• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 12-08-2014 · 12:40 6879 visninger 10 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Ungdomskort ikke ankommet. Hjælp.

    Af QuadZ Semi Nørd
Hej.

Jeg starter på HTX i morgen, og mit ungdomskort er stadig ikke ankommet. Jeg skal køre med både bus og tog.
Jeg har fået en kvittering på mit "køb". Jeg har fået at vide at hvis jeg viser denne kvittering kan jeg stadig køre med, er det korrekt?

Mvh.

Maxibruger
12-08-2014 12:58
Du må prøve at ringe til det trafikselskab du for det fra, Hvis ikke du kan bruge kvittering, så er der ikke andet end at købe alm. billet, rejsekort etc, indtil du for det.

Edit:
Du kan jo evt prøve at spørge på din skole imorgen, om du kan få nogle penge tilbage hvis du skal bruge alm. billet indtil du får dit ungdomskort.

Og held og lykke med HTX :)
Guru
12-08-2014 13:15
Husk at flere (hvis ikke alle) trafikselskaber, er gået over til at sende kortene via email.

Det "snød" også nogen her i huset ;)
Junior Nørd
12-08-2014 13:18
Du kan ringe ind til DSB, de kan lave en midlertidig billet man kan printe i en DSB kiosk indtil du modtager kortet
Maxibruger
12-08-2014 13:19
#2 Er du sikker på at det var / er et ungdomskort, for det ville være meget mærkeligt hvis de er begyndt at sende det over Email.
Junior Nørd
12-08-2014 13:20
Det virker ikke med kvittering
Semi Supporter
12-08-2014 13:21
Hvis ikke kortet ankommer til tiden, skal du ringe til dem. De sender dig en kode som du taster ind på én af automaterne på stationen, hvor der så bliver printet en midlertidig billet ud.
Guru
12-08-2014 13:24
#4 - meget sikkert.

Fra Sydtrafik.dk

Nyhed

Du skal nu selv printe din kvittering ud til dit Ungdomskort.

Den 1. juli 2014 indførte Sydtrafik PDF kvittering på Ungdomskort.

Det betyder at hvis du har en betalingsaftale på dit Ungdomskort vil du fremover modtage en e-mail med en PDF kvittering, som er en print selv-billet. Den vil ikke blive tilsendt med posten som tidligere.

Kvitteringen skal printes ud i farver og sættes ind i dit stamkort.

Pengene bliver stadig trukket fra dit betalingskort, og kvitteringen vil efterfølgende blive sendt til den e-mail du har oplyst på mitungdomskort.dk. Har du ikke mulighed for selv at printe i farver kan du søge hjælp andre steder evt. skole, bibliotek eller lignende steder.

Hvis du har valgt betalingsmåden faktura sker der ingen ændringer, du vil stadig modtage et girokort med posten som skal betales i banken eller på posthuset.

Du kan til hver en tid ændre din betalingsmåde på mitungdomskort.dk

Hvis du mangler et stamkort til at sætte kvitteringen ind i, skal du kontakte Sydtrafik på 7660 8650 eller kort@sydtrafik.dk

-
Maxibruger
12-08-2014 13:58
#7 okay, der er de så startet med lige efter jeg er stoppet med at bruge ungdomskort, Syntes det var en god ide fra sydtrafik, så er man da mere sikker på at får det til tiden.

Men man skal stadig ha tilsendt et stamkort fra sydtrafik første gang
Maxi Supporter
12-08-2014 14:01
Er det ikke noget med at de refunderer billetterne, hvis ikke det var fordi du bestilte for sent?
Elitebruger
12-08-2014 14:58
Jeg bestilte mit kort mandag (og ringede med det samme til dem for at forsøge at skynde på den, da min første bestilling ikke var gået igennem og jeg havde meget travlt med at få den), og modtog det allerede onsdag morgen. Så det er bare med at få ringe til dem.

Hvis du ringer til dem kan de manuelt gå ind og hente dine informationer og gå i gang med at få lavet kortet, mens hvis at du ikke gør det så skal de vente på at uddannelsesstyrelsen sender dem en bunke oplysninger for alle der har bestilt i løbet af den sidste uge.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner