• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Computerskærme
  • 11-07-2005 · 19:08 1409 visninger 46 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Der sidder en flue på bagsiden af min skærm?

    Af tb^ Monster Supporter
Hmm... Her kommer historien så:

Jeg sidder og gamer CS: S... Pludselig dukker der en prik op nede i bunden af skærmen, hmm tænker jeg, det er vist bare et lille dyr. Der har været en mio af sådan nogle små aflange flue lignende ting i luften idag, så det var nok bare sådan et dyr. Jeg er lige midt i en kamp, så jeg lader den sidde... Da jeg respawner ser jeg den igen, nu er den kravlet midt op på skærmen... Pludselig holder den op med at bevæge sig... jeg har ventet i flere timer nu, den sidder stille jeg tror den er død...

Så vil jeg tørre den væk - men hov? Den sidder jo på bagsiden af min skærm??? HVAD FANDEN SKER DER! Lorte dyr! Nu har jeg en sort prik midt på min skærm, ca. 1 pixel bred og 3-4 lang... Det er super skod!

Hvordan kan jeg få den væk? Hvem kan fixe sådan noget? Dækker garantien??

Skærmen er en 19" Samsung 913N - splinter ny, ca. 2 mdr gammel. Jeg er bare godt muggen over det :(:(:( Nogen som kan hjælpe mig - PLEASE!

NB: Lad være méd at grine lave latterlige indlæg, det er faktisk rimelig seriøst da skærmen har kostet mig mange penge og jeg er ret glad for den, men med en sort plet midt i det hele falder det sjove lissåm lidt...

Venlig hilsen
Thorbjørn

Ultrabruger
11-07-2005 19:11
Det var da det særeste problem. Jeg aner intet om garantien dækker sådan en sag, men måske en forsikring? Uanset kan du sikkert få en elektronikjunkie til at skrue det hele fra hinanden og fjerne den for dig. Dem findes der mange af rundt omkring i det ganske land.
tb^

#2

Monster Supporter
11-07-2005 19:12
ja tak! SÆRT!

Da jeg lige ville tørre den væk, blev den siddene. jeg tørrede igen- tænkte - hmm hva faen? Tørrede igen og så gik det op for mig at dne sad på bagsiden... Det er mega skod!!!

Tror i Midtdata kan skille det ad for mig? Det er der jeg har købt den?
Monster Supporter
11-07-2005 19:20
Hehe.. Du er den eneste jeg kender der har prøvet dette!
Det er mega skod =/
Ved ik om MidtData vil ordne det gratis, men mon ik de så vil gøre det for en timeløn?
Ring til dem i morgen m8!
Giga Nørd
11-07-2005 19:25
Jeg mener at der er en pakning der skal forhindre at støv kan komme på indersiden af glasset så det burde så også forhindre det som et sket på din skærm. Derfor er det en god ide at kontakte Midtdata for at høre om ikke også de mener at garantien dækker her.
Giga Supporter
11-07-2005 19:27
Det var en tråd om det herinde for et års tiden siden ca. prøv og se om du måske kan finde den.. det kan også være det var på tweakup den var, kan ikke huske det 100%. Men kan huske der var en tråd.
Giga Supporter
11-07-2005 19:32
#4 hvorfor skulle samsung dog gøre det ???. Det er da ikke deres skyld at der kommer en flue/dims/ dyr ind i skærmen.
Giga Nørd
11-07-2005 19:36
#6 Jo det skal Samsung efter min mening for hvis der er en pakning som skrevet i #4 for da må den jo ikke tilslutte ordentligt.
Giga Nørd
11-07-2005 19:37
En af de tråde #5 tænker kunne være denne, men om den kan være med til at afhjælpe #0 problem ved jeg ikke, men her er den

http://www.hol.dk/traad.asp?fID=23&...
Junior Nørd
11-07-2005 19:39
Giga Supporter
11-07-2005 19:39
#7 jeg forstår ikke helt hvad du mener, men man kan jo ikke bare lukke den 100% hvis den bliver meget varm så skal den jo også have lidt luft...
Giga Supporter
11-07-2005 19:46
#10 - Skærmen bliver jo ikke varm .. Det er de ting der sidder BAG i skærmen der bliver varme..

For at sikre der ikke kommer støv på indersiden af glasset (eller er det en fladskærm? :|) skal den jo lukkes 100% tæt, og det kan den jo ikke være blevet hvis der kan komme dyr ind ..

Jeg vil mene at de skal dække det - som #4 siger
Super Supporter
11-07-2005 19:48
#11 det er en fladskærm,, han skrev 913N samsung syncmaster!
Krede

#13

Monster Supporter
11-07-2005 19:49
#11: Det er en fladskærm
kasper

#14

Gæst
11-07-2005 19:51
Jeg synes da det lyder ret fedt, så har du noget at aime med når du render rundt med awp, gid det var mig ;-P
Giga Supporter
11-07-2005 19:53
#12 + #13 - Woops ja, søgte lige på Google :-)
Fatter

#16

Giga Nørd
11-07-2005 19:59
Her er en tråd mere om emnet

LÆS især #22
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=25&...
Zilch

#17

Semi Supporter
11-07-2005 20:06
hvordan går det med at få den væk #0?
Ultrabruger
11-07-2005 20:12
hehe trist, har også ca. 20 af dem sidende under noget plastik på min printer :(
Men ved desværre heller ikke hvordan de kan fjernes :)
hald

#19

Supporter Aspirant
11-07-2005 20:17
Da jeg havde min gamle IBM havde jeg adskillige tordenfluer bag glasset(læs plastikken) og der bankede jeg bare lige så let med en pegefinger på dem så faldt de længere ned. Det blev jeg bare ved med til de var faldet helt ud. Men jeg har købt en Samsung 172X nu, den er nemlig helt tætsluttet, så jeg behøver ikke være bange for de kommer ind.

Kan iøvrigt fortælle jer at de kommer ind igennem ventilationshullerne i skærmen.
told og stat

#20

Gæst
11-07-2005 20:19
taler i om den flue er bag af forskræmet?? hvis ja.. så er det f*** uroligt!!!
MaD

#21

Nørd
11-07-2005 21:03
I sin tid fjernede jeg "min flue" med en kompressor...

http://www.hol.dk/traad.asp?fID=23&...
Monsterbruger
11-07-2005 21:06
Har oplevet det sammen som #19 - Og som beskrevet, virkede samme metode også hos mig. Så tror det er det der skal til. Men bare pas på at du ikke prikker får hårdt, da tft skærme har det med at være følsomme
DavidD

#23

Gæst
11-07-2005 21:31
tag og ryst den lidt....og så gør boogie woogie.
tb^

#24

Monster Supporter
11-07-2005 22:23
WOW mange tak for alle svarene! JEg ringer til Midtdata og spørger dem ad imorgen. Hvis de ikke vil hjælpe prøver jeg at ringe til Samsung for at få hjælp!

Tusind mange tak for hjælpen allesammen og tak for alle linksne. Jeg skal nok lige følge op med hvordan det går!

Jeg har prøvet at banke - ryste - vende - dreje - trykke - ja næsten alt - DEN SIDDER FAST!
Junior Supporter
11-07-2005 22:30
Årh, få fat i en kompressor som #21 siger og pust meget blidt med lav tryk ind i hullerne så forsvinder de!
Træls problem men kan ikke se at man skal bruge penge på at få det fjernet når det kan gøres på 30sek ;)
tb^

#26

Monster Supporter
12-07-2005 12:14
er det normalt at vente 20 minutter i kø hos samsung???

Mega stinkende firma da!
tb^

#27

Monster Supporter
12-07-2005 12:17
Så blev det 26 minutter og jeg lagde på :( Der må være grænser for min tålmodighed! Ringer til midtdata igen og hører hvad de siger til det.
tb^

#28

Monster Supporter
12-07-2005 12:28
YES!!

Har lige snakket med Infocare.dk -> Samsungs hotline center!

Problemet er ikke UNORMALT - og deres garanti dækker! Jeg får en ny tilsendt med posten i løbet af ugen, så ligger der et fragtbrev sammen med og så skal jeg sende den gamle skærm ind. SÅ jeg laver bare en gratis ombytning. Helt suveren service!

Nu er man glad for at man valgte Samsung og ikke Sony, LG, eller et lowprice mærke!

Super dejligt!
Giga Supporter
12-07-2005 12:35
#28 sony er da ikke et billig mærke det er da mere kvalli end samsung
Ny på siden
12-07-2005 12:36
#26 - Infocare Service A/S laver dem i DK. Det ligger i Ballerup, og du kan indlevere den ved skranken. Du skal bare medbringe garantibevis og selvfølgelig skærmen. Men prøv først at hør med Midt-Data.

Håber ikke dette sker med min Samsung SyncMaster 913B. :(
R4yz

#31

Mega Supporter
12-07-2005 12:36
lol kan ingen tage et BILLEDE
Krede

#32

Monster Supporter
12-07-2005 12:36
#29: Heller ik det han skriver.

Nu er man glad for at man valgte Samsung og ikke Sony, LG, eller et lowprice mærke!
tb^

#33

Monster Supporter
12-07-2005 12:38
#29 : prøv at læse det jeg skriver. Netop LG og Sony dækker så vidt jeg ved ikke disse fejl, og heller ikke mange lowprice mærker. Derfor er jeg glad for at jeg valgte Sony! Det er super dejligt!
tb^

#34

Monster Supporter
12-07-2005 12:44
#31 : jeg har taget et billede med min mobil telefon! Skal nok lige smække det op om lidt...
Semibruger
12-07-2005 12:52
#33, du klokker i det, Du er vel forsat glad for at du valgte samsung som skrevet i #28 eller har du skiftet skærm / mening. :-) Glæder mig til billedet.
tb^

#36

Monster Supporter
12-07-2005 12:57
jeg klokker i det =) Det er jo også tidligt om morgenen. Der skulle have stået at jeg er glad for at jeg valgte SAMSUNG!

Her er et billede, det er taget med min telefon så det er lidt svært at se - men tro mig! DEN ER TRÆLS AT SE PÅ!

Skod flue!

http://www.lurmig.dk/tb/fluen.jpg
naoh

#37

Gigabruger
12-07-2005 13:03
#36 Skummelt.... var det en fladskærm du havde?
Jna

#38

Gæst
12-07-2005 13:10
#28
Sony har også en fin service og sidst da min skærm skulle serviceres henviste de til en partner, da fohandleren var lukket i mellem tiden.
tb^

#39

Monster Supporter
12-07-2005 13:28
#38 : ok - det var bare ikke helt det som fremgik ud fra MAD's tråd... Der ville SONY ikke dække skaden...


#37: ja det er en fladskærm... jeg snakkede med hende damen som grinte lidt da jeg sagde det. Hun sagde at det ikke var så ualmindeligt igen. Fluerne var så små så det støvfilter der sidder ikke altid kunne holde dem ude... Der var ikke så meget at gøre ved det, fordi de kunne ikke lave skærmene 100% tætte fordi så kan kondens osv ikke komme ud.
Guru
12-07-2005 13:50
Jeg har haft gode service oplevelser med Samsung, Sony, BenQ og Winsonic når det har dejet sig om skærmproblemer.
tb^

#41

Monster Supporter
14-07-2005 11:50
Så kom min nye skærm idag med posten fra Infocare.

Sammen med den var der en ombytnings faktura og en fragtseddel.

Det er fandme service! Nu skal jeg hverken betale for indpakning, forsendelse eller noget andet. Jeg skal bare tage mig sammen og få den smidt op på posthuset. Skræmmende god service. Det var der nogle firmaer som kunne lære af!

Men nu har jeg idag fået min nye skærm - igen UDEN PIXEL FEJL ( WOOHOOO ) - så jeg er bare en glad mand. Ellers mange tak for rådene allesammen!
Giga Supporter
14-07-2005 12:36
#41 Kan så fortælle at jeg som forhandler virkelig er blevet taget i røven flere gange af infocare. Især på Canons produkter gør de alt for at sno sig og undgå reparationer som ligger på grænsen af garanti (såsom man måske kan kalde din). Jeg har ikke benyttet dem i et år nu og efter vi klagede til Canons produktchef fik vi da også at vide at de havde bedt infocare om en alvorlig opstramning.
Men din behandling er jo i top, så det kan man kun rose dem for :)
Ny på siden
16-07-2005 21:39
:D Lidt sjovt er det altså...
Ked af det på dine vegne
Mentor

#44

Ultrabruger
16-07-2005 21:42
#41 - Dejligt at få en update på hvordan det hele endte :) Og tillykke med den.
Kim

#45

Gæst
25-11-2005 15:29
Jeg har det samme problem, her kravlede der så bare et lille bitte dyr ind bag min TFT skærm, og inde jeg fik tænkt mig om, havde jeg glemt den, så der sidder et dødt dyr bag "glasset"
inckie

#46

Super Supporter
25-11-2005 16:27
gammel tråd
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner