• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 14-03-2014 · 20:01 2091 visninger 16 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Bestilt mad men ingen levering?

    Af Hønse gæst
Godaften

Nu skulle jeg ellers rigtigt til at fede den med pizza og cola som blev bestilt for snart 3 timer siden på just-eat.

Men pizzariaet har så valgt at bringe maden ud til en anden adresse end hvad jeg angav.
Jeg har derfor ringet til dem, men de nægter at komme ud med ny mad. Jeg fik dog muligheden for at få min efterhånden gamle med mod betaling for en ny levering.

Kan det virkelig være rigtigt at jeg ikke har krav på at få pengene retur?

Justeat var forresten ikke behjælpelig i denne situation.

Monsterbruger
14-03-2014 20:04
skriv til just-eat, de har en chat der kan hjælpe dig ...
Hønse

#2

Gæst
14-03-2014 20:09
Vil lige påpege den sidste sætning jeg skrev.

Justeat vil have jeg skal kontakte det forbandede pizzaria
Raz

#3

Semi Nørd
14-03-2014 20:12
Hvad vil du have hol.dk skal gøre? Jeg mener det er ret åbenlyst at du har krav på at få pengene retur eller at de burde køre ud med en ny ordre.

Gider de ikke gøre dette, er det sur røv for dig, andet er der vel ikke at sige.

Brok dig på trustpilot.dk eller facebook, det er den eneste måde du får et eller andet ud af det.
Nørd
14-03-2014 20:15
Brok dig først på FB og Trustpilot. Men gør det på rn velformuleret og "venlig" måde. Men hvor du dog påpeger dit krav. Du har bestilt en vare som du ikke modtog. Og da de tilbød at levere rigtigt var den væsentlig forringet.
Herudover kan justeat ikke løbe fra ansvaret da du har handlet igennem dem.
Semi Nørd
14-03-2014 20:20
Hvis de ikke kommer med den pizza, må du tage fat i din bank, og få dem til at påkræve at rive pengene tilbage.
Hønse

#6

Gæst
14-03-2014 20:48
#5 Det var faktisk også den mulighed jeg overvejede.
Ville det ikke være muligt blot at spærre mit kort?
Semi Nørd
14-03-2014 20:56
#6 Jo, men så vil du formentlig bare få en opkrævning per brev fra justeat. Du bliver nød til at meddele, dem om at du ikke ønsker at betale for tjenesten, læs evt. deres FAQ. Der nævner de selv hvad du skal gøre.
Elite Supporter
14-03-2014 20:58
10. Jeg modtog ikke min bestilling, og jeg betalte med kort, kan jeg få pengene tilbage?

Naturligvis kan du det, sådan gør du;
a. Først og fremmest skal du finde dit ordrenummer frem så du har det klar.
b. Så skal du ringe til os på 70 20 85 90 så vi kan sørge for at få tilbagebetalt dine penge direkte til dit kort. Du er også meget velkommen til, at sende en e-mail til just-eat@just-eat.dk hvorefter de håndterer tilbagebetalingen.


src: http://www.just-eat.dk/faq#10
HOL Moderator
14-03-2014 21:07
#8 Hvorfor dog finde sine oplysninger på siden der leverer servicen. Det er da meget mere konstruktivt at brokke sig på et hardwareforum?
Guru
14-03-2014 21:09
Der blev bestil mad i går fra just eat kl ca 2135-21.40 og tror vi fik det lidt i 11 (23) og det synes jeg godt nok var underligt idet at det max tager 15 min at lave og just eat her hvor jeg bor lukker kl 22 alle uegns dage og jeg bor næsten ude på landet
lizzy

#11

Elite Supporter
14-03-2014 21:11
#9 :D
Hønse

#12

Gæst
14-03-2014 21:29
Jeg har haft kontakt til justeat både telefonisk og via deres chat.

#9 som jeg skriver i #0, så var de ikke behjælpelige.
De ønskede -ikke- at hjælpe og fortalte at dette var en sag som skulle ordnes mellem pizzariaet og mig selv.

#8 jeg nævnte selvfølgelig dette da jeg havde kontakt til justeat, men de ville/kunne stadig ikke hjælpe.

Pizzariaet siger at de har forsøgt at leverer til en adresse, og om det så er den rigtige er ligegyldigt for dem. De har jo gjort deres.
Hønse

#13

Gæst
14-03-2014 21:31
#9 Desuden så skriver jeg i den del af forummet som kaldes 'hyggekrogen' hvor man vel ikke nødvendigvis skal debaterer hardware?

#10 :(
Supporter
14-03-2014 21:33
Havde du skrevet den rigtige ordre ind på bestillingen? Ellers må du ringe til justeat igen og håbe du får en bedre medarbejder og bare sige at du kræver dine penge igen, da de ikke har leveret den service de skal.
Giga Supporter
15-03-2014 00:59
#9 Fordi vi alle nørder der bestiller pizza :)
TommyB

#16

Ultra Supporter
15-03-2014 12:34
Det er Just-Eat der har solgt dig en vare, ergo er det dem der skal tage imod din klage, længere er den bare ikke :)

Ligesom da Aldi solgte PC'ere men ikke ville tage supporten men henviste til leverandøren, men nej, de SKAL tage imod da det er dem der modtager ordren.

At spærre dit kort er dumt, men du kan godt "true" Just-eat med at du trækker betalingen tilbage, det er du i din gode ret til.

Og ja, nævn det på sociale medier.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner