Forum
Køb & Salg
Forum
Køb & Salg
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
dårlig service, PC Universe jagtvej 9 kbh
Af thorbjørn nygaard gæst
Min kæreste købte en brugt computer og da jeg spugte om vi måtte prøve den igennem, om den ikke fungerede korrekt og om det var muligt at aflevere den tilbage, var svaret selvfølgelig nej. Men prisen var go'.
Det var da også fint nok og den fungerede, men adapteren larmede som om den var ved at springe. Men ok, en dag gik computeren ned og vi sendte den tilbage til butikken for at de skulle hente de private oplysninger(skoleopgaver osv.) ud, så vi kunne geninstallere Windows.
Det ville koste 400 kr. og der ville gå ca. 2 dage.
Efter ca. en uge ringer hun til butiken og spørger efter backup'en, men nu er chefen på ferie og den lille purk på ca. 15 år, der står i butikken, aner ingenting.
Hun stiller op i butikken for at få sin computer og backup, men denne gang er det en del større person der er i butikken.
Han kender dog godt til sagen men kan ike aflevere de private oplysninger, da de er løbet tør for cd rom'er.
Ok, hun får sin computer med, men opdager på vej ud, at adapteren mangler. Den får hun så med alligevel.
Dagen efter skal hun på ferie og da hun kommer tilbage ser hun, at en lille plastik dims, der skal ind i computeren, mangler.
Igen ringer hun til butikken, der straks svarer at den har hun nok selv mistet.
Dette er et kort sammendrag.
Der har været at utal af opringninger, med folk der bare ikke vidste noget, fordi chefen var på ferie.
Der er nu gået en måned.
Pc Universe Jagtvej 9, Kbh. N
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
--
#1
VH Kristian Poulsen
Indehaver af PC-universe.dk
#2
Har haft en mindst lige så dårlig oplevelse med PC universe.
Jeg afleverede i starten af september min bærbar til 24 timers service og specificerede at hardisken ikke fejlede noget, da jeg allerede har fået den tjekket. efter en uge har jeg to gange fået at vide at den lå på bordet og de ville ringe senere samme dag. Det samme sagde de i uge nr. 2 hvor jeg igen ringede flere gange. I trejde uge endte den på værksted og da jeg var så heldig at komme igennem fik jeg at vide at den ville blive tjekket samme dag og at han ville ringe dagen efter. Da det ikke skete ringede jeg til butikken og får at vide at den er FÆRDIG tirsdag 3 uger efter afevering, men jeg har ikke sagt god for reparationen. mandagen før ringer jeg og får at vide at de slet ikke har kigget på den og beder nu værkstedet om at aflevere den til butikken, da jeg ikke ønsker deres "service" længere.
Hvad værre er skal jeg nu betale de 99 kr for den service de ikke har leveret og deres forklaring er at de i butikken har tjekket hardisken????som ikke skulle tjekkes!!!
Heldigvis ligger der en udemærket konkurrent vedsiden af (brugtecomputere.dk) jagtvejen 3. De tjekkede min pc gratis på 10 min og gav mig den information jeg ville have.
Aldrig har jeg fået så tarvelig behandling som hos pc-universe.
--
#4
Hvad er det for noget information du skulle vide ?
Det er da usædvanligt at en forretning skulle lave gennemsyn af PC for evt. fejl, uden at have betaling for det ?
http://www.pcservicecenter.dk/prise...
Hvor meget/længe vil du selv arbejde for 99 Kroner ?
"mandagen før ringer jeg og får at vide at de slet ikke har kigget på den og beder nu værkstedet om at aflevere den til butikken, da jeg ikke ønsker deres "service" længere."
--
#6
#7
Det er jo den værste lortebiks man kan skrabe op i et miljø hvor der bor BZ'ere over det hele..
PC-UNIVERSE holder da max på dårlig kundeservice, tjek nettet for andre folk der syntes de har noget lorte service..
Til #0 ikke et sær tilfælde, det er general service
PC-Universe i er det værste lorte biks i verden.
Jeg vil ingen gang købe en kebab hos jer
Sorry er lidt tosset idag har lige genset jul på vesterbro
#9
sådan er det vel alle steder.
#10
#11
Sure bumser er der jo always, men kan varmt anbefale dem, og prism... er de sq helt i top.
#12
Mon det er nogle profiler, som butikken selv har fået oprettet, for at få sat et positivt spin på sagen, eller i det mindste undgå en lille katastrofe?!
#15
dem kan ingen forretning undslippe, Desvære. at sidde og brække sig offenteligt, som i det her forum er topmålet af egoisme, få dog et liv og være glade for at der er nogle som vil gøre en god indsats, for at afhjælpe de problemer som vil forekomme når man har en computer.
Jeg har handlet mange gange hos pc-univers, og har fået lavet service på min pc. jeg er meget tilfreds. rep priser på langt under det halve som man skal give andre steder
gode råd og vejledning, til afhjælpning af div problemer med computern. servicen er i top hos pc-univers.
Blot for at aflive spekulationerne.
Nu handler jeg ikke med små brugtbikser, men advarsel er da noteret.
#21
#24
Prøv at tjekke deres brug af kommaer, deres måde at afslutte sætninger på og deres sprog. Københavnsk, ny linie pludselig = sat ind fra et word dokument eller andet som er tilsendt. Deres brug af punktummer i streg...
Det er samme person.
#25
Hvorfor skulle 3 brugere på ½ time skamrose en så ukendt biks? Søg på deres nicks, og de fremkommer ikke andre steder. Og sikkert heller ikke hvis man tog deres IP :D
De største amatørere jeg nogensinde har handlet hos!
Kan du være lidt mere specifik?!?
har heller ingen grind til at klage over
DataEngros.dk
#31
lidt gammel tråd, men servicen er nok den samme.
#33
CHECK købeloven samt forbruger rådet, så er det problem løst
#34
Men kan det ikke en gang betale sig at køre ind til butikken?
#35
#36
Ja det er beklageligt at du ikke fik din skærm før det tidspunkt. Men du glemte at nævne dette:
1: At i hele perioden låne du en kvalitets IBM skærm af os uden nogen form for beregning.
2: At vi forgæves havde forsøgt at skaffe op til flere reservedele der alle blev brændt af pga. fejl i din skærm
3: Da du fik den udleveret kostede det dig ikke noget
4: Vi bedte dig om at forlade butikken fordig du viste en truende adfærd.
Beklager men skal nok skrive forklaringer til dem der har brug for det. Glem ikke at vi håndtere ca 6-7.000 reparationer pr. år. Så er ked af at alle de mange glade kunder vi har ikke skriver her. Når jeg ser på den streng der er her er det blot en micro procentdel ud af vores totale. Jeg skriver også her fordi det betyder noget for mig at alle er glade. Men det kan ikke lade sig gøre uanset hvilken forretning man har. Yderlige er i velkommen til at skrive.
Kristian Poulsen
Indehaver.
#38
nå men slut med ham, vi skal videre.
#39
Junior supporter - Du har brug for erfaring MEGET mere før du udtaler dig her om. Men det kommer nok når du lære mere om hvordan man fejlsøger og måler på periodisk defekte komponenter.
Kristian Poulsen
Det lader til at du har brug for MEGET kundeservice erfaring før du begynder at kaste dig ud i en disskusion af denne størrelse på et af danmarks størtse hardware sites.
--
Så måske du skulle blive tør bag ørene og finde dig et arbejde som du magter.
Et lille tip til indehaver Kristian Poulsen: At begynde og diskutere med dine kunder, især dem der har haft en dårlig oplevelse, er et farligt område at bevæge sig ind på. Især hvis man begynder med at være lidt nedladende og bedre vidende. Det hjælper ikke de kunder som har haft den dårlige oplevelse, og det hjælper heller ikke på butikkens ry.
Du må næsten kende til Chippen, men jeg ved ikke om du ved at han også brugte dette forum til at kommunikere med hans utilfredse kunder, med meget uheldige følger.
Derfor siger jeg at hvis ikke du vil ende med at have det ry som han fik, så stop nu og koncentrer dig om din forretning og dine kunder, især dem som ikke føler sig godt behandlet, for det kunne tyde på at der er en del af dem.
du kan godt opgive at få vendt den her for det giver kun dårlig respons.
jeg arbejder selv med pcér og der er bare kunder men ikke kan gøre glsde om man så giver dem en helt ny bedre pc.
Kan ikke lade være med at tænke over den her post:
Glem ikke at vi håndtere ca 6-7.000 reparationer pr. år. Så er ked af at alle de mange glade kunder vi har ikke skriver her.
Kan se at der er åben 6 dage om ugen. Dvs. 312 arbejdsdage på et år. Det er vel og mærke uden helligdage.
Hvis PC-Universe "kun" foretager 6.000 reparationer om året, så svarer det faktisk til 19,2 reparationer om dagen.
Alene i gebyrer for fejlsøgning, løber det op i 1.900 kr om dagen i omsætning. Godt gået.
Man må vel forvente at der ind i mellem alle de dejlige fejlsøgninger kommer nogle reparationer. Mon ikke at mindst halvdelen af de 19 daglige fejlsøgninger på kunders PC'er resulterer i mindst 10 reparationer?
Hvad så mon de betaler i gennemsnit? Lad os sige 400.
Så omsætter forretningen faktisk for ca. 4.000 ekstra om dagen plus de 1.900 for fejlsøgninger. Dertil kommer der så salg af hardware osv.
Så er det er jo alle tiders forretning det der. Nu har jeg selvfølgelig forsøgt at holde mig til "lave" tal. Sandheden er vel at PC-Universer tjener langt flere penge end hcad mit simple regnestykke indikerer.
Det er jo en guldgrubbe det der. Godt gået :)
Hvis jeg har regnet forkert, så er det min egen skyld :D
Kasper
Kunne også godt tænke mig en ansat med 130 arme ;)
#50
2) Ingen grund til at indlevere en bærbar hvis det er selve strømadaptoren der hyler/larmer. Den kan man få byttet eller selv finde en ny hvis det er.
3) Geninstallation af windows er noget de fleste kan, og det skulle undre mig om der i folks omgangskred ikke er en der bare har lidt indsigt i computere og kunne gøre det.
Det selv at være en aktiv del af det kan spare mange hovedpiner.
#52
Men fordi man omdøber "lort" til "bæ" får det jo ikke tingene til stinke mindre.
#53
er ked af ham, der kritiserer Data Engros, jeg handler der jævnligt og bortset fra ejeren, er de meget flinke og har gode priser og udvalg. syntes lige jeg måtte forsvare dem.
nu har jeg så ikke været der for at få vejledning på nogen særlig måde, det er måske det du kritiserer, cyber andy?
#55
Så har butikken skiftet navn og adresse men servicen er stadig manglende, eller ikke tilstede.
PC-express
Ågade 98
2200 København N
Og den yderst mindre bemidlede ejer er stadig Kristian Poulsen.
Personangreb slettet
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.