult
1
S: Test 2345
0
Test tråd context pool
3
med billeder
0
Test Artikel
0
test overskrift
0
Tråd med billede
1
test nyhed
2
Test tråd 2 til emails
10
test
0
Test test
2
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
Køb & Salg
S: RTX 5080
0
S: geforce
0
S: Test 2004
0
S: Test igen
0
S: Test salg 321
0
S: Test salg 123
0
S: Test salg. gemme billede i index
0
K: Test tråd til ret
0
S: Test salg
0
S: grafikkort
0
K: Thomas test
0
S: Test fra serveren
1
S: Test salg redirect
0
S: Salg med flere billeder
0
S: ASUS Z690
0
S: RTX 3080
0
S: RTX 5080
0
S: Test billeder
0
S: RTX 5090
4
S: Skrig sælges
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2067
K: RTX 6090
2
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
Forum
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) = nr 2
1
kan jeg åbne denne tråd + noget andet
0
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) =
0
Test 3 marts
0
Test tråd 2 tæller svar
0
Tråd 2 med billedee
1
kan denne tråd tælle svar
2
Test tråd med views
0
Test tråd ikke skjult
1
S: Test 2345
0
Test tråd context pool
3
med billeder
0
Test Artikel
0
test overskrift
0
Tråd med billede
1
test nyhed
2
Test tråd 2 til emails
10
test
0
Test test
2
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
Køb & Salg
S: RTX 5080
0
S: geforce
0
S: Test 2004
0
S: Test igen
0
S: Test salg 321
0
S: Test salg 123
0
S: Test salg. gemme billede i index
0
K: Test tråd til ret
0
S: Test salg
0
S: grafikkort
0
K: Thomas test
0
S: Test fra serveren
1
S: Test salg redirect
0
S: Salg med flere billeder
0
S: ASUS Z690
0
S: RTX 3080
0
S: RTX 5080
0
S: Test billeder
0
S: RTX 5090
4
S: Skrig sælges
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2067
K: RTX 6090
2
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Returnet pakke trække gratis fragt fra?
Af laof Juniorbruger
Hej
Havde en bestilling ved bj-trading, jeg ikke fik hentet, og valgte at gå andre veje.
Jeg har fået pengene tilbage, men de har så taget 50kr i gebyr, som dao angiveligt tager for at returnere pakken. Jeg har betalt 0kr for fragt, ved bestilling.
Må de det?
Havde en bestilling ved bj-trading, jeg ikke fik hentet, og valgte at gå andre veje.
Jeg har fået pengene tilbage, men de har så taget 50kr i gebyr, som dao angiveligt tager for at returnere pakken. Jeg har betalt 0kr for fragt, ved bestilling.
Må de det?
Så du har fået gratis levering - (som bj-trading tydeligvis betaler for) - henter ikke pakken. Tænker du det er fair at bj-trading skal have et tab fordi du ikke henter din pakke?
Fortrydelsesretten betaler du selv for.
#1 Jeg spørger ikke til din personlige holdning.
Jeg spørger til hvad forbrugerlovgivningen siger.
Jeg spørger til hvad forbrugerlovgivningen siger.
Den siger at fortrydelsesretten betaler du selv for. Hvilket vel heller ikke er så overraskende.
#2 #4 Man kan ikke "betale" for fortrydelsesret. Du mener returfragt.
#0 Jeg har starten en chat med forbrugerombudsmandens hotline, jeg tjekker lige for dig.
#0 Jeg har starten en chat med forbrugerombudsmandens hotline, jeg tjekker lige for dig.
Hvis det koster 50.- at returnere pakken igennem DAO, så må de gerne trække det fra. Jvf. forbrugerloven, så er udgifter forbundet med returneringer pålagt forbrugeren.
Tillæg til #6
Det står også på forbrug.dk's hjemmeside under Gode råd :
https://www.forbrug.dk/raad-og-rett.../
"Du skal selv betale returforsendelsen, hvis du ikke har aftalt andet. Få en kvittering fra postvæsenet."
Det står også på forbrug.dk's hjemmeside under Gode råd :
https://www.forbrug.dk/raad-og-rett.../
"Du skal selv betale returforsendelsen, hvis du ikke har aftalt andet. Få en kvittering fra postvæsenet."
Ud over at det lader til, at lovgivningen er klar på dette område, så vil jeg give #1 ret. Han var måske lidt spydig i formuleringen, men pointen er fair nok. Jeg synes det er helt ok, at firmaet får sine omkostninger dække,t ifm. at du ændrer mening efter at have indgået en aftale med dem. Hvis det havde været muligt, så ville jeg have fundet det ufint at forsøge at gemme sig bag lovgivningen og dermed undgå den udgift.
Hvis du vil vide mere om loven, så er det Forbrugeraftaleloven:
https://www.retsinformation.dk/form...
https://www.retsinformation.dk/form...
Suck it up. Den er god nok. Det må de, selvfølgelig og logisk set, gerne, som flere andre påpeger...
#4 udgiften ved at benytte sin fortrydelsesret dækker man selv. Om det så er turen med en taxa ned til et drop point eller returfragt er s** sagen uvedkommende. Fint du gider spilde din tid på en hotline, når svaret er givet på forhånd...
Well... Kan man kalde det fortrydelsesret?
Fortrydelsesretten bruger man, hvis man fortryder købet, efter man har modtaget varen. Men i dette tilfælde har køber aldrig modtaget varen. Jeg har før oplevet at jeg har solgt brugt, hvor køber ikke har afhentet varen på posthuset. Men jeg har sgu ikke fået en regning for at pakken er kommet retur. Det samme med breve. Jeg har fået breve retur, hvor modtageradressen er forkert eller ukendt. Der har ikke været vedhæftet et girokort for ekstra frimærker. Måske har de bare været flinke.
Jeg har også tidligere ladet pakker ligge på posthuset, eller bedt posthuset om at returnere pakkerne da jeg ikke ønsker varerne. Jeg er ALDRIG blevet opkrævet returfragt, for pakker der sendes retur uden afhentning.
Jeg kan sagtens se situationen fra sælgers side, og det er da dyrt/træls at sende varer forgæves, men at de opkræver 50kr for noget jeg kunne have gjort billigere selv, synes jeg er mega plat.
En fragtlabel til en pakke, med forsikring og det hele, koster omkring 39kr.
Fortrydelsesretten bruger man, hvis man fortryder købet, efter man har modtaget varen. Men i dette tilfælde har køber aldrig modtaget varen. Jeg har før oplevet at jeg har solgt brugt, hvor køber ikke har afhentet varen på posthuset. Men jeg har sgu ikke fået en regning for at pakken er kommet retur. Det samme med breve. Jeg har fået breve retur, hvor modtageradressen er forkert eller ukendt. Der har ikke været vedhæftet et girokort for ekstra frimærker. Måske har de bare været flinke.
Jeg har også tidligere ladet pakker ligge på posthuset, eller bedt posthuset om at returnere pakkerne da jeg ikke ønsker varerne. Jeg er ALDRIG blevet opkrævet returfragt, for pakker der sendes retur uden afhentning.
Jeg kan sagtens se situationen fra sælgers side, og det er da dyrt/træls at sende varer forgæves, men at de opkræver 50kr for noget jeg kunne have gjort billigere selv, synes jeg er mega plat.
En fragtlabel til en pakke, med forsikring og det hele, koster omkring 39kr.
#12
Det er din ret til at fortryde, hvordan du gør det er op til dig. Loven blev faktisk ændret for et par år tilbage, netop for at forbrugeren ikke bare kunne ignorere den på posthuset så sælger fik den tilbage med fragtgebyr, til at forbrugeren skal gøre opmærksom på at den kommer tilbage, samt betale returfragt (forudsat andet ikke er aftalt.)
Det er din ret til at fortryde, hvordan du gør det er op til dig. Loven blev faktisk ændret for et par år tilbage, netop for at forbrugeren ikke bare kunne ignorere den på posthuset så sælger fik den tilbage med fragtgebyr, til at forbrugeren skal gøre opmærksom på at den kommer tilbage, samt betale returfragt (forudsat andet ikke er aftalt.)
#12: Returfragt er så vidt jeg ved altid inkluderet i fragtpriser for breve/pakker (i hvert fald for privatpersoner). Desuden gælder din 39,- vs. 50,- jo ikke, da en virksomhed har flere udgifter end fragten. Du arbejder vel heller ikke gratis?
#14 - Jeg er klar over virksomheden har andre udgifter end fragt, ved returnering af produktet, men det skal forbrugeren ikke betale for. Forbrugeren skal betale for returneringen af produktet.
Hvis forbrugeren har betalt for fragten ved afsendelse, skal forbrugeren også have det beløb tilbagebetalt ved returnering.
Hvis jeg har betalt 50kr i fragt for at få varen tilsendt, skal jeg ikke betale 50kr igen, ved returnering. Det er selvfølgelig surt for virksomheden at skulle betale pengene, men det er jo sådan det forholder sig, og de er ikke tvunget til at handle med private.
Jeg har aldrig oplevet et gebyr som det BJ Trading pålægger ved returnering, jfr. deres handelsbetingelser. Her i julehandlen lod jeg også en enkelt vare gå retur, som ikke blev leveret til tiden. Det skulle jeg heller ikke betale for.
Jeg har læst på PostNords hjemmeside at prisen for at pakken returneres, er den samme, som prisen for at sende den i første omgang. Men det kan være det kun gælder for virksomheder, for jeg har aldrig oplevet at blive opkrævet et gebyr af posten, når en pakke kommer retur fordi den ikke er afhentet.
Det ville også være ret bittert, hvis det var gældende for private. Hvis jeg sælger en brugt vare til dig, og du betaler for forsendelsen, men ikke afhenter pakken, så skal JEG betale for at få min vare tilbage, fordi du ikke har ville/kunne afhente den indenfor fristen.
Hvis forbrugeren har betalt for fragten ved afsendelse, skal forbrugeren også have det beløb tilbagebetalt ved returnering.
Hvis jeg har betalt 50kr i fragt for at få varen tilsendt, skal jeg ikke betale 50kr igen, ved returnering. Det er selvfølgelig surt for virksomheden at skulle betale pengene, men det er jo sådan det forholder sig, og de er ikke tvunget til at handle med private.
Jeg har aldrig oplevet et gebyr som det BJ Trading pålægger ved returnering, jfr. deres handelsbetingelser. Her i julehandlen lod jeg også en enkelt vare gå retur, som ikke blev leveret til tiden. Det skulle jeg heller ikke betale for.
Jeg har læst på PostNords hjemmeside at prisen for at pakken returneres, er den samme, som prisen for at sende den i første omgang. Men det kan være det kun gælder for virksomheder, for jeg har aldrig oplevet at blive opkrævet et gebyr af posten, når en pakke kommer retur fordi den ikke er afhentet.
Det ville også være ret bittert, hvis det var gældende for private. Hvis jeg sælger en brugt vare til dig, og du betaler for forsendelsen, men ikke afhenter pakken, så skal JEG betale for at få min vare tilbage, fordi du ikke har ville/kunne afhente den indenfor fristen.
#15
Det ville så også have været fair nok, hvis #0 havde betalt for fragt. Han skriver selv at fragten har været gratis, dermed har der altså været en udgift forbundet med at sende varen tilbage.
Det ville så også have været fair nok, hvis #0 havde betalt for fragt. Han skriver selv at fragten har været gratis, dermed har der altså været en udgift forbundet med at sende varen tilbage.
#0 Du har accepteret deres handelsbetingelser da du købte, dem har du vel læst:
Retur / Fortrydelse
Fortrydelse
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (brug af retur formular eller sende mail til rma@bj-trading.dk) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50 DKK.
For at være lidt belærende, så skal du faktisk give dem besked om at du fortryder dit køb (Forbrugeraftaleloven §20), så du er egentlig heldig at de har godtaget det som en fortrydelse (og fået dine penge -50kr. tilbage).
Retur / Fortrydelse
Fortrydelse
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (brug af retur formular eller sende mail til rma@bj-trading.dk) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50 DKK.
For at være lidt belærende, så skal du faktisk give dem besked om at du fortryder dit køb (Forbrugeraftaleloven §20), så du er egentlig heldig at de har godtaget det som en fortrydelse (og fået dine penge -50kr. tilbage).
At du ikke henter pakken betyder sådan set heller ikke at du benytter dig af returretten, at de vælger at tolke det sådan er jo bare godt for dig, men sådan er reglerne altså ikke.
Du skal aktivt fortælle dem at du gør brug af returretten.
Du skal aktivt fortælle dem at du gør brug af returretten.
#15
Du sammenligner PostNord med andre firmaer.
De har ikke nødvendigvis samme procedure for behandling af returpakker.
Retur har altid været indregnet i pakke- og brevprisen hos PostNord.
#0
Umiddelbart står der ikke noget i BJ Tradings handelsbetingelser om at man skal påregne et returgebyr ved DAO for uafhentede returvarer. Der er vist heller ingen på Trustpilot som har været udsat for dette gebyr.
Man kan ved BJ købe en returlabel til 50 kr ved GLS.
Køber man denne label, bliver det sikkert modregnet i en s reurpenge når BJ har tjekket at ens returvarer er som de gerne vil have. Mon ikke der er sket lidt venstrehåndsarbejde og du har betalt for en label, som du ikke har bestilt - da de sikkert er vant til at lave denne procedure for 95% af kunderne.
Du sammenligner PostNord med andre firmaer.
De har ikke nødvendigvis samme procedure for behandling af returpakker.
Retur har altid været indregnet i pakke- og brevprisen hos PostNord.
#0
Umiddelbart står der ikke noget i BJ Tradings handelsbetingelser om at man skal påregne et returgebyr ved DAO for uafhentede returvarer. Der er vist heller ingen på Trustpilot som har været udsat for dette gebyr.
Man kan ved BJ købe en returlabel til 50 kr ved GLS.
Køber man denne label, bliver det sikkert modregnet i en s reurpenge når BJ har tjekket at ens returvarer er som de gerne vil have. Mon ikke der er sket lidt venstrehåndsarbejde og du har betalt for en label, som du ikke har bestilt - da de sikkert er vant til at lave denne procedure for 95% af kunderne.
#16 - Ja, de skal betale fragten tilbage ved returnering, og det gør de jo også :)
#17 - Jeg skriver det også at de lægger et gebyr på jfr. deres handelsbetingelser i #15 så jeg har læst din copy-paste inden jeg skrev mit indlæg :)
De må være de eneste der gør det på den måde. Jeg har aldrig oplevet andre gøre det på den måde. Det gør da bare jeg ikke handler hos BJ Trading mere. Ikke at jeg handler der ret meget mere. Det er flere år siden anyway...
Der er også masser af alternativer, og jeg foretrækker at bestille hos de store aktører.
#19 - Yeah de skal selvfølgelig tjene på fragten når de kan. Jeg ville nok synes det var bittert at skulle betale mere for deres label, når jeg kan købe den billigere selv.
Når jeg handler brugt så køber jeg altid mine fragtlabels her: https://mit.guloggratis.dk/pakkepos.../ og det er noget billigere end BJ tradings "tilbud" om at købe en fragtlabel af dem.
Det er et symbolsk beløb, men ikke desto mindre en anderledes procedure i forhold til andre forhandlere. Men det kan være de sparer sammen til at få deres hjemmeside ud af 90'erne :D
Jeg ved de har opdateret den 1 gang før, og selv med den opdatering ligner den stadig noget der er løgn xD
#17 - Jeg skriver det også at de lægger et gebyr på jfr. deres handelsbetingelser i #15 så jeg har læst din copy-paste inden jeg skrev mit indlæg :)
De må være de eneste der gør det på den måde. Jeg har aldrig oplevet andre gøre det på den måde. Det gør da bare jeg ikke handler hos BJ Trading mere. Ikke at jeg handler der ret meget mere. Det er flere år siden anyway...
Der er også masser af alternativer, og jeg foretrækker at bestille hos de store aktører.
#19 - Yeah de skal selvfølgelig tjene på fragten når de kan. Jeg ville nok synes det var bittert at skulle betale mere for deres label, når jeg kan købe den billigere selv.
Når jeg handler brugt så køber jeg altid mine fragtlabels her: https://mit.guloggratis.dk/pakkepos.../ og det er noget billigere end BJ tradings "tilbud" om at købe en fragtlabel af dem.
Det er et symbolsk beløb, men ikke desto mindre en anderledes procedure i forhold til andre forhandlere. Men det kan være de sparer sammen til at få deres hjemmeside ud af 90'erne :D
Jeg ved de har opdateret den 1 gang før, og selv med den opdatering ligner den stadig noget der er løgn xD
#17 Det er lidt legendary. Spørg på forum, når det tydeligt står i deres Retur/Fortrydelse. Så gør man altså heller ikke en indsats.
#20
Der er en del forhandlere der gør det ad den vej, at du ikke er stødt ind i en før nu er da kun godt for dig.
Der er en del forhandlere der gør det ad den vej, at du ikke er stødt ind i en før nu er da kun godt for dig.
#21
Hvor står det i deres Retur/fortrydelse at de tager 50 kr i gebyr for retur med DAO?
#20
Sådan som jeg forstår det, så er du ikke tvunget til at købe deres label.
Det er blot et tilbud man kan benytte sig af.
Hvor står det i deres Retur/fortrydelse at de tager 50 kr i gebyr for retur med DAO?
#20
Sådan som jeg forstår det, så er du ikke tvunget til at købe deres label.
Det er blot et tilbud man kan benytte sig af.
#22 - Hvilke kender du som gør det? Dem jeg har handlet hos i den seneste tid, gør det ikke. Det omfatter DustinHome, Proshop, Komplett og Computersalg.
#23 - Der er ikke tale om en label. Der er bare tale om "et gebyr" ved returnering som de forventer er max. 50kr. Det kunne ligeså godt være 20kr eller 100kr. Who knows...
Jeg tror bare de tager 50kr som standard, også selvom returfragten i virkeligheden koster mindre. Så tjener de lidt der også.
#23 - Der er ikke tale om en label. Der er bare tale om "et gebyr" ved returnering som de forventer er max. 50kr. Det kunne ligeså godt være 20kr eller 100kr. Who knows...
Jeg tror bare de tager 50kr som standard, også selvom returfragten i virkeligheden koster mindre. Så tjener de lidt der også.
#24
Proshop har samme klausul i deres handelsbetingelser:
"Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger. Eventuelle omkostninger Proshop ApS måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb Proshop ApS krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til Proshop ApS."
DustinHome skriver:
"Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. "
Og Computersalg:
"Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten. "
Proshop har samme klausul i deres handelsbetingelser:
"Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger. Eventuelle omkostninger Proshop ApS måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb Proshop ApS krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til Proshop ApS."
DustinHome skriver:
"Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. "
Og Computersalg:
"Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten. "
Der er flere som har påvist at det er fuldt ud ok juridisk at de gør det, og det står i deres betingelser... Men jeg fatter slet ikke at det overhovedet kan være en diskussion.
Man bestiller i en vare, man fortryder efter varen er sendt, det kan vel for dælen ikke komme som en overraskelse at du skal dække firmaets udgifter til forsendelse... De skal vel ikke betale for din ubeslutsomhed?
Man bestiller i en vare, man fortryder efter varen er sendt, det kan vel for dælen ikke komme som en overraskelse at du skal dække firmaets udgifter til forsendelse... De skal vel ikke betale for din ubeslutsomhed?
#24
Jeg kan godt se, at det skal læses på den måde nu.
Det er dog en ekstremt dum måde at skrive det på (netop fordi mange ikke vil tænke på at returporto koster penge).
Den sidste linie:
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50 DKK
Virker heller ikke som nogen penge de skal have, men bare en serviceoplysning om hvad man kan forvente at det koster.
Dvs at hvis man selv betaler for returfragten til BJ med et andet selskab end dem der leverede pakken, så betaler man 2x returfragt?
Jeg er ret sikker på at det ikke er DAO (eller whoever), der tager returporto. Det er BJ der vil have den gratis porto dækket, som de har punget ud ved afsendelsen.
Hvis du sender en pakke med DAO og modtager er ubekendt, så skal man vel ikke betale for at få sin pakke igen med retur (dobbeltpris) - eller hvad?
Jeg kender ikke BJ's pakkepriser, men jeg er sikker på de ikke betaler 50 kr pr stk hos hverken GLS eller DAO.
Jeg kan godt se, at det skal læses på den måde nu.
Det er dog en ekstremt dum måde at skrive det på (netop fordi mange ikke vil tænke på at returporto koster penge).
Den sidste linie:
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 50 DKK
Virker heller ikke som nogen penge de skal have, men bare en serviceoplysning om hvad man kan forvente at det koster.
Dvs at hvis man selv betaler for returfragten til BJ med et andet selskab end dem der leverede pakken, så betaler man 2x returfragt?
Jeg er ret sikker på at det ikke er DAO (eller whoever), der tager returporto. Det er BJ der vil have den gratis porto dækket, som de har punget ud ved afsendelsen.
Hvis du sender en pakke med DAO og modtager er ubekendt, så skal man vel ikke betale for at få sin pakke igen med retur (dobbeltpris) - eller hvad?
Jeg kender ikke BJ's pakkepriser, men jeg er sikker på de ikke betaler 50 kr pr stk hos hverken GLS eller DAO.
#26 jeg tænker den tankegang er et udtryk for samfundsudviklingen, at inden for it hardware, tøj & sko, etc, er der forhandlere der tilbyder gratis returfragt.
Det kommer øjensynligt som en overraskelse når nogle virksomheder ikke tilbyder det.
Det kommer øjensynligt som en overraskelse når nogle virksomheder ikke tilbyder det.
#25 - Men de skriver ikke noget om et gebyr på fx 50kr, ligesom BJ Trading. De skriver bare det samme som alle de andre.
Det er (bør være) almen viden at man selv skal betale for returporto og sende varen forsvarligt retur. Forhandleren betaler jo også det beløb tilbage som der er blevet betalt for fragt i første omgang.
Omkostninger for at modtage varen og få den lagerført igen, kan de jo i realiteten tage penge for som de vil. De kunne tage 500-1000kr for det hvis de ville. Uden at skrive det i deres betingelser i så fald. Det holder ikke rigtig, så det gør de ikke.
Ved DustinHome er de direkte udgifter bare fragten. Men hvis du kontakter dem og spørger, så får du også en returlabel. Det er en service de yder og det er på ingen måde noget de er forpligtet til at gøre. Der er ej heller gebyr for returnering og hvis varen har været pakket ud. Men hvis emballagen mangler eller har skader, bliver det trukket fra i det krediterede beløb.
Jeg har som sagt aldrig oplevet at blive opkrævet et gebyr, for en vare, jeg aldrig har modtaget. Det kan selvfølgelig være at de firmaer jeg nævner har ændret praksis indenfor de sidste par måneder.
Det er (bør være) almen viden at man selv skal betale for returporto og sende varen forsvarligt retur. Forhandleren betaler jo også det beløb tilbage som der er blevet betalt for fragt i første omgang.
Omkostninger for at modtage varen og få den lagerført igen, kan de jo i realiteten tage penge for som de vil. De kunne tage 500-1000kr for det hvis de ville. Uden at skrive det i deres betingelser i så fald. Det holder ikke rigtig, så det gør de ikke.
Ved DustinHome er de direkte udgifter bare fragten. Men hvis du kontakter dem og spørger, så får du også en returlabel. Det er en service de yder og det er på ingen måde noget de er forpligtet til at gøre. Der er ej heller gebyr for returnering og hvis varen har været pakket ud. Men hvis emballagen mangler eller har skader, bliver det trukket fra i det krediterede beløb.
Jeg har som sagt aldrig oplevet at blive opkrævet et gebyr, for en vare, jeg aldrig har modtaget. Det kan selvfølgelig være at de firmaer jeg nævner har ændret praksis indenfor de sidste par måneder.
#29 Det med at de trækker beløb fra er noget der lovgivningsmæssigt er kommet med i sidste revision af købeloven. Der kan både trækkes beløb fra hvis produktet har været pakket ud og emballagen ikke kan genbruges, samt de har lov til at trække returfragten fra. Derudover har firmaet lov til at afvise returneringen hvis ikke man kontakter dem omkring at man har fortrudt købet. At man vælger ikke at afhente er ikke en fortrydelse af købet.
Man fortryder ligeledes et køb hvis man vælger ikke at modtage sin vare? Sådan forstår jeg det og når OP så ikke har samlet pakken op, træder fortrydelseretten i kraft og dermed udgifterne pålagt ham.
#31 Ikke ifølge de gældende regler for fjernsalg og fortrydelsesret. Man skal gøre opmærksom på at man har fortrudt købet INDEN pakken bliver returneret.
#29 Hvordan mener du at de har ret til at tage 500-1000,- for returnering af varer? Man skal som forbruger betale for returfragten, intet andet. Oprindelig fragt, kortgebyr og selve varens pris skal refunderes.
#29 Hvordan mener du at de har ret til at tage 500-1000,- for returnering af varer? Man skal som forbruger betale for returfragten, intet andet. Oprindelig fragt, kortgebyr og selve varens pris skal refunderes.
jeg vil skide på købsloven, hvis nogen lavet det nummer ved mig, så var det sidste gang jeg handlet hos dem..
hos komplett betaler de endda porto tilbage til kunderne lol... også selvom hvis du har fået gratis :-) fik 1680 kr. for en skærm jeg kun betalte 1600 kr. for :-)
hos komplett betaler de endda porto tilbage til kunderne lol... også selvom hvis du har fået gratis :-) fik 1680 kr. for en skærm jeg kun betalte 1600 kr. for :-)
#33 Suk...
Det er sgu da kun fair at der står i købeloven at forretningerne har lov til kræve deres udgifter til porto/returporto dækket hvis man fortryder/vælger ikke at afhente.
Vi er simpelthen så forkælet via købeloven i forvejen.
Vi er simpelthen så forkælet via købeloven i forvejen.
#30 - Jeps, den er jeg helt med på, men i dette tilfælde skriver de bare at de opkræver et gebyr, som de tror bliver max 50kr. Så det kunne jo være hip som hap. Either way, så er min problemstilling at de er de første jeg har oplevet gør det.
Jeg handler ikke længere hos BJ trading, og så var det så let :D
Jeg handler ikke længere hos BJ trading, og så var det så let :D
har ikke læst alt, f.eks komplet har fri fragt på vare over et vidst beløb (eller havde ,ved ikke hvordan det er i dag), de sender pakken, så fortryder man og for en retur label, det beløb man har betalt for man tilbage.
Det samme med hififreaks, koster varen 1198kr (f.eks højtaler) skal der ikke ligges fragt oven i, fortyder man for man en returlabel og sender varen tilbage, det beløb man for tilbage er 1198kr
Bj trading gør det åbenbart anderledes
Det samme med hififreaks, koster varen 1198kr (f.eks højtaler) skal der ikke ligges fragt oven i, fortyder man for man en returlabel og sender varen tilbage, det beløb man for tilbage er 1198kr
Bj trading gør det åbenbart anderledes
Nej de må ikke tage er gebyr. Til gengæld skal du afholde udgifter til forsendelse hvis du er informeret herom, inden købet.
#38 - De må gerne kræve penge for returfragten, men jeg vil heller ikke mene de må tage et gebyr, hvis varen ikke har været kunden i hænde. I så fald kan de ikke trække noget fra pga. emballagen mangler, eller varen har været åbnet.
Det er da altid noget det kun er 50kr for returfragt. Med denne metode kunne de jo ligeså godt bare trække 200kr i "gebyr", fordi kunden ikke har brugt sin fortrydelsesret.
Det er da altid noget det kun er 50kr for returfragt. Med denne metode kunne de jo ligeså godt bare trække 200kr i "gebyr", fordi kunden ikke har brugt sin fortrydelsesret.
#35
og folk misbruger det jo i den grad som #0 ogsaa gjorde.
og folk misbruger det jo i den grad som #0 ogsaa gjorde.
#12 Post dk tager 70 kr for at returnere en erhvervsspakke til kunden. Det er de også begyndt på med privat pakker. Her bliver man nu ofte bedt om at bekræfte om man ønsker pakken retur, hvis den ikke afhentes, hvis man køber label på posthuset. på nettet vil jeg skyde på betingelsen er gemt et eller andet sted i betingelserne. Jg synes egentlig det er fair nok, de har jo dobbelt arbejde ved at skulle returnere pakken.
At man som kunde er så røv nærrig at man prøver at slippe for omkostningerne ved retur ved ikke at afhente er i min optik dårlig stil. Du tog et valg om at bestille en vare, så må du tage konsekvensen af at have ombestemt dig, ved at betale for returfragt.
At man som kunde er så røv nærrig at man prøver at slippe for omkostningerne ved retur ved ikke at afhente er i min optik dårlig stil. Du tog et valg om at bestille en vare, så må du tage konsekvensen af at have ombestemt dig, ved at betale for returfragt.
#41
Hoert. Der er got nok meget "det drejer sig kun im mig" mentalitet omkring de pive traade der er her paa HOL. folk fremvise sgu i den grad en mangel paa selvansvar.
Hoert. Der er got nok meget "det drejer sig kun im mig" mentalitet omkring de pive traade der er her paa HOL. folk fremvise sgu i den grad en mangel paa selvansvar.
#42 Welcome to the human condition *mig mig mig mig mig mig og kun mig*
#41 - Det har intet med mig at gøre overhovedet. Jeg kommenterer udelukkende deres måde at håndtere det på. Det er fint de gør det, eftersom de gør opmærksom på det. Mit spørgsmål gik på om man kan kalde det fortrydelsesret ikke at afhente pakken. Det kan man af gode grunde ikke.
Jeg handler ikke hos BJ trading og det agter jeg ikke at gøre i fremtiden. Der er så mange andre aktører som IKKE tager et gebyr for den slags. Så det skal satme være billigt hos BJ trading før jeg køber hos dem igen. Jeg kan som sagt se det fra begge sider. Selvfølgelig har virksomheden et "tab" ved pakker der ikke bliver afhentet, men med den måde de har skrevet det på, lyder bare som om at de kan tage lige hvad de vil for en returpakke, og det synes jeg ikke er i orden.
Jeg handler ikke hos BJ trading og det agter jeg ikke at gøre i fremtiden. Der er så mange andre aktører som IKKE tager et gebyr for den slags. Så det skal satme være billigt hos BJ trading før jeg køber hos dem igen. Jeg kan som sagt se det fra begge sider. Selvfølgelig har virksomheden et "tab" ved pakker der ikke bliver afhentet, men med den måde de har skrevet det på, lyder bare som om at de kan tage lige hvad de vil for en returpakke, og det synes jeg ikke er i orden.
#44 Er det ikke også billigt hos dem, da? Det er det i hvert fald stort set altid for mig.
Har lige samlet en PC, og med undtagelse af de to HDD jeg købte på tilbud hos Komplett, så var ALLE tingene til min PC billigst hos BJ. Det gør sig gældende ca. 80% af tiden i mit tilfælde. Også sidst jeg bestilte dele til at samle helt ny PC.
Så for mig er det fint, at de tager sig lidt betalt for, at man spilder deres tid :)
Aldrig haft problemer hos dem, og det meste jeg handler er hos dem pga prisen.
Har lige samlet en PC, og med undtagelse af de to HDD jeg købte på tilbud hos Komplett, så var ALLE tingene til min PC billigst hos BJ. Det gør sig gældende ca. 80% af tiden i mit tilfælde. Også sidst jeg bestilte dele til at samle helt ny PC.
Så for mig er det fint, at de tager sig lidt betalt for, at man spilder deres tid :)
Aldrig haft problemer hos dem, og det meste jeg handler er hos dem pga prisen.
#45 - Jeg har aldrig haft problemer med dem heller. Synes dog sjældent de er de billigste på de komponenter jeg bestiller. Men hvis de er de billigste for dig, så er det da bare med at købe der :)
Jeg mindes ikke at have haft RMA kørende hos dem så den del kender jeg ikke. Men uanset, så har jeg undgået dem flere år, og deres "gebyr" gør bare jeg har mindre lyst til at placere ordrer der, såfremt jeg skulle fortryde :P
Jeg mindes ikke at have haft RMA kørende hos dem så den del kender jeg ikke. Men uanset, så har jeg undgået dem flere år, og deres "gebyr" gør bare jeg har mindre lyst til at placere ordrer der, såfremt jeg skulle fortryde :P
hej curling barn, ja selvf skal du selv dække den fragt du er skyld i ( fordi du vælger ikke tage imod din pakke)
#47 - Nu ved jeg ikke om det var til mig men det er ikke en selvfølge. For det første giver en del webshops gratis fragt ved retur, også selvom pakken er afhentet. For det andet så har jeg aldrig oplevet at blive trukket i fragt for ikke at afhente en pakke, og så vidt jeg har hørt er det kun BJ trading der gør det.
det var til trådopretter. hvorfor opretter man et forum indlæg når man kan ringe til firmaet spørge...
#48 Proshop tager også penge for nægtet modtagelse.
#50 - Samtidig tager de også penge hvis fragtfirmaet ikke kan finde din adresse, og den derfor ryger retur.