• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 11-02-2016 · 20:23 23700 visninger 141 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • ViaBill - Skjult gebyr!

    Af Weekend Semi Supporter
Jeg tænker jeg lige ville dele dette med jer. Jeg har som sagt handlet hos ViaBill omkostningsfrit uden renter og gebyr op til 2000kr som der står skrevet inden man godkender handlen.
Jeg har så været inde og kigge på min ViaBill konto og ser at de trækker 39kr i gebyr ved hver betaling. Jeg har haft fat i dem før fordi de har gjort det og de undskyldte mange gange og sagde det var en fejl fordi deres system ikke var opdateret. Det er over et halvt år siden, og kan nu se at de forsætter med at trække et gebyr ved en anden vare. Så dem skal jeg selvfølgelig lige have fat i imorgen og havde det modregnet.

Gør jer selv en tjeneste jer der har benyttet jer af ViaBill og så gå ind på jeres ViaBill konto og tag et kig. Jeg er sikker på at I har noget til gode.

Forsat god aften.

Maxi Nørd
11-02-2016 20:31
Kender ikke konceptet men fandt ret hurtigt dette på deres side:


Hvad koster ViaBills betalingsservice?Du kan betale din opkrævning gratis via din netbank, men du kan også bare slappe af, og lade ViaBill håndtere betalingen på forfaldsdatoen - helt uden, at du skal foretage dig noget som helst. Betalingsservice koster blot 39 DKK pr. opkrævning, og sikrer altså, at du slipper for dyre rykkere- og inkassoomkostninger. Det er faktisk kun såfremt ViaBill ikke kan trække beløbet på dit betalingskort, at du vil kunne modtage rykkere.
Guru
11-02-2016 20:32
Det gebyr er helt efter reglerne, det er en kortgebyr.

Du vælger hver måned selv, om du gebyrfrit vil betale inden den 20. i måneden via din netbank. Indbetaler du ikke inden for fristen, trækker ViaBills administrationsservice automatisk pengene på dit kort, så du undgår rykkere. Dette kræver blot, at der er dækning på kortet, og koster kr. 39 i administrationsgebyr pr. månedsbetaling.
http://www.viabill.com/terms

Det, du skal gøre, er, at logge ind på deres hjemmeside og så kopiere girokortnummeret og betale inden d. 20 i måneden. På den måde er det gratis og du sparer de 39 kr.
Semi Supporter
11-02-2016 20:47
#2 Se det vidste jeg ikke for det står nemlig ikke skrevet nogen steder når du handler. Det synes jeg er lidt svineri.

Der står kun det her - http://postimg.org/image/vrunloba9/
Guru
11-02-2016 21:02
#3 Nu har jeg brugt Viabill i en længere periode, og kan selvfølgelig ikke huske hvad der står, når man foretager et køb. Men det skulle ikke undre mig, hvis det står i handelbetingelserne. Jeg har ihvertfald aldrig betalt noget gebyr. Eller jo, de prøvede at prække mig et rykkergebyr på, da jeg inden d. 20 i måneden havde betalt minimumsbeløbet, men i mellem tiden havde jeg lavet et nyt køb, så min betaling nu var mindre end efter den nye saldo.

Ringede ind til dem og de var meget afvisende i første samtale. Kiggede rundt på deres hjemmeside for at finde dokumentation, men der stod intetsteds, at man selv skulle sørge for at tjekke ens saldo inden sidste betalingsfrist.

Ringede derind igen og sagde at jeg ville se dokumentation. Hun kartede lidt rundt i det og til sidst måtte hun give mig ret. Dernæst belv rykkergebyret slettet.
Ultra Supporter
11-02-2016 22:26
#3 Svineri? Altså fordi du ikke læser handelsbetingelserne???

For fanden da en mentalitet :/ Dernæst er det en KOMPLET GRATIS SERVICE. At de så får 39 kr. fordi du er for doven til at gå ind via netbank er sgu nok mere end fair.
Semi Supporter
11-02-2016 22:28
#3 Du kunne jo tage at gå ind og læse på deres hjemmeside INDEN du benyttede dig af det. Men nej, det er sku for meget forlangt efterhånden.
Semi Nørd
11-02-2016 23:03
Det er da 100% et svindelselskab. De gør det jo med vilje besværligt at betale for at de kan opkræve deres halv-skjulte gebyr. Lad være med at benytte den slags selskaber - det giver jo sig selv, at det ikke er for at være venlige, at de låner penge ud 'gratis'.
Guru
11-02-2016 23:21
Som sagt har jeg kun haft et problem hvor de trak rykkergebyret tilbage. Ellers kører det bare derudad.
Når man laver ens første køb skal man opgive ens kortoplysniger og her koster det 39 kr. Vil man undgå dette gebyr kan man bare betale det over ens netbank. GLEMMER man at betale til tiden trækker de pengene over ens kort. Andre steder skal man betale 100 kr. i rykkergebyr. Så det er faktisk en service.

Så det er muligt at benytte Viabill uden det koster 1 krone. Viabill er et samarbejde mellem vækstministeriet og andre organisationer for at sparke gang i væksten i DK. Viabill blev dannet i starten af finanskrisen og fungerer på den måde at det koster butikkerne et gebyr alt afhængig af dennes omsætning at tilmelde sig. Alt i alt et fint tiltag.
Semi Nørd
11-02-2016 23:51
#8: Det er jo en smagssag :D Firmaet lever af at få folk til at bruge penge, de ikke har. Dette mener jeg ikke løser finanskrisen på lang sigt, men derimod skaber en ny.

Tænk er heller ikke just fans af dem:

http://finanswatch.dk/Finansnyt/art...
Guru
12-02-2016 00:04
#9 Jeg medgiver at det kan blive en dyr forbøjelse, men som med andre ting her i livet skal man læse vilkårene. Køber man noget til 100 kr. og så ikke betaler det over netbank, men lader Viabill trække et beløb gver måned ja, så bliver det en dyr forretning!

Men det er folks egen skyld, for de kan bare sætte sig ind produktet. Og jo, der kan måske være nogen der bruger penge de ikke har, sådan er det med mange ting her i livet, billån, huslån etc. Fordelen med Viabill er at det er ganske gratis, hvis bare er en smule vågen. Alle andre lån koster...
HOL Moderator
12-02-2016 07:55
#9
Man kan undre sig over, at de i artiklen ikke er fans, men på ViaBills side skriver de, at netop Forbrugerrådet Tænk stå bag dem.
Semi Nørd
12-02-2016 08:23
#11: Det illustrerer egentlig meget godt min pointe. Det er absolut ikke Tænk, der står bag ViaBill.

ViaBill er e-mærket, og Tænk står bag e-mærket. Men selvfølgelig får de det til at lyde som om Tænk synes det er en god idé med ViaBill.

Prøv at se deres Trustpilot. Det er pudsigt så mange 1 stjernede anmeldelser, der har meget tekst, og så mange 5 stjernede anmeldelser, der er lavet af en bruger, der kun har skrevet en anmeldelse, og som kun skriver 1 linje,

Svindlere hele vejen til banken.
Guru
12-02-2016 08:56
#12 kan blot sige, at jeg finder der enddog meget betrykkende at du ikke udgør staben af højesteretsdommer e her i landet.

For du ved åbenlyst ikke hvad svindel er...
Semi Nørd
12-02-2016 09:09
#13 Ja tak for det intet svindel der.
Giga Supporter
12-02-2016 09:57
ViaBill er legit nok.. har brugt det selv og ingen problemer man skal bare lære at betale til tiden. osv
Semi Nørd
12-02-2016 10:07
#13: Om man vil kalde dem snydere eller bare amoralske er selvfølgelig min fortolkning, men de:

- Tjerner udelukkende penge på folk, der ikke forstår gebyret, ikke har set det, eller ganske enkelt ikke magter at styre deres økonomi.
- Kalder lånet Rente og Gebyrfrit, selvom der er meget store gebyrer ved manglende betaling.
- Har fået kritik af Forbrugerrådet Tænk, men alligevel skilter med det på deres side, så at i tror, at de står bag.
- Snyder med deres Trustpilot rating i stor stil.
- Man kan komme op på en ÅOP på over 2000%

Ovenstående får mig til at konkludere, at de ikke er fine i kanten.

Det er fint nok at i vil benytte servicen - de tjener jo intet på jer, hvis i betaler. Men det er det, at de tjener deres penge på dem, der er dumme/dovne/uvidende nok til ikke at få betalt til tiden, jeg har et problem med. Det er ganske lovligt, det, de laver. Men det betyder ikke, at jeg synes det er moralsk korrekt, det, de gør.

I er velkomne til at være uenige. Jeg synes ikke forretningsmetoden skal forbydes (nu hvor i nævner Højesteret), men jeg er heldigvis fri til at mene om dem, at deres metoder er tvivlsomme, at best.
Semi Nørd
12-02-2016 10:16
Men lige for at blive i debatten, er jeg jo ikke den eneste, der har holdningen til den slags firmaer:

http://finans.dk/live/privatokonomi...

TL;DR: Der er kommet et lovforslag om en tænkepause på 48 timer får man kan indgå et 'Kviklån'. I andre lande er der loft over ÅOP.

Især den sidste ville slå firmaer som ViaBill ihjel, eller markant sænke deres omsætning.
Gigabruger
12-02-2016 13:18
#15 Er det ikke bare at sætte en automatisk overførsel til hver måned? Så er den vel i vinkel, og så har man lånt gratis.
Semi Nørd
12-02-2016 23:00
#18: Fra deres betingelser:

Når du første gang handler på rentefri kredit, modtager du en mail fra ViaBill med dit kodeord til ’Mit ViaBill’. På Mit ViaBill kan du se dine køb/returneringer, betalinger, månedsydelser og en betalingslinje (FI-kode), som du kan bruge til betaling via din netbank.

Du vælger hver måned selv, om du gebyrfrit vil betale inden den 20. i måneden via din netbank. Indbetaler du ikke inden for fristen, trækker ViaBills administrationsservice automatisk pengene på dit kort, så du undgår rykkere. Dette kræver blot, at der er dækning på kortet, og koster kr. 39 i administrationsgebyr pr. månedsbetaling.

Det koster 'kun' 39,- om måneden at betale automatisk. Du modtager et indbetalingskort, som ikke kan betales via betalingsservice. Med andre ord, skal du altså huske det hver måned, eller betale et administrationsgebyr for det rente og gebyr frie lån.

Jeg siger igen: svindlere.
Guru
12-02-2016 23:36
Hvordan i alverden kan firmaet være et svindlerfirma, når man bare skal logge ind én gang i måneden og kopiere girokortnr., gå ind i ens netbank og lave en ny betaling?

Dvs. i din terminilogi var alle firmaer i gamle dage svindlere, der skulle man også huske at betale de månedlige girokort, endda skulle man på posthuset at gøre det...

Jeg har nu i lang tid mistet adskillige penge til det svindelfirma, det har dog ikke kostet mig én eneste krone, for jeg har hver måned betalt girokortet til tiden. Men det er stadig et svindelfirma, ikke fordi de snyder, men bare fordi det er et svindelfirma.

Kunne det tænkes, at grunden til at man ikke kan tilmelde girokortet til BS, er fordi man kan afdrage med en hvis procentdel hver måned, og denne procentdel ændrer sig??? Så hvis man afdrager minimums beløbet en måned, køber en ny ting, så stiger ens mindste betaling. Glemmer man så at ændre denne minimuns betaling via BS, så ender man op med en rykker, da man har betalt for lidt.

Kan du se logikken? Eller er det partout bare et svindlerfirma bare fordi det skal være et svindlerfirma i din optik.
Guru
12-02-2016 23:43
Og for en god ordens skyld kan jeg lige præcisere hvordan man kan handle rente- og gebyrfrit med Viabill.

Man logger ind på ens side på Viabill.com. På ens side står der mindste beløbet man skal afdrage med. Dernæst kopierer man girokort nr. og opretter en ny betaling i ens netbank.

Glemmer man at betale afdraget, trækker Viabill automatisk beløbet, på den måde undgår man et rykkergegyr på 100 kr.

Smart og yderst simpelt, hvis man vil have en gratis kredit.
Semi Nørd
13-02-2016 00:12
#20: Tror bare vi skal blive enige om ikke at kunne blive enige.

Dette firma, og andre som dem, producerer ikke andet end dårlige betalere.

Hvorfor kunne de ikke bare sende et opkrævning på mindstebeløbet ud, som kunne betales via betalingsservice. Der er skam ganske muligt at overføre mere end det påskrevne.

Kunne det tænkes at være fordi den eneste måde, de tjener penge på, er de 39,- om måneder i dummebøde for at glemme det?

Og søreme om de ikke også 'glemmer' at fortælle om dette når man bestiller noget fra dem. Viabill eksisterer udelukkende for at tjene penge til dem selv og de webshops, der benytter dem. Nogle er for kloge til at benytte denne slags tjenster, og for dem er det intet problem. Men det danske samfund har et problem med at private mennesker i gennemsnittet har en kæmpe gæld på forbrug. Denne gæld stammer fra firmaer om Klarna, ViaBill, SMS Kviklån mv. som låner penge til folk, så de kan købe ting de ikke har råd til.

Jeg kunne som sådan være ligeglad, da jeg ligesom jer også nok skulle få betalt en gang om måneden, men i den sidste ende er der os alle, der skal hive tosserne op af det forbugslånshelvede de har skabt for sig selv, igennem gældssaneringer og kontakthjælp.

ViaBill bidrager negativt til samfundet og deres forretningsmodel er bare en snedig måde at komme udenom at oplyse ÅOP og går ud over alt, der hedder CSR og god markedsføringsskik.
Nørd Aspirant
13-02-2016 11:59
Har aldrig oplevet de har trukket 39 kr, og som sagt førhen, så skal man bare bruge girokort-oplysningerne fra deres hjemmeside og selv betale via netbank, så koster det nada.
Guru
13-02-2016 12:59
Kunne det tænkes at være fordi den eneste måde, de tjener penge på, er de 39,- om måneder i dummebøde for at glemme det?

Det er her du har misset hvad jeg tidligere gar forklaret. Det er gratis for forbrugerne, hvis de ellers ikke er tungnemme. Det er webshoppene der betaler et gebyr til Viabill for at være med.

Så det er noget vås at skrive at de bidrager negstivt til samfundet - tværtimod.
Guru
13-02-2016 13:28
#0 kig lige på DERES FORSIDE man
Det står på forsiden at det koster 39kr hvis man ikke selv ønsker at overføre penge. Men istedet for få dem til at hæve dem.
Din klage er godt nok tynd når du ikke engang har gidet kigge på forsiden...
Semi Supporter
15-02-2016 15:10
Nu har jeg siddet og kigget lidt på folks svar..

Her er hvad der står med småt i bunden inden jeg trykker mit cpr nr ind og godkender handlen, burde jeg ikke kunne stole på det? For når jeg har købt et spil står der det er omkostningsfrit og 0 gebyr op til 2000kr det er det jeg bliver præcenteret for, der står ingen steder at de skal betales inden d.20 så stoler jeg på det.

ÅOP er 0.0 pct. Samlede tilbagebetalingsbeløb er kr. 279,00 og de samlede kreditomkostninger udgør kr. 0,0. Samlet kreditbeløb er kr. 279,00. Denne beregning er baseret på en årlig fast debitorrente på 0,0 pct. samt betaling via din netbank. Du kan til enhver tid vælge at indfri aftalen. De 279kr er bare for at statuere et eksempel.

Så ved jeg bare det til en anden god gang, synes bare det er misledende om i vil det eller ej.

http://postimg.org/image/vrunloba9/

http://postimg.org/image/nvrs4annh/
Semi Supporter
31-01-2017 00:22
#Anden123

Jeg har fx benyttet mig af viabill hos to forskellige webshops, men min samlede regning hos viabill lander på 47,71 månedligt. Kan jeg vælge at bare overføre det beløb over netbanken inden den 20. for at undgå gebyret?

fuerzzz

#28

Gæst
31-01-2017 01:26
Nå det er DET Viabill er !

Har godt nok undret mig over hvad det var for noget Viabill noget for 66 kr hver måned men ikke lige gidet forske i hvad det er for nowet.

Men nu fik jeg da lige "blod på tanden" fordi jeg ikke mener at have brugt viabill.

Men når jeg logger ind har jeg angiveligt købt en mobiltelefon hos fullrate tilbage i april 2016?? Det har jeg så ikke, jeg køber altid mobiler hos Bilka.

Men det falder underligt meget sammen med en kæreste som slog op med mig lige omkring april 2016, som før havde fået lov at bruge mit kort til en pizza HMMMM....

Vil det så sige at hun har skrevet mine tal på kortet af, og derefter oprettet en Viabill og købt mobil i mit navn ?!?!

Jeg troede slet ikke man kunne oprette kreditter kun med tallene fra kortet, da slet ikke når jeg er i RKI?

What to do? Opsnuse eksen og "banke hende oven i gokken" ? Eller kan jeg benægte overfor Viabill nogensinde at have foretaget købet og slet ikke oprettet en Viabill konto og dermed få pengene tilbage?
fuerzzz

#29

Gæst
31-01-2017 01:29
Hvis det ER sådan det hænger sammen, så har jeg lige pludseligt ikke dårlig samvittighed over at jeg aldrig fik afleveret det 37" Samsung TV tilbage der ellers var hendes ;)
fuerzzz

#30

Gæst
31-01-2017 01:58
Kender i andre steder man kan få den slags små kreditter selvom man er i RKI?

Ikke fordi jeg skal bruge kredit, bare rart at vide ;)
Guru
31-01-2017 03:14
#27 Du skal logge ind på din viabill konto og så se girokort nr. og minimumsbeløbet der skal betales. Dernæst går du ind på din netbank og opretter betalingen. Husk den skal betales efter d
1 i måneden. Dette gør du hver måned, da minimumsbeløbet ændrer sig måned efter måned.
Semi Supporter
31-01-2017 15:30
#31
Mange tak. Men hvorfor ændres minimumsbeløbet? Er det ikke et fast beløb man betaler månedligt?
Supporter Aspirant
31-01-2017 15:33
#32 Jo det er, der er noget som han har misforstået. Det ændrer sig kun hvis man køber noget mere.
Semi Supporter
31-01-2017 15:44
#33

AH okay. Skulle bare være sikker.. Havde nemlig heller ikke set deres gebyr på 39, så det vil jeg selvfølgelig gerne undgå så vidt muligt som studerende xD

Tak for hjælpen!
fuerzzz

#35

Gæst
31-01-2017 16:32
Jeg synes det er lidt svært hvad man skal mene om Viabill og deres "metoder".

På den ene side er det jo fint at man ikke får en rykker på 100 kr hvis man glemmer det. Omvendt sender de heller ikke hverken fakturaer eller regninger på ens mail.

Så medmindre man er typen der går sin netbank igennem med en tættekam tit så er det uhyre nemt at glemme, og så har man ligepludselig betalt 39 kr i gebyr mange gange inden man blir opmærksom på det.

Nu er det jo ikke deres skyld at en eks misbrugte min ID, så nu har jeg betalt 39 kr 9 gange kun til gebyr, så ville jeg nok hellere have haft en rykker på 100 kr så jeg blev opmærksom på det noget før hmmm !

Jintao

#36

Nørd
31-01-2017 16:49
#35 Nu må jeg erklære, at jeg ikke begriber hvordan du kan overse 9 betalinger. Det er jo ikke kun gebyrer, men også gældsafdrag du har betalt. Mangler din kam tænder eller hvad?

http://i.imgur.com/bOjxEXN.jpg
fuerzzz

#37

Gæst
31-01-2017 18:34
Ja der er måske et element af dovenskab i det, men det er jo tit når man køber noget fx i udlandet eller på en spilleside, så hedder det noget mere eller mindre eksotisk på ens konto, og beløbet 66 kr bed jeg derfor ikke synderligt mærke til, jeg var i al fald ikke klar over at de 39 af dem er gebyr ;/ - før nu altså...
Guru
31-01-2017 18:56
#32 Ja, jeg fik ikke skrevet at minimumsbeløbet selvfølgelig kun ændrer sig hvis man foretager nye køb. My bad.
HOL Moderator
31-01-2017 20:33
#37 Og nu ved vi så blandt andet hvorfor du er endt i RKI.
Junior Nørd
31-01-2017 20:38
#39

Sandheden i sig selv M ;D
Jintao

#41

Nørd
31-01-2017 20:39
#37 #39 Man skal satme købe mange spil og mønter i mobilspil for at miste overblikket, såfremt man prøver bare det mindste... https://boldomatic.com/shop/product... *indsæt grædegrine-smiley efterfulgt af solbrille-smiley*
Guru
31-01-2017 21:24
#35 Jeg er rimelig sikker på at din bank FORVENTER at du går igennem ALLE poster i netbank, ligesom min gør det. Hvis jeg ikke opdager fejlene, der evt. er der, er det min egen skyld.
Sabina

#43

Gæst
10-10-2017 03:50
Hej ??
Nu har jeg lige siddet og læst lidt og fundet frem til der er nogle kloge hoveder herinde, Der hsr haft gode erfaringer med viabill. ?? ?? Så jeg har lige et spørgsmål som jeg håber en kan hjælpe med....
Jeg har lige siddet/snakker med en veninde ang hun har taget et lån på viabill, og hun spørg så om det fi kode noget er det samme som.når hun betaler husleje.?! jeg har sagt til hende at det er jeg sikker på og sagt hun skal gøre følgende. 1.Gå på sin netbank og en indbetaling på eksempelvis 50 kr hvis det er det der står. 2. vægle inbetalingskort 3. hvad konto det skal tages fra som så hedder dankonto ved hende 4. Der hvor der står giro type +det tal der står inde på hendes viabill konto og ved betalings id og kreditor id skal hun skriver alle de tal der står der også belæbet og først mulig bank dag og ved egen teks evt skrive viabill så hun kan se det på hendes konto.... Sååå spørgsmålet lyder på om jeg har guidet hende rigtig eller fyldt hende med løgn og latin.. ??????????
Håber virkelig at der er nogle herinde der har et svar på det. Er ikke ude på at give hende flere udgifter nemlig... Hilsen sabina
Monsterbruger
10-10-2017 03:56
#43
Det lyder rigtigt.

Men mind hende om at hun skal gøre det hver måned SENEST den 20. Det er det de "spiller på", at så "glemmer folk det" til den 1. og så kommer de 39 kr på, selv hvis man skal afdrage fx 12 kr ;)

Så den er vigtigt at huske og det SKAL gøres manuelt, ikke noget med tilmelde PBS eller lign ;)
Hoppe

#45

Ultrabruger
10-10-2017 05:21
Det er det rene tyveri det viabill!

Nogen der ved hvad det kræver for at oprette noget lignende?
Monsterbruger
10-10-2017 05:52
#45
Nej det er ej.

De "spiller" bare helt bevidst at folk tjekker div regninger omkring den 1, ikke den 20.

Og når man aktivt skal betale en Viabill så glemmer mange det.

Ja fishy metode at tjene penge på, men i bund og grund er det det samme din bank gør. Tjene penge på at låne ud.

Du kan godt selv lave et lign firma, det kræver bare en masse risikovillig kapital, nok ikke under 100 mio kr, sikkert mere.

Hvis man ellers husker det er Viabill ganske glimrende, hele mit setup startede med et sofabord, og jeg ville heller have et bedre grafikkort, så fik jeg bordet med noget med 20 kr pr måned eller sådan noget. MEN skal huske det der den 20. ;)
Semi Supporter
10-10-2017 07:11
Hvis du har svært ved at flytte på 2000kr så skal du ikke låne hos dem. Vi snakker afdrag over 2-3 måneder, så er det helt fint og egentligt meget smertefrit. Men hvis 2000kr er mange penge for dig og satser du på kun at betale de 84kr/md du skal som minimum (for lån på 2000kr) så er det for dumt. Du falder i fælden før eller senere og det er dét de tjener kassen på.

Jeg har lige brugt det til at købe seng over 2mdr og det har fungeret strålende. Før det købte jeg hovedtelefoner som jeg senere fortrød og der gik tilbagebetalingen også fint gennem butikken til viabill. Ingen kvaler her fra.

Og gebyret er altså ikke skjult, de gør meget, rigtigt rigtigt meget opmærksom på det når du benytter dig af deres service.

Uddrag af mailen jeg fik da jeg fik pengene udbetalt, også dengang jeg købte hovedtelefoner:

"Hvordan betaler jeg tilbage? Din månedlige indbetaling skal overføres den førstkommende 20. i en måned og derefter mellem den 1. og 20. i de efterfølgende måneder. Indbetalingen overføres via netbank, og du finder din FI-kode nederst i oversigten på Mit ViaBill.

Glemmer du, koster det kun 39 kr. og kræver blot, at der er dækning på kortet."

Hvis I ikke kan styre dét så hold jer for helvede fra det, det er en tikkende og drænende bombe for folk der ikke ved hvad de laver. Men sådan er alt jo med penge...

#43 - Ja du har guidet din veninde korrekt. FI-koden er blot et girokort til månedlig engangsbetaling.
Monster Supporter
10-10-2017 12:43
Danskerne er nok det sjoveste folkefærd nogensinde.

"Jeg er for dum til at læse en simpel tekst buuuhuuuu fusker firma!!!"


"buuuhhhh SKAT har taget røven på mig de trækker 39 % af min løn hver mdr hvor kan jeg klage?"

Monsterbruger
10-10-2017 20:03
Ja altså jeg skulle have helt nyt setup til hele min lejlighed (seng, klædeskab, sofabord nyt computer, lamper osv osv)

Købte sofabordet med Viabill, da det ligesom er hjørnestenen i det hele. OG det er helt perfekt. Skal bare huske min afdraget senest den 20.

Tror jeg betaler det helt ud den 1. altid rart at have noget kredit i baghånden især op til jul ;)
Junior Nørd
10-10-2017 21:46
Der er rigtigt mange af jer der siger at man skal huske det hver måned. Det er IKKE rigtigt. Jeg har bare lavet en indbetaling på 80kr i et antal måneder da jeg indgik aftalen, og så kører det helt af sig selv.
kb-

#51

Nørd Aspirant
11-10-2017 01:04
Man skal da ikke huske en skid, bare sæt netbank til at overføre beløbet fast hver den 19. I måneden i x antal måneder...

Som #50 selvfølgelig skriver, jeg havde bare ikke lige refreshet siden i mange timer.
Giga Supporter
11-10-2017 08:34
Som både #50 + 51 er inde på, så skal man intet huske! Jeg prøvede ViaBill for sjov for et mindre beløb på 950 kr. Satte betaling til hver d. 1 INDEN d. 20., ikke den 1. lige efter d. 20. Og intet problem...
Søren

#53

Gæst
01-05-2018 15:37
Det da ikke viabills problem at du betaler for sent,de 39 kr du siger de snyder med,er jo en rykker fordi du ikke har betalt til tiden.. helt din egen skyld,så synd ikke du kan tillade dig at nedgøre dem.. alle med viabill ved man skal betale inden den 20..
Monze

#54

Megabruger
01-05-2018 15:56
Hvorfor er det lige at du er faldet over dette topic som du bare MÅTTE svare på fra din gæst account?
Guru
01-05-2018 15:56
#53 og det var der åbenbart for mange der godt kunne finde ud af, så nu har de ændret det til at alle skal betale gebyret på 39kr pr måned :-D Det er mega smart.
Monster Supporter
01-05-2018 16:39
#55 Ja den besked har jeg også fået - forstår bare ikke at det er lovligt. Man sætter sig i gæld med den aftale at det er rente- og gebyrfrit så længe man overholder betalingsfristen som er d. 20.
Så laver de det pludseligt om så man SKAL betale 39,- i "kontogebyr" hver måned. Så er det altså et halv dyrt lånt lige pludseligt. Kunne forstå hvis det kun gælder lån der er oprettet efter den udmelding. Bondefangeri dot dk
Ultra Nørd
01-05-2018 16:40
#56 er det overhoved lovligt ? Havde ikke brugt viabill hvis jeg skulle betale de 39kr så synes sgu heller ikke det er i orden
Monster Supporter
01-05-2018 16:43
#57 Det spørger jeg også mig selv om. Forsøgte at ringe til dem i dag men var nr ethundrede og et eller andet i køen så det droppede jeg hurtigt. Jeg kan da også starte en lånebiks så. "Kom og lån ganske gratis" - og så når jeg har nok inde i mit kartotek så skruer jeg lige op for nogle gebyrer og sådan lidt. Profit.
Guru
01-05-2018 16:44
#56 ja, jeg vil da klart selv prøve om den går. Hvis en kammerat lige skal låne 100kr, så okay da. Når han vil betale tilbage, så oplyser jeg at det er helt fint, men at der så lige er et penge-modtagelses-gebyr på 39kr :-D
Monster Supporter
01-05-2018 16:45
Haha ja går den så går den er det ikke hvad man siger...
Guru
01-05-2018 16:51
Grunden til at de lige pludselig lægger et højt gebyr på deres service, er fordi de tabte en sag i Sø- og handelsesretten.
https://finans.dk/finans2/ECE104911...

- Her blev deres "reminder gebyr" på 39 kr. kendt ulovlig. Dette gebyr blev man pålagt, hvis man ikke huskede manuelt at betale via ens netbank. Så Viabill trak altså den månedlige betaling på ens bankkort + et gebyr på 39 kr.

Denne "service" med at trække beløbet på ens bankkort tjente Viabill gode penge på, det er derfor min teori at de indfører et gebyr på alle deres brugere, for at dække for det tab de har haft.
Gigabruger
01-05-2018 17:01
Weekend, dig som er Klaus Dieter Hansen?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/sam...
Monze

#63

Megabruger
01-05-2018 17:11
Det er vel ikke værre end at man får en varsel og så kan betale lånet ud.
Guru
01-05-2018 17:20
#63 tja. Hvor går grænsen mht til størrelsen på gebyret? Kan realkredit lave det samme? Bare med et månedligt gebyr på 2000? Ville du bare kunne indfri boliglånet?
Håber da ikke at det sker, for så er jeg færdig :-D
Monze

#65

Megabruger
01-05-2018 17:23
#64 det minder jo lidt om når realkreditinstitutterne forhøjer deres bidragssatser. Men 2.000 kr. mere pr. måned kan jo ikke sammenlignes med sådan et kviklån her?
Guru
01-05-2018 17:25
Det vil sige man skal betale 39kr i bebyr hver månede fra den den 31 maj?
Guru
01-05-2018 17:26
#65 men kunne være rart at kende worst case scenariet ;-)
Guru
01-05-2018 17:26
#66 ja.
Jeg betalte 77kr pr måned. Det bliver så til 77kr + 39kr pr måned. Jeg har dog indbetalt det hele i dag.
Guru
01-05-2018 17:31
hvordan sletter man sin konto?

Santander hos power har også et gebyr eller hvad det nu er de kalder det på 40kr. så det er heller ikke gratis, kan dog ikke huske om de før havde et helt gebyrfrit lån men jeg mneer de havde det.

Køb nu til 0 renterTil og med søndag d. 6. maj kan du drømme stort og betale småt. Du betaler nemlig kun lidt hver måned – og slipper ovenikøbet for renter. Eks.: Samlet kreditbeløb 10.000 kr. Ydelse pr. måned 1040 kr. i 10 måneder. Samlede kredit- omkostninger 399 kr. Samlet tilbagebetalingsbeløb 10.399 kr. Debitorrente 0,00% (Fast) ÅOP 8,98%.
Guru
01-05-2018 17:33
#69 aner det ik, men har overført pengene i dag og regner med at den så er i 0 i morgen, og så skriver jeg til dem at de gerne må lukke den konto.
Guru
01-05-2018 17:37
#70

Gør præcis det samme (har lige gjort det)

Før var det ok op til 2000kr uden renter,gebyr, nu med 39kr hver månede er det jo super dårlig for os forbruger.
Mikael

#72

Supporter Aspirant
01-05-2018 17:37
#70 Hvorfor ikke bare vente? Jeg betaler også mit ud nu, men gør det bare i forbindelse med den næste indbetaling inden d. 20.
Guru
01-05-2018 17:41
#72

Har betalt min for denne månede næste gang er der 39kr i gebyr
Mikael

#74

Supporter Aspirant
01-05-2018 17:45
#73 Øhh ja? Han siger han har betalt idag, jeg siger bare han ligeså godt kan vente til d. 20.
Guru
01-05-2018 17:47
#74 nåh mig? Ja, det kunne jeg, men det gjorde jeg ikke. Hvorfor? Sådan er jeg bare. Kan jeg ændres? Måske hvis jeg fik tæsk nok eller medicinering af en art. Aner det ik :-D
Guru
01-05-2018 17:48
Hvad forskel gør det at vente til den 20 i måneden, når jeg skal betale så gør jeg det med det samme, så jeg ved hvor meget jeg har til resten af måneden og der så ikke kommer ekstra regninger midt på måneden, uden over den ene eller to jeg har, som altid er sat til den 15 i måneden når den skal betales (kan ikke huske hvad det er).
Mikael

#77

Supporter Aspirant
01-05-2018 18:24
#76 Det gør ikke nogen speciel forskel. Tror dog det er ret standard, altid at betale sine regninger til den seneste betalingsdato.
Hvis din konto går i nul sidst på måneden, kan det da godt være du har et bedre overblik hvis du betaler med det samme. Et Excel ark kan dog gøre det samme.
Guru
01-05-2018 19:11
ingen fordel at betale den 20
Semi Nørd
01-05-2018 20:00
Jeg håber på en massiv kundeflugt.
Guru
03-05-2018 09:53
Så fik jeg slette min konto
Guru
03-05-2018 10:19
Samme her
kb-

#82

Semi Nørd
03-05-2018 12:18
Jeg har brugt det fordi det var gratis, og efter jeg læste denne tråd ville jeg slette min konto (den er betalt ud), men supporteren skrev:

"Support, ViaBill
Du er stadig free kunde ved os - derfor kan du stadig bankbetale til os uden at skulle betale de gebyr på 39 kr"

Yderligere skrev han/hun at det ikke ændrer sig så længe man betaler til tiden eller forhøjer kreditten. Så det er vel kun nye kunder eller folk der takker ja til de 10.000?
Monsterbruger
03-05-2018 12:37
#82 Er det virkelig rigtigt? Jeg skrev til dem i går morges, dog passer tidspunktet ikke (kan ikke forklare hvorfor, men fik mailudskrift på samtalen)

Jeg har udover det indgivet en klage hos forbrugerombudsmanden. Ikke fordi det er mange penge det handler om (jeg indbetaler det resterende i dag), men fordi jeg synes det er en fræk måde at drive forretning på, og jeg kan ikke forestille mig at det er lovligt.


(07:35:29 AM) Mads: Hej. Jeg har lige fået en mail fra jer vedr vilkårsændringer. Jeg har en kreditmax på 2000 som jeg afdrager månedligt
på. Betyder det at jeg fremover skal betale et uundgåeligt fast gebyr på
39 kr pr måned?
(07:37:01 AM) *** Support, ViaBill joined the chat ***
(07:37:20 AM) Support, ViaBill: Hej Mads, ja med de nye ændringer bliver der indført et fast kontogebyr.
Guru
03-05-2018 12:40
Det skulle blive aktivt fra den 31 maj

https://i.imgur.com/6oakBwD.png
Guru
03-05-2018 13:12
#82 Jeg kan ikke udelukke at du har en særlig aftale, men det bliver da spændende at følge ;-)
Jeg blev kunde hos viabill for 1,5 måned siden. Det var et køb til 2777kr, og det skulle være 0% i ÅOP. Fik mail d. 30/4 om at det fremover ikke længere vil være muligt at bankbetale efter denne måneds indbetaling. Og jeg har ikke takket ja, til at udvide min kredit.
Guru
03-05-2018 13:20
#85

Når det skal være rente og gebyrfrit er det max 2000kr så du har da helt klart en anden aftale end dem der har max 2000kr uden gebyr og renter
Elitebruger
03-05-2018 15:06
Betal manuelt over netbanken. Rente og gebyrfrit.

Men fra 31.maj SKAL man betale med kort.

Så få dig selv ud af lortet.

/ Tidligere medarbejder hos Viabill

Hold dig væk fra udvidelsen af kredit de begyndt og reklamere for hos de enkelte som betaler rettidigt. :)

Hold dig fra gæld i det hele taget.


Intet er gratis i verden.
Senses

#88

Monster Supporter
03-05-2018 15:49
Det er lidt sjovt og sidde og se deres trustpilot.

Tvivler på den business case de har lavet på denne ændring holder vand....
Kimzen

#89

Megabruger
04-05-2018 15:58
Hej,

Jeg har betalt resten af min gæld ud, men tror i at kontogebyret gælder for alle? dvs. også dem med en konto på 0,-

Jeg har prøvet at kontakte dem, og bedt dem om at slette kortinfo + konto, men jeg får et standard svar tilbage, der spørger om jeg fået løst mit problem, og siger at de har travlt(hvilket er forståeligt nok). Men dette svar har adskillelige andre også fået, f.eks. på trustpilot.
Torben

#90

Gæst
04-05-2018 16:12
Er det overhovedet lovligt, det de har gang i? Har fået en mail, at de ændre deres betingelser så det fremover koster penge. Hvis man har lavet en aftale med dem før deres nye ændring, så er det vel ikke lovligt, at de vil have en til at betale deres nye gebyr når det ikke var aftalen fra start af. Da jeg oprettede mig stod der at det var gebyrfrit og rentefrit, så kan de da ikke ændre det imens man er kunde.
Kimzen

#91

Megabruger
04-05-2018 16:16
#90 Det kan de godt ifølge forrentningsbetingelserne som du vel læste, da du indgik aftalen?

Jeg læste dem heller ikke selv i sin tid, men de kan godt ændre i betingelserne hvis de giver en tidsfrist inden.
Torben

#92

Gæst
04-05-2018 16:18
#91 Det har jeg nok ikke læst så. Men man må jo bare lærer en ting, intet er gratis, det har simpelthen været for godt til at være sandt. De prøver bare at lokke folk ind i deres spindelvæv med løgnehistorier. Det er sgu trist.
Semi Nørd
17-05-2018 23:13
Spændt på at se om viabill hæver de 39 kr. selvom kontoen er udlignet og har bedt dem om at lukke den. Har skrevet til dem for 14 dage siden og de har stadig ikke svaret.

Satme os klamt med alle de fake positive anmeldelser der dukker op på trustpilot, det lugter langt væk af svindel.
Guru
17-05-2018 23:20
Hold da kæft prøv lige at se første 10 anmeldelser på trust pilot, det stinker så meget, det kan umuligt være ærlige anmeldelser med mindre de ikke ved noget om gebyret.

https://dk.trustpilot.com/review/vi...

Update se på de sidste 2 dage alle de positive anmeldelser de har fået wtf
Guru
17-05-2018 23:22
#93 Whaaaat! Det er eddermame klamt det der! ALLE (læs: 95%) af de nye anmeldelser er fra brugere med bare én anmeldelse. Det luger langt væk af svindel fra Viabill's side. Fandme om jeg vil være med til at støtte det fusker firma, når de først svindler deres kunder, for så derefter at poste falske anmeldelser på Trustpilot.

- Håber sgu at Trustpilot sletter alle disse falske anmeldelser.

Opfordring: Gå ind på Trustpilot og giv dem én stjerne (hvis I er eller har været kunde hos Viabill).
Bill Gates

#96

Gæst
18-05-2018 11:07
Hvis i har betalt 39 kr. i autobetalingsgebyr kan i få, gebyret tilbage ved at henvende jer til Viabill.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/udl...
Maxi Supporter
18-05-2018 11:14
Nice! Det blir vist mange gange 39 kr jeg skal have retur !
ToFFo

#98

Guru
18-05-2018 11:18
#95 - Well... Hvis de betaler for deres Trustpilot medlemsskab, bliver de falske anmeldelser ikke fjernet. Anmeldelser der kommer fra HOL brugere som giver 1 stjerne (og ikke er kunder) bliver derimod fjernet.

Trustpilot er 100% business, og hvis du betaler dem, skal de nok være gode ved dig og hjælpe dig med at få en kunstigt høj rating :)
Hans Pedersen

#99

Gæst
18-05-2018 11:19
Det er ikke korrekt. De bliver automatisk tilbageført - hør eventuelt interviewet med deres direktør.
Guru
18-05-2018 11:29
#98 Det skulle ikke undre mig. Stoler heller ikke på TP mere - især ikke når jeg kan se at der er bruger, der poster flere positive om samme firma. Troede slet ikke det kunne lade sig gøre???
https://dk.trustpilot.com/users/596...
Maxi Supporter
18-05-2018 11:33
24 x 39 kr bliver det til for mig, det er da også en pæn pose penge ;) Har netop mailet dem ;)
Guru
18-05-2018 11:43
#101 Husk, at det ikke er tilladt at lave mere end 1 anmeldelse af et firma.
Maxi Supporter
18-05-2018 11:50
#102
Nå da.
gasolin

#104

Guru
18-05-2018 12:26
Har da skrevet 2 gange angående viabil
Guru
18-05-2018 12:31
#104 Gør det det mere rigtigt?
Maxi Supporter
18-05-2018 12:33
#105
Man kan jo ændre mening om X virksomhed med tiden. Flueknepperi.
Guru
18-05-2018 12:37
#106 Ligeså vel som du ikke bryder dig om at man laver falske positive anmeldelser, til fordel for at givent firma, ligeså vel er det forkert at man poster flere negative af samme firma.

- Og nej, du har ikke ændret menig, du har postet 2 forskellige negative kommentarer om Viabil - så det er vel så langt fra flueknepperi som det kan blive.

Og skulle du endelig ændre menig om et giivent firma, sp kan du bare rette i din gamle anmeldelse. Svært? Nej.
Maxi Supporter
18-05-2018 12:42
#107
Mener da ikke at den første med 4 stjerner er specielt negativ. Den er overvejende positiv, omend jeg stadig dengang advarede om gebyret.

Dengang forelå der ikke en afgørelse fra Sø- og handelsretten om at det var decideret ulovligt at opkræve "skjulte gebyrer" på denne noget akavede måde.

Naturligvis er min holdning noget mere negativ når det viser sig at være decideret ulovligt. Nu må vi se om jeg krediteres de 936 kr, så er jeg nemlig stort det på 0 kr hos dem, hvilket jo er dejligt ;)
ToFFo

#109

Guru
18-05-2018 13:03
#100 - Det kan det, desværre. Man får enormt mange muligheder, og medvind, hvis man betaler for et Trustpilot abonnement. De siger godt nok at alt man får, er værktøjer til at kradse flere anmeldelser ind, som fx mail templates og sådan, hvilket slet ikke er det værd. Men hvis man rapporterer en anmeldelse som betalende bruger, bliver den hurtigt fjernet, hvorimod hvis man rapporterer en anmeldelse som ikke-betalende bruger, er det ikke sikkert den bliver fjernet.

Her taler jeg af erfaring, da jeg har administreret trustpilot for en virksomhed både som betalende bruger og gratis bruger. Hvis man rapporterer en betalende kundes anmeldelse får man den med al sandsynlighed fjernet hvis det er det, man vil. Men gør man det samme som gratis bruger, siger de bare at kunden altså har fremvist købsbevis og de derfor ikke fjerner anmeldelsen :P
Super Supporter
18-05-2018 21:22
#109
Har registreret det firma jeg arbejder ved, vi har dog ingen anmeldelser, da det ikke er rigtigt er et firma folk gider anmelde på trustpilot.
Men efter lidt tid kom der en mail om at vi havde fået en dårlig anmeldelse, 1 stjerne.
Dårlig skrevet, uden belæg og fra en bruger med en anmeldelse.
Der gik ikke mere end et par timer, så fik jeg en mail fra trustpilot om alle de ting de kunne gøre for os og hjælpe os med, især hvis vi gad og betale lidt.

Tænker ikke det kan være et tilfælde.
Er stoppet med at tjekke Trustpilot, fusk og humbug.

Hvor meget skal man lægge som firma, rundt regnet?
Maxi Supporter
18-05-2018 21:35
#110
Ja der er ikke meget "trust" ved Trustpilot.

Jeg fik selv tilbuddet om at få hævet mit kreditmax ved at skrive noget godt om Viabill.

Først til 10.000 kr. Det fik jeg dog aldrig. Men nu igen dog kun til 5.000 kr.

Det burde være tydeligt for enhver, at dem der skriver godt på Trustpilot om Viabill, er 99% nogle der mangler mere kredit, og ikke andet, hvilket jeg i sig selv synes er meget tæt på vildledende markedsføring, da de jo ikke er upartiske personer/kunder der skriver sådan.
Mcbutt

#112

Semi Nørd
18-05-2018 23:38
Trustpilot er svindel & humbug, købt og betalt af firmaerne der vil gøre sig bedre end de er.. Kritiske "anmeldelser" forsvinder hurtigt, bliver slettet eller udsat for censur.
Maxi Supporter
19-05-2018 18:47
JEg elsker bare når "store firmaer" lige må ned med nakken.

Apple burde samme vej gg
kb-

#114

Semi Nørd
19-05-2018 18:56
#113 Det var jo gratis hvis man havde hjerne nok til at lave en fast bankoverførsel. Hvorfor skal de ned med nakken for at låne penge gratis ud? Det er da ikke deres skyld at folk er idioter.
Guru
19-05-2018 19:13
#114 Det har aldrig været muligt at lave en fast bankoverførsel. Man skulle hver måned logge ind på ens profil på viabill.com og kopiere giro-koden, for så at gå ind på ens netbank og sætte den til betaling.

Det er der mange der ikke forstod, derfor tjente de mange penge på at trække den månedlige ydelse og de 39 kr. i reminder-fee.
Master

#116

Gæst
19-05-2018 19:18
#100, kiggede på Tina Hansens 3 anmeldelser. Står som følger:
Nem at finde ud af og bestillingerne kommer inden for kort tid, som er som regel inden for 1-3 dage

Nu er jeg ikke ekspert i lån, men regner med det går igennem med det samme? :D
Egentlig lidt fedt at se en virksomhed som går ALL-IN i at røvrende kunder med falske TP anmeldelser og så endda helt uden at ligge skjul på det! ;)
Guru
19-05-2018 19:25
#116 Ja, det er et stort fusker firma - både Viabill OG trustpilot.

Det kunne være sjovt at se om Trustpilot vil fjerne den ene af de 2 anmeldelser! Jeg har for små 2 dage siden anmeldt den ene anmeldelse, da det mig bekendt kun er tilladt at lave én anmeldelse per kunde. Men intet er sket, den er ikke fjernet.

Derfor kunne det være sjovt at se om den bliver fjernet, hvis nu der er mange der anmeldeler den sidste anmeldelse.

Opfordring: Anmeld Tinas sidste indlæg og post herinde hvis du har gjort det. På den måde kan vi hurtigt slå fast om Trustpilot er reelle og på brugernes side eller om de er på forretningernes side.
https://dk.trustpilot.com/users/596...
kb-

#118

Semi Nørd
19-05-2018 19:26
#115 Det passer ikke, jeg har overført til samme giro-kode hver måned til det var betalt ud.
Senses

#119

Monster Supporter
19-05-2018 19:34
#117

Du må lave en anmeldelse per køb/interaktion med firmaet
Guru
19-05-2018 19:44
#118 Det er ellers ikke det, der står i deres vilkår. Der skal at man skal gå ind på deres webside og kopiere giro-koden inden for tidsperioden.

#119 Præcis. Derfor undrer det mig at Trustpilot ikke har fjernet den ene af de 2 anmeldelser. Derfor kunne det være interessant at så mange som muligt anmeldte samme hende Tina, da hun netop har flere anmeldelser af Viabill.
gasolin

#121

Guru
19-05-2018 19:58
#120

Kan være det er den samme giro kode der bruges hver månede
Guru
19-05-2018 20:26
#121 Ja, det må det næsten være.
Monsterbruger
20-05-2018 10:33
Er der en ting på jorden jeg aldrig stoler på, så er det netop dem der beder mest indtrængende om det samtidig med at de har bare den ringeste alen af mulighed for at drage fordel af at lyve.. Derfor har jeg aldrig stolet en tøddel på trustpilot.. rente og gebyrfri lån osv stoler jeg kun på hvis de indgås med min bank eller en kreditvirksomhed der har aftale med en anden virksomhed, f.eks Lånlet som min tandlæge har aftale med har jeg brugt, fik indfriet tidligt, og modtog en enkelt fejlopkrævning bagefter som de selv ringede med besked om at jeg kunne se bort fra og beklagede fejlen inden den overhovedet landede.. Viabill har bare lydt for meget som 'lad os holde din pung, stol på os, vi er søde'.. utroværdigt at tro nogen kan drive en forretning til overskud på den måde :s

Bitcoin wallets derimod er 100% sikre, u-scam, og alle der køber kryptovaluta er sikret fritagelse ved næste bolig/kreditboblekollaps.. kek :D
Monster Supporter
20-05-2018 12:02
Kan ikke lige spotte om det er blevet nævnt i tråden men der er kommet nyt i sagen omkring viabill.
Lang historie kort: Ingen af de eksisterende kunder vil blive pålagt et gebyr på 39,- pr måned.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/via...
gasolin

#126

Guru
20-05-2018 12:08
måske de har mistet så mange kunder at de har lavet det om
Monster Supporter
20-05-2018 12:11
Det var da også måden de skulle have gjort det på til at starte med. Fastsæt et kontogebyr for nyoprettede kunder efter den og den dato. Tving det ikke på eksisterende der har indgået en låneaftale på andre vilkår. Absolut selvmål.
Maxi Supporter
24-05-2018 18:37
Er der nogen der har et bud på hvor længe man skal vente på at få de ulovligt opkrævede gebyrer krediteret?

Jeg har skrevet til dem 2 gange men ikke fået andet end et autosvar på at det er modtaget?
Guru
24-05-2018 18:43
#128 Jeg beklager, at vi ikke har sendt en undskyldning ud.
Adm. gebyrene bliver automatisk ført tilbage i løbet af en måneds tid, hvor vi også skriver en mail ud til alle kunder.

Vh
Tina fra ViaBill
https://dk.trustpilot.com/review/vi...
Maxi Supporter
24-05-2018 18:59
#129
Super tak.

Den post havde jeg lige misset ;)
Mega Supporter
31-05-2018 07:52
Nu skrev de at det hele var tilbageført i morgen (altså i dag), hvilket helt som forventet IKKE er sket !
Mcbutt

#132

Semi Nørd
02-06-2018 00:49
Det er jo præcis der samme med just-eat og deres gebyr hvilket er lovligt, men stadig forsætte de med at kradse ind ved hvert køb.
kb-

#133

Semi Nørd
02-06-2018 08:40
#131 Mon ikke du har til billigbajere og toastbrød fra pensionen i et par dage endnu? Det er trods alt kun den 2.
Maxi Nørd
26-08-2018 08:36
Fup Og Svindel
Jo

#136

Gæst
03-09-2018 14:45
Hej - min konto blev udvide til 10.000 kr. er det lovligt tage gebyr 100 kr. om måned.?

Jeg synes det er rigtigt dyrt :-( jeg ikke tror på det, og godt nok misfortår det, de har skrive :-(.
7430

#137

Semi Nørd
03-09-2018 14:59
hvis du acceptere aftalen acceptere du gebyret, og 100 kr for at have en kredit på 10.000 kr, det vel ok?

men els kan du jo sige nej
Supporter Aspirant
03-09-2018 15:10

136
Jeg bruger selv Viabill og har en kredit på 10.000 kroner.
Jeg kan handle varer eller få udbetalt kontanter, det betaler jeg 99 kroner om måneden for.
Det er hverken svindel eller tvang, selvom mange HOL-brugere gerne vil starte en shitstorm der skal straffe Viabill for hårdt.
Det er tilladt at læse aftaler og betingelser igennem inden man accepterer tilbuddet.
Lad være med at indgå aftaler du ikke mener er rimelige.
Længere er den ikke.
prXarN

#139

Gæst
20-09-2018 20:54
#2 Kæft hvor er det egentlig hylende morsomt at du har siddet og snakket godt om et firma igennem hele tråden som i sidste ende bliver kendt skyldige i at opkræve ulovligt gebyr, som "var helt efter reglerne"

Hvordan folk ikke kan se at det er svindel er mig simpelthen en gåde. Jeg har ikke engang brugt ViaBill og havde for så vidt aldrig hørt om det før nu, men da det lød for godt til at være sandt måtte jeg sgu lige undersøge det, og med google tog det mig blot 2 minutter at konstatere at jeg bestemt ikke skal bruge ViaBill nogensinde.

Jeg sidder på nuværende tidspunkt og kigger på et lydkort og der står sort på hvidt "26 kr./md UDEN RENTER OG GEBYRER" og trykker jeg på læs mere står det så enkelt som det overhovedet kan stå "25,86 kr. x 10 = 258,59 kr." det får mig jo til at tro at man ikke betaler en skid andet end det produkt man køber. Løgnagtige svindlere.

Det kan godt være der er folk derude som har været gode til at huske at betale til tiden og dermed ikke har fået hammeren, men det ændrer jo ikke på at den måde de driver deres forretning på er yderst usmagelig. Det svarer jo sådan set til de scam metoder man har hørt om før hvor folk har solgt en splinterny Xbox på dba eller lign. sider hvor folk glædeligt har betalt jeg ved ikke hvor mange penge for den hvor der så kun er kommet en Xbox kasse ind ad døren og ikke selve konsollen fordi der stod med småt at den ikke fuldte med, hvis jeg ikke var hoppet i den fælde men andre var så havde jeg da aldrig blamet dem fordi "Nå men der stod jo sådan set at Xboxen ikke fulgte med", så kan man jo bare åbne øjnene og læse det med småt, sælgers formål var jo stadig at tage røven på både dig og de andre, den gik bare ikke med dig, og så havde de fleste været utilfredse og sure hvorimod du havde budt ham på kaffe? :D Mærkværdig logik.
Guru
20-09-2018 21:03
#139 Normalt kommenterer jeg ikke på gæstebrugeres indlæg, der er rettet imod mig da man ikke ved om det

1) Er den fast bruger herinde fra der er logget ud og så brugt gæste-funktionen.

2) Er en troll.

Men for hurtigt at svare på dit indlæg. Jeg har ikke en kandidatgrad i jura. Det antager jeg at Viabill's jurister har. Mere er der sådan set ikke at sige til dit indlæg.
Monster Supporter
20-09-2018 23:03
Såååeh moralen må være at man ikke bør blævre løs om ting man ikke aner en dyt om.

Just kidding... ;-)
prXarN

#142

Gæst
22-09-2018 17:04
#140 Så kunne det jo tænkes at man lige skulle tage en slapper når man ikke ved bedre og oven i købet erkender at man ikke ved bedre. For uanset om #141 laver sjov eller ej, så har han jo for så vidt ret.
Guru
22-09-2018 17:33
#142 Hvis alle ved hvad der er rigtigt og hvad der ikke er rigtigt, så kunne vi jo nedlægge alle domstolene...

Og OP havde ingen grund til at beklage sig, hvis vedkommende havde læst betingelserne, her accepterede han at Viabill måtte trække et gebyr. At gebyret sidenhen af en domstol er blevet kendt i strid med reglerne, er en anden ting.

Men OP havde ikke læst vilkårene!
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner