• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Mobile enheder og navigation
  • 02-02-2016 · 21:24 1310 visninger 16 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Skadet mobil

    Af Quinzin Juniorbruger
Hej HOL

Jeg er desværre kommet i den situation at jeg for første gang nogensinde har fået min skærm smadret på min Galaxy S6 Edge, jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal gøre, fordi selve telefonen er ikke købt i mit navn, men derimod min mor, men mig der bruger den grundet lidt problemer ved bestilling, den var blevet bestilt med afbetaling over 12 md., men ud fra regninger der er kommet efterfølgende, så har der ikke været opkrævet nogen former for betaling for den, så jeg står i bund og grund med en helt gratis telefon der er smadret (dog stadig brugbar), kan jeg tillade mig at tage ned i butikken og få den repareret igennem garanti eller hvad?

Skal lige siges at telefonen er købt på release date tilbage i 2015, så næsten et helt år siden

Guru
02-02-2016 21:37
Udvidet indboforsikring med elektronik kan sikkert rede dig. Hvis du altså har en sådan.
Semi Nørd
02-02-2016 22:30
En skærm der er i stykker dækker Garanti ikke.Kun hvis der er forsikring.Du kan være sikker på de tjekker alt om mobil.så vælg et andet sted og betal selv
Juniorbruger
03-02-2016 09:30
#1 + #2

Tak for svarene, jeg har nu kigget på hvad det vil koste at rep telefonen og ved ikke helt hvor vidt jeg er frisk på at betale 1600+ for en gratis telefon, så enten kan jeg håbe på forsikring ellers må jeg ud og have fat i en ny telefon i stedet.
Guru
03-02-2016 09:33
Hvis du har købt en telefon (eller din mor har) og firmaet har glemt at opkræve penge for den, så er der jo en god chance for at de på et tidspunkt kommer og forlanger nogle penge.
Juniorbruger
03-02-2016 09:40
#4

Som jeg skrev i #0 så er det næsten et år siden, og så er der jo en forældelsesfrist på sådan noget, og hvis de endelig kommer og siger det gerne vil have pengene så må jeg jo bare få lavet en eller anden form for aftale med dem, for det er i bund og grund ikke mit eller min mors problem at den virksomhed der står for opkrævning af betaling ikke har opdaget det eller gjort noget ved det endnu.
Mega Nørd
03-02-2016 09:47
Parasit
Juniorbruger
03-02-2016 09:53
#6

Care to explain why? for den korte besked giver jo ikke nogen mening andet end at du har ondt i røven over et eller andet, så måske en forklaring ville være på sin plads. :)
Guru
03-02-2016 10:08
#5 - jeg tror du skal sætte dig lidt mere ind i reglerne for den slags, før du udtaler dig om hvad der er dit "problem" eller ej.

Men hvis du kan vise mig hvor der står henne i din købskontrakt , at hvis du ikke lige modtager regningen med posten, så behøver du ikke at betale efter et år - så tager jeg det gerne til efterretning. Det er de færreste retssager der afgøres ved at nogen siger "det er ikke mit problem" - du er jo tydeligvis ikke i god tro, og ingen afgørelse vil falde ud til din side i sådan en sag, som jeg ser det.

Jeg prøver bare at hjælpe dig, og gøre dig opmærksom på at der nok kommer et efterspil - og det næppe bliver pænere af at der er gået et år uden at du har afdraget på din aftale.

Det lyder rimeligt usandsynligt at du bare har fået telefonen fordi der er sket en fejl - men hvis det "ikke er dit problem" så kan du jo netop bare gå ned i butikken og få din telefon repareret. Hvis de så bemærker at du skylder penge på telefonen, siger du bare at det ikke er dit problem.
Super Nørd
03-02-2016 10:20
Jeg tænker præcis det samme som 8#

Gu fanden er det da dit problem, at du ikke har betalt. Så må du vel gøre dem opmærksomme på det.
Umiddelbart vil jeg også MEGET gerne se det sted i købskontrakten, der siger, at den bliver forældet og ikke skal betales hvis der går 1 år eller 2 for den sags skyld
Semi Nørd
03-02-2016 10:32
#8 Kunne ikke være skrevet bedre
Ny på siden
03-02-2016 10:33
Det ville aldrig have sket med en Nokia 3210... siger det bare
Juniorbruger
03-02-2016 10:36
#8

Det er ikke fordi jeg ikke vil betale eller noget, jeg kan bare ikke se aat det absolut er mit problem at holde røven op på en virksomhed som burde have styr på sådan noget i første omgang, jeg skriver jo også at hvis de vil have betaling for den så vil jeg gerne sørge for at der kommer en eller anden form for aftale i hus i samarbejde med dem, i form af en afbetaling som telefonen jo er bestilt med i første omgang, jeg kan ikke se hvorfor det absolut skal være forbrugerens ansvar at sørge for at en virksomhed laver deres arbejder og udøver den service de sælger.

#9

Der står ingen steder i købskontrakten, men det er meget normalt at der er en forældelses frist, dog ikke på 1 eller 2 år, det er nok mere sandsynligt 3 eller 5 år, så hvis ikke der har gjort noget inden for da så er det bare sur røv for dem, og som sagt til #8 så vil jeg hellere end gerne betale det er ikke det.
Juniorbruger
03-02-2016 10:37
#11

Eller en 3310 ;)
Ny på siden
03-02-2016 10:38
#13 amen det var sgu en telefon der kunne noget! :D God onsdag alle sammen, og husk nu... vi er alle sammen gode venner.
Xodeus

#15

Maxibruger
03-02-2016 10:40
Du kan bare købe en ny skærm på eBay og sætte den på, det er ikke noget der kræver en doktorgrad i raket fysik :)
Juniorbruger
03-02-2016 10:41
#14

Det var gode tider dengang og god onsdag til dig også ;)
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner