Forum
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) = nr 2
1
kan jeg åbne denne tråd + noget andet
0
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) =
0
Test 3 marts
0
Test tråd 2 tæller svar
0
Tråd 2 med billedee
1
kan denne tråd tælle svar
2
Test tråd med views
0
Test tråd ikke skjult
1
S: Test 2345
0
Test tråd context pool
3
med billeder
0
Test Artikel
0
test overskrift
0
Tråd med billede
1
test nyhed
2
Test tråd 2 til emails
10
test
0
Test test
2
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
Køb & Salg
S: RTX 5080
0
S: geforce
0
S: Test 2004
0
S: Test igen
0
S: Test salg 321
0
S: Test salg 123
0
S: Test salg. gemme billede i index
0
K: Test tråd til ret
0
S: Test salg
0
S: grafikkort
0
K: Thomas test
0
S: Test fra serveren
1
S: Test salg redirect
0
S: Salg med flere billeder
0
S: ASUS Z690
0
S: RTX 3080
0
S: RTX 5080
0
S: Test billeder
0
S: RTX 5090
4
S: Skrig sælges
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2067
K: RTX 6090
2
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
Forum
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) = nr 2
1
kan jeg åbne denne tråd + noget andet
0
Test titel - / * ! " # ¤ % & / ( ) =
0
Test 3 marts
0
Test tråd 2 tæller svar
0
Tråd 2 med billedee
1
kan denne tråd tælle svar
2
Test tråd med views
0
Test tråd ikke skjult
1
S: Test 2345
0
Test tråd context pool
3
med billeder
0
Test Artikel
0
test overskrift
0
Tråd med billede
1
test nyhed
2
Test tråd 2 til emails
10
test
0
Test test
2
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
Køb & Salg
S: RTX 5080
0
S: geforce
0
S: Test 2004
0
S: Test igen
0
S: Test salg 321
0
S: Test salg 123
0
S: Test salg. gemme billede i index
0
K: Test tråd til ret
0
S: Test salg
0
S: grafikkort
0
K: Thomas test
0
S: Test fra serveren
1
S: Test salg redirect
0
S: Salg med flere billeder
0
S: ASUS Z690
0
S: RTX 3080
0
S: RTX 5080
0
S: Test billeder
0
S: RTX 5090
4
S: Skrig sælges
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2067
K: RTX 6090
2
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Få omstødt afvist RMA hos Care1
Af leemania Megabruger
Godmorgen
Min 11 måneder gamle Samsung Galaxy Z Fold 3 valgte lige at knække inderskærmen på midten, da jeg åbnede den i forrige weekend.
Skide irriterende, men jeg tænkte at det bare måtte være en RMA sag, da telefonen hverken har lidt overlast eller er blevet mishandlet. Jeg har sågar fundet ander på nettet, som har oplevet det samme.
Nu har jeg så fået afvist min RMA, da Care1 siger skærmen har lidt overlast, selvom det er tydeligt at skærmen er knækket under det yderste plastik lag, som jo også ville have skader, hvis skærmen havde lidt overlast.
Mit spørgsmål er om der er nogen der har haft held med at få Care1 til at omstøde deres bedømmelse af en RMA sag, eller om jeg kun kan gå juridisk vej?
Det skal lige sige at jeg ikke kan svare andet på sagen end at acceptere et tilbud på 8099 for at de laver den afvise sagen, hvor de vil skrotte den gratis eller have 250 for at sende den tilbage.
Min 11 måneder gamle Samsung Galaxy Z Fold 3 valgte lige at knække inderskærmen på midten, da jeg åbnede den i forrige weekend.
Skide irriterende, men jeg tænkte at det bare måtte være en RMA sag, da telefonen hverken har lidt overlast eller er blevet mishandlet. Jeg har sågar fundet ander på nettet, som har oplevet det samme.
Nu har jeg så fået afvist min RMA, da Care1 siger skærmen har lidt overlast, selvom det er tydeligt at skærmen er knækket under det yderste plastik lag, som jo også ville have skader, hvis skærmen havde lidt overlast.
Mit spørgsmål er om der er nogen der har haft held med at få Care1 til at omstøde deres bedømmelse af en RMA sag, eller om jeg kun kan gå juridisk vej?
Det skal lige sige at jeg ikke kan svare andet på sagen end at acceptere et tilbud på 8099 for at de laver den afvise sagen, hvor de vil skrotte den gratis eller have 250 for at sende den tilbage.
Umiddelbart er det en trend hos dem iflg anmeldelser via Google, som går en del år tilbage.
Det er dog stort set en helt normal trend hos de her "godkendte" reperatører, har selv været turen igennem med en Samsung mobil og Elgigantens svenske reperatør (ghosting på skærmen, kom igen efter rep, også trak de det i langdrag selvom Samsung var klar til at kreditter som DOA, de skulle bare have en svar fra dem)
Jeg ville ikke bruge tid på at slås med dem direkte, måske kun lige en sidste gang nævne at hvis de ikke vil anerkende fejlen så ryger sagen til forbrugerklagenævnet.
Jeg ville heller ikke betale 250.- for deres RMA tjeck, hvis de konkludere at en flækket skærm under en plastik del er din skyld, så har det ikke taget dem over 15min, og selv Proshop kan finde ud af at taksere med 15min og ikke en hel time af gangen. Dertil kan de jo ikke tillade sig at destruere telefonen, for så taber de med sikkerhed en sag ved forbrugerklage nævnet xD
Det er dog stort set en helt normal trend hos de her "godkendte" reperatører, har selv været turen igennem med en Samsung mobil og Elgigantens svenske reperatør (ghosting på skærmen, kom igen efter rep, også trak de det i langdrag selvom Samsung var klar til at kreditter som DOA, de skulle bare have en svar fra dem)
Jeg ville ikke bruge tid på at slås med dem direkte, måske kun lige en sidste gang nævne at hvis de ikke vil anerkende fejlen så ryger sagen til forbrugerklagenævnet.
Jeg ville heller ikke betale 250.- for deres RMA tjeck, hvis de konkludere at en flækket skærm under en plastik del er din skyld, så har det ikke taget dem over 15min, og selv Proshop kan finde ud af at taksere med 15min og ikke en hel time af gangen. Dertil kan de jo ikke tillade sig at destruere telefonen, for så taber de med sikkerhed en sag ved forbrugerklage nævnet xD
Altså, hvis der ikke er skader på den som f.eks. en bule fra et tab på gulvet eller lignende så er formodningsreglen brugbar her:
"Formodningsreglen er, hvis en mangel i forbrugerkøb, viser sig i de første 12 måneder efter levering, formodes det, at salgsgenstanden var mangelfuld ved levering."
"Formodningsreglen er, hvis en mangel i forbrugerkøb, viser sig i de første 12 måneder efter levering, formodes det, at salgsgenstanden var mangelfuld ved levering."
Gå direkte til samsungs support/rma, og link til afgørelsen fra Care1 og tag den med dem. Har Care1 afgjort det. Så ligger selv omstødelsen alligevel mellem Samsung og Care1 hvis du kan overtale dem til at tage kampen, du kan lige så godt springe det led over. Og lægge en formel klage direkte til Samsung Support i DK over afgørelsen.
Har selv arbejdet på et autoriseret værksted. Og spillereglerne der var benhårde.
Har selv arbejdet på et autoriseret værksted. Og spillereglerne der var benhårde.
Hvis du melder dig i ved tænk, så hjælper de dig, og betaler gebyret for at starte en sag, den burde være lige til højrebenet, og de vil nok give efter, når de ser du gør alvor af det, men desværre skal man ofte der ud, for mange af de firmaer, køre efter princippet at går den så går den.
Tak for svar alle sammen. Jeg har nu meldt mig ind i Tænk og spurgt dem om hjælp til sagen.
#3's forslag kan være en god idé, det er dog vigtigt at du understreger og fastholder, at du ønsker at få repareret varen på reklamationsretten og ikke garantien (da det stiller dig bedre). Har du billeder af problemstillingen, så send dem med til Samsung. Svaret fra Samsung sender du tilbage til Care1, så må de tage det mellem hinanden. I øvrigt: hele sagen virker ærligt talt småusselt af Care1.
Efter at have truet dem med diverse klage instanser og givet dem en dårlig anmeldelse, blev jeg ringet op og fik af vide at de ville sende den til Samsung, så de kunne kontrollere skaden. Sjovt nok kunne jeg så hente min reperarede telefon i pakkeboksen i lørdags. Så Samsung mente tilsyneladende at det var en fejl i skærmen, og ikke en skade jeg havde lavet.
#7
Nice at du fik medhold i sidste ende! Det må kunne bruges af andre der kommer til at stå i en lignende situation.
Det er bare irriterende at man skal true med bål og brand før de lytter til en
Nice at du fik medhold i sidste ende! Det må kunne bruges af andre der kommer til at stå i en lignende situation.
Det er bare irriterende at man skal true med bål og brand før de lytter til en