Card image cap

Seneste forumindlæg

Seneste forumindlæg

Opgradering af ældre system med Gigabyte GTX 1660 OC

Thomas Eriksen | mandag d. 30. december kl. 11:56 | 12 - Gå til seneste


Vi har fået et Gigabyte GTX 1660 OC 6G til test og det er typisk et af de kort du vil finde hvis du går til en mainstream computer forhandler og leder efter et nyt grafikkort. Prisen er for nuværende yderst rimelige 1700 kr men det rigtigt interessante er hvad vi får for pengene. Vi har derfor besluttet os for at gribe denne test lidt anderledes an end vi plejer. Vi har derfor taget fat i et par systemer der kan bruge en opgradering. Læs mere her

#1 prosasan Juniorbruger | 31-12-2019 03:04

Fint review, dog noget skuffet over valget af to forskellige opløsninger til samme grafikkort, Vi får reelt set ikke et indblik i hvad de gamle cpu'er kan i forhold til hinanden i forbindelse med en opgradering.
Der bliver vægtet forskelligt pres på gpuen i hver test da højere opløsning generelt giver mindre belastning på cpu'en og mere på gpu'en. Det ville være rart at kunne sammenligne de to maskiner med samme grafikkort opgradering, ved enten at holde fast i samme opløsning på begge maskiner, eller teste begge opløsninger :)

Det er dog rart at se hvor længe sådan en Ældre 870 kan blive ved, min gamle x58 / 920 er da langt fra blevet pensioneret som spille pc :P

God bagjul og godt nytår!

AMD 3600 @ 4.1 - 16gb Ripjaws 5 3200cl15 - ASRock X470 Fatal1ty Gaming K4
Cooler Master Silent 850 Pro - ASUS Strix OC RTX 2060
#2 Qax Junior Nørd | 31-12-2019 15:32

#1
Jeg sad og tænkte det samme.

Hvorfor overhoved teste et kort i 1440p, hvis det ikke er designet med henblik på 1440p.
GTX 1070 er absolut minimum til 1440p, vil jeg mene.
Selv mit 1080 Strix bliver tvunget godt i knæ i rigtig mange spil.
Så sent som igår, der var Red Dead Redemption 2 nede på 34 FPS, under en flyvetur.

Det ville klæde HOL at lave en sidste test i 1080p, så man bedre kan sammenligne hvad man får ud af det med de forskellige CPUer.

Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - ID Cooling 280mm
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#3 NamrepuS Maxi Supporter | 15-01-2020 11:13

Fedt med denne vinkel på en test! Jeg savnede også indblikket i hvordan de forskellige komponenter påvirker hinandens "potentiale". Ens opløsning, og evt. tilføjelse af nyeste CPU platform ville give et endnu mere spændende indblik! Samt en bedre forståelse af hvor meget "tabt performance" CPU'en faktisk forårsager.

#4 SilverTail Bruger Aspirant | 15-01-2020 13:02

Godt jeg ikke har sendt min 4770K på pension endnu :D
Dejlig test, tænker jeg må få mig taget sammen til at opgradere min GPU til noget bedre.

Dog er jeg lidt skeptisk over at skulle opgradere til et 5700 XT, med de problemer man ser over alt på nettet med software og driver problemer, kroner øre forskellen til 2070S er ret stor.

Håber snart AMD får løst deres problemer...

I7-4770K @4.3 GhZ
16GB DDR3
GTX-1060 6GB
#5 mAddiE Gigabruger | 22-01-2020 08:35

Enig med #1 og #2 - det er da en håbløs test... Der er ikke engang testet ens på de to setups - hvordan skal man man så kunne bruge det til noget? :-D
Det er en ommer - jeg synes at det er fint at teste med gammelt udstyr, men så skal testen jo være realistisk - hvis man har en i7 870, så vil man da ikke engang forsøge med den opløsning der i CS - og det vil man absolut heller ikke gøre med en 4790k med så dårlige grafikkort :/

#6 Disturbed-Freak Guru | 20-02-2020 15:13

Nu ved jeg godt, at det er en meget lille ting, men jeg vil anbefale en nøjere korrekturlæsning inden næste publicering :). Vi får heller intet at vide om de RAM eller om CPU'erne er stock. Det er altså lidt en amatøragtig test for et så nørdet sted som HOL. Den der var ikke engang gået på pcgamer.com, som ellers er på et meget lavt niveau.

Future is a concept. Past is a concept. There is only ever now.
#7 polo Semi Supporter | 26-02-2020 13:32

Fint review, men kunne godt bruge de test var lidt mere ensartet.

Igang med https://shoppetur.dk og https://koalamedia.dk
#8 Tychex Bruger Aspirant | 06-04-2020 22:12

Hej Thomas!

Rigtig fint review som jeg fik en del ud af, især da jeg næsten har PRÆCIS samme setup som du har. Bundkortet og ram er det samme, men har i7 4770k og GTX 780. Jeg er selv på udkig efter et nyt grafikkort da jeg har fået en kærlighed fod Call of Duty Warzone som pt. kører på mellem 55-65 frames i gennemsnit på 1920x1080 settings (med low settings på skygge mm.). Er derfor virkelig nysgerrig på, om du kunne teste 1660 kortet på system 2 i Call of Duty og fortælle mig hvilke frames du får? Gerne med nogenlunde samme settings - det ville være en KÆMPE hjælp for mig!

Igen - fedt review!

Rettelse: Det skal helst være i warzone, da multiplayer maps er noget mindre og derfor oftest har højere frames.

Sidst redigeret 06-04-2020 22:13
#9 ilmep Bruger | 06-04-2020 22:48

#8
Kig på youtube. Test af alle grafikkort i alle tænkelige spil :)

#10 Tychex Bruger Aspirant | 06-04-2020 22:53

#9 Det kommer vel også an på CPU'en - eller hvad? Er ikke så klog på dette område.

#11 ilmep Bruger | 07-04-2020 07:42

#10
https://youtu.be/yg6-nL52P-E (nogenlunde det her)

#12 Jonas Gæst | 15-04-2020 12:05

Det kan nogle gange godt være svært at få valgt det rigtige udstyr, takket være jer har jeg fået mit på plads og er nu endelig klar til at skulle lancere min nye hjemmesider. Jeg glæder mig meget til at se hvordan det kommer til at gå i fremtiden.

mvh
Jonas
https://www.spilskabet.dk/

Card image cap

Diskutér: Opgradering af ældre system med Gigabyte GTX 1660 OC

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ved at sende dit svar accepterer du retningslinier for brug af forum


HOL Nyhedsbrev

Du bliver helt sikkert skuffet!

Afstemning

Hvor mange skærme kører du med på dit primære system?

Stemmer afgivet: 430

  • 1 skærm 43% 43%
  • 2 skærme 40% 40%
  • 3 skærme 11% 11%
  • 4 skærme 2% 2%
  • Over 4 skærme 4% 4%
Foretrukende tråde

Klik på for at redigere listen