• Forum
      /  
    Software
      /  
    Generel software
  • 02-08-2018 · 19:35 1415 visninger 12 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • To do software / app

    Af Bonni Semi Supporter
Hej alle i kloge mennesker,

Jeg vil høre om der er en app / software som kan opfylde de behov jeg lige har brug for.

Jeg har følgende:

Stationær pc som kører windows 8

Macbook 12" som kører Highsierra

Iphone X

--------------------

Jeg kunne godt tænke mig en app eller software hvor jeg lige kunne indtaste noget som jeg skal huske at gøre eller tjekke senere. Den stationære sidder jeg ved derhjemme, mobilen har jeg selvfølgelig på mig når jeg er på farten og bærbaren når jeg er til møder etc. De skulle selvfølgelig gerne synkronisere med hinanden.

Er der en app / software som kan det?

Feks hvis jeg sidder i en taxa og lige kommer i tanke om noget er det rart at jeg kan skrive det ind på mobilen og så dukker det op når jeg sidder ved min stationære.

Håber det er til at forstå og at der findes noget som kan gøre det :)

God sommer derude.

Semi Nørd
02-08-2018 19:37
Hotmail har en opgave liste, Gmail har givet vis det samme.
Da de ligger i 'skyen' bør du kunne bruge dem fra de forskellige platforme.
Ultra Nørd
02-08-2018 19:42
Hvis du har/får DropBox kan du nemt gøre det der, på en alm. tekstfil.
Det bruger jeg. Det syncer automatisk på mine enheder.

Ellers er der mange dedikerede notes apps.
EverNote er ret stor på det marked.
Ellers ja, Gmail har også notes indbygget
Semi Supporter
02-08-2018 20:12
Det var gode bud, men tænker faktisk det skal være endnu mere "simpelt".

Feks. så har man sticky notes på en pc. Kunne være fedt at have et helt "felt" ude i højre side som bare var der hele tiden som på en eller anden måde synkroniserede med både macbook og iphone også :)
Jones

#4

Gæst
02-08-2018 20:13
Todoist eller Wunderlist
Guru
02-08-2018 20:25
1+ for Wunderlist.
Giga Supporter
02-08-2018 20:37
Google Keep. Har du en Google-konto, så kan du også bruge https://keep.google.com/

Det fungerer på tværs af alle enheder og er hele tiden i sync. Enkelt og nemt hvis man ikke skal bruge de helt vilde funktioner.
Juniorbruger
02-08-2018 20:58
Jeg bruger Microsofts To-Do både på job og i privaten - Det fungerer rigtig fint for mig - https://todo.microsoft.com/da-dk
Mega Supporter
02-08-2018 21:10
https://habitica.com/

Du får XP for at udføre dine opgaver :)

Grus

#9

Super Supporter
02-08-2018 21:13
Wunderlist.

Hvis du vil have den vist på dit skrivebord, så kan du bruge et RSS script til Rainmeter, da du kan publicere en to-do liste fra Wunderlist som et RSS feed. Det har jeg brugt af flere omgange.
Chaos

#10

Nørd
02-08-2018 21:33
Notezilla for synkroniserede noter
Diktafon/diktafon software (diktafon er nemmere) for on-the-fly noter
Wunderlist er ok, dog lidt bloated UI.
Giga Nørd
02-08-2018 22:18
Evernote er også populært. Den kan også nogle lidt avancerede ting. Jeg brugte det selv for et par år siden.

Jeg ved godt at det er meget old school, men i dag jeg skriver e--mails til mig selv. Det kommer jo lidt an på hvor meget man har brug for. Men kig evt lidt på Evernote
Bonni

#12

Semi Supporter
05-08-2018 13:52
Tror jeg vil kigge lidt på Wunderlist. Appen ser god ud, så må jeg bare se om jeg kan få det til at virke som jeg ønsker på Pc'en :-)

Endnu engang tak for de mange gode bud :)
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner