Forum
Køb & Salg
Forum
Køb & Salg
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
ViaBill - Skjult gebyr!
Af Weekend Semi Supporter
Jeg har så været inde og kigge på min ViaBill konto og ser at de trækker 39kr i gebyr ved hver betaling. Jeg har haft fat i dem før fordi de har gjort det og de undskyldte mange gange og sagde det var en fejl fordi deres system ikke var opdateret. Det er over et halvt år siden, og kan nu se at de forsætter med at trække et gebyr ved en anden vare. Så dem skal jeg selvfølgelig lige have fat i imorgen og havde det modregnet.
Gør jer selv en tjeneste jer der har benyttet jer af ViaBill og så gå ind på jeres ViaBill konto og tag et kig. Jeg er sikker på at I har noget til gode.
Forsat god aften.
Hvad koster ViaBills betalingsservice?Du kan betale din opkrævning gratis via din netbank, men du kan også bare slappe af, og lade ViaBill håndtere betalingen på forfaldsdatoen - helt uden, at du skal foretage dig noget som helst. Betalingsservice koster blot 39 DKK pr. opkrævning, og sikrer altså, at du slipper for dyre rykkere- og inkassoomkostninger. Det er faktisk kun såfremt ViaBill ikke kan trække beløbet på dit betalingskort, at du vil kunne modtage rykkere.
Du vælger hver måned selv, om du gebyrfrit vil betale inden den 20. i måneden via din netbank. Indbetaler du ikke inden for fristen, trækker ViaBills administrationsservice automatisk pengene på dit kort, så du undgår rykkere. Dette kræver blot, at der er dækning på kortet, og koster kr. 39 i administrationsgebyr pr. månedsbetaling.
http://www.viabill.com/terms
Det, du skal gøre, er, at logge ind på deres hjemmeside og så kopiere girokortnummeret og betale inden d. 20 i måneden. På den måde er det gratis og du sparer de 39 kr.
Der står kun det her - http://postimg.org/image/vrunloba9/
Ringede ind til dem og de var meget afvisende i første samtale. Kiggede rundt på deres hjemmeside for at finde dokumentation, men der stod intetsteds, at man selv skulle sørge for at tjekke ens saldo inden sidste betalingsfrist.
Ringede derind igen og sagde at jeg ville se dokumentation. Hun kartede lidt rundt i det og til sidst måtte hun give mig ret. Dernæst belv rykkergebyret slettet.
For fanden da en mentalitet :/ Dernæst er det en KOMPLET GRATIS SERVICE. At de så får 39 kr. fordi du er for doven til at gå ind via netbank er sgu nok mere end fair.
Når man laver ens første køb skal man opgive ens kortoplysniger og her koster det 39 kr. Vil man undgå dette gebyr kan man bare betale det over ens netbank. GLEMMER man at betale til tiden trækker de pengene over ens kort. Andre steder skal man betale 100 kr. i rykkergebyr. Så det er faktisk en service.
Så det er muligt at benytte Viabill uden det koster 1 krone. Viabill er et samarbejde mellem vækstministeriet og andre organisationer for at sparke gang i væksten i DK. Viabill blev dannet i starten af finanskrisen og fungerer på den måde at det koster butikkerne et gebyr alt afhængig af dennes omsætning at tilmelde sig. Alt i alt et fint tiltag.
Tænk er heller ikke just fans af dem:
http://finanswatch.dk/Finansnyt/art...
Men det er folks egen skyld, for de kan bare sætte sig ind produktet. Og jo, der kan måske være nogen der bruger penge de ikke har, sådan er det med mange ting her i livet, billån, huslån etc. Fordelen med Viabill er at det er ganske gratis, hvis bare er en smule vågen. Alle andre lån koster...
Man kan undre sig over, at de i artiklen ikke er fans, men på ViaBills side skriver de, at netop Forbrugerrådet Tænk stå bag dem.
ViaBill er e-mærket, og Tænk står bag e-mærket. Men selvfølgelig får de det til at lyde som om Tænk synes det er en god idé med ViaBill.
Prøv at se deres Trustpilot. Det er pudsigt så mange 1 stjernede anmeldelser, der har meget tekst, og så mange 5 stjernede anmeldelser, der er lavet af en bruger, der kun har skrevet en anmeldelse, og som kun skriver 1 linje,
Svindlere hele vejen til banken.
For du ved åbenlyst ikke hvad svindel er...
- Tjerner udelukkende penge på folk, der ikke forstår gebyret, ikke har set det, eller ganske enkelt ikke magter at styre deres økonomi.
- Kalder lånet Rente og Gebyrfrit, selvom der er meget store gebyrer ved manglende betaling.
- Har fået kritik af Forbrugerrådet Tænk, men alligevel skilter med det på deres side, så at i tror, at de står bag.
- Snyder med deres Trustpilot rating i stor stil.
- Man kan komme op på en ÅOP på over 2000%
Ovenstående får mig til at konkludere, at de ikke er fine i kanten.
Det er fint nok at i vil benytte servicen - de tjener jo intet på jer, hvis i betaler. Men det er det, at de tjener deres penge på dem, der er dumme/dovne/uvidende nok til ikke at få betalt til tiden, jeg har et problem med. Det er ganske lovligt, det, de laver. Men det betyder ikke, at jeg synes det er moralsk korrekt, det, de gør.
I er velkomne til at være uenige. Jeg synes ikke forretningsmetoden skal forbydes (nu hvor i nævner Højesteret), men jeg er heldigvis fri til at mene om dem, at deres metoder er tvivlsomme, at best.
http://finans.dk/live/privatokonomi...
TL;DR: Der er kommet et lovforslag om en tænkepause på 48 timer får man kan indgå et 'Kviklån'. I andre lande er der loft over ÅOP.
Især den sidste ville slå firmaer som ViaBill ihjel, eller markant sænke deres omsætning.
Når du første gang handler på rentefri kredit, modtager du en mail fra ViaBill med dit kodeord til ’Mit ViaBill’. På Mit ViaBill kan du se dine køb/returneringer, betalinger, månedsydelser og en betalingslinje (FI-kode), som du kan bruge til betaling via din netbank.
Du vælger hver måned selv, om du gebyrfrit vil betale inden den 20. i måneden via din netbank. Indbetaler du ikke inden for fristen, trækker ViaBills administrationsservice automatisk pengene på dit kort, så du undgår rykkere. Dette kræver blot, at der er dækning på kortet, og koster kr. 39 i administrationsgebyr pr. månedsbetaling.
Det koster 'kun' 39,- om måneden at betale automatisk. Du modtager et indbetalingskort, som ikke kan betales via betalingsservice. Med andre ord, skal du altså huske det hver måned, eller betale et administrationsgebyr for det rente og gebyr frie lån.
Jeg siger igen: svindlere.
Dvs. i din terminilogi var alle firmaer i gamle dage svindlere, der skulle man også huske at betale de månedlige girokort, endda skulle man på posthuset at gøre det...
Jeg har nu i lang tid mistet adskillige penge til det svindelfirma, det har dog ikke kostet mig én eneste krone, for jeg har hver måned betalt girokortet til tiden. Men det er stadig et svindelfirma, ikke fordi de snyder, men bare fordi det er et svindelfirma.
Kunne det tænkes, at grunden til at man ikke kan tilmelde girokortet til BS, er fordi man kan afdrage med en hvis procentdel hver måned, og denne procentdel ændrer sig??? Så hvis man afdrager minimums beløbet en måned, køber en ny ting, så stiger ens mindste betaling. Glemmer man så at ændre denne minimuns betaling via BS, så ender man op med en rykker, da man har betalt for lidt.
Kan du se logikken? Eller er det partout bare et svindlerfirma bare fordi det skal være et svindlerfirma i din optik.
Man logger ind på ens side på Viabill.com. På ens side står der mindste beløbet man skal afdrage med. Dernæst kopierer man girokort nr. og opretter en ny betaling i ens netbank.
Glemmer man at betale afdraget, trækker Viabill automatisk beløbet, på den måde undgår man et rykkergegyr på 100 kr.
Smart og yderst simpelt, hvis man vil have en gratis kredit.
Dette firma, og andre som dem, producerer ikke andet end dårlige betalere.
Hvorfor kunne de ikke bare sende et opkrævning på mindstebeløbet ud, som kunne betales via betalingsservice. Der er skam ganske muligt at overføre mere end det påskrevne.
Kunne det tænkes at være fordi den eneste måde, de tjener penge på, er de 39,- om måneder i dummebøde for at glemme det?
Og søreme om de ikke også 'glemmer' at fortælle om dette når man bestiller noget fra dem. Viabill eksisterer udelukkende for at tjene penge til dem selv og de webshops, der benytter dem. Nogle er for kloge til at benytte denne slags tjenster, og for dem er det intet problem. Men det danske samfund har et problem med at private mennesker i gennemsnittet har en kæmpe gæld på forbrug. Denne gæld stammer fra firmaer om Klarna, ViaBill, SMS Kviklån mv. som låner penge til folk, så de kan købe ting de ikke har råd til.
Jeg kunne som sådan være ligeglad, da jeg ligesom jer også nok skulle få betalt en gang om måneden, men i den sidste ende er der os alle, der skal hive tosserne op af det forbugslånshelvede de har skabt for sig selv, igennem gældssaneringer og kontakthjælp.
ViaBill bidrager negativt til samfundet og deres forretningsmodel er bare en snedig måde at komme udenom at oplyse ÅOP og går ud over alt, der hedder CSR og god markedsføringsskik.
Det er her du har misset hvad jeg tidligere gar forklaret. Det er gratis for forbrugerne, hvis de ellers ikke er tungnemme. Det er webshoppene der betaler et gebyr til Viabill for at være med.
Så det er noget vås at skrive at de bidrager negstivt til samfundet - tværtimod.
Det står på forsiden at det koster 39kr hvis man ikke selv ønsker at overføre penge. Men istedet for få dem til at hæve dem.
Din klage er godt nok tynd når du ikke engang har gidet kigge på forsiden...
Her er hvad der står med småt i bunden inden jeg trykker mit cpr nr ind og godkender handlen, burde jeg ikke kunne stole på det? For når jeg har købt et spil står der det er omkostningsfrit og 0 gebyr op til 2000kr det er det jeg bliver præcenteret for, der står ingen steder at de skal betales inden d.20 så stoler jeg på det.
ÅOP er 0.0 pct. Samlede tilbagebetalingsbeløb er kr. 279,00 og de samlede kreditomkostninger udgør kr. 0,0. Samlet kreditbeløb er kr. 279,00. Denne beregning er baseret på en årlig fast debitorrente på 0,0 pct. samt betaling via din netbank. Du kan til enhver tid vælge at indfri aftalen. De 279kr er bare for at statuere et eksempel.
Så ved jeg bare det til en anden god gang, synes bare det er misledende om i vil det eller ej.
http://postimg.org/image/vrunloba9/
http://postimg.org/image/nvrs4annh/
Jeg har fx benyttet mig af viabill hos to forskellige webshops, men min samlede regning hos viabill lander på 47,71 månedligt. Kan jeg vælge at bare overføre det beløb over netbanken inden den 20. for at undgå gebyret?
#28
Har godt nok undret mig over hvad det var for noget Viabill noget for 66 kr hver måned men ikke lige gidet forske i hvad det er for nowet.
Men nu fik jeg da lige "blod på tanden" fordi jeg ikke mener at have brugt viabill.
Men når jeg logger ind har jeg angiveligt købt en mobiltelefon hos fullrate tilbage i april 2016?? Det har jeg så ikke, jeg køber altid mobiler hos Bilka.
Men det falder underligt meget sammen med en kæreste som slog op med mig lige omkring april 2016, som før havde fået lov at bruge mit kort til en pizza HMMMM....
Vil det så sige at hun har skrevet mine tal på kortet af, og derefter oprettet en Viabill og købt mobil i mit navn ?!?!
Jeg troede slet ikke man kunne oprette kreditter kun med tallene fra kortet, da slet ikke når jeg er i RKI?
What to do? Opsnuse eksen og "banke hende oven i gokken" ? Eller kan jeg benægte overfor Viabill nogensinde at have foretaget købet og slet ikke oprettet en Viabill konto og dermed få pengene tilbage?
#29
#30
Ikke fordi jeg skal bruge kredit, bare rart at vide ;)
1 i måneden. Dette gør du hver måned, da minimumsbeløbet ændrer sig måned efter måned.
Mange tak. Men hvorfor ændres minimumsbeløbet? Er det ikke et fast beløb man betaler månedligt?
AH okay. Skulle bare være sikker.. Havde nemlig heller ikke set deres gebyr på 39, så det vil jeg selvfølgelig gerne undgå så vidt muligt som studerende xD
Tak for hjælpen!
#35
På den ene side er det jo fint at man ikke får en rykker på 100 kr hvis man glemmer det. Omvendt sender de heller ikke hverken fakturaer eller regninger på ens mail.
Så medmindre man er typen der går sin netbank igennem med en tættekam tit så er det uhyre nemt at glemme, og så har man ligepludselig betalt 39 kr i gebyr mange gange inden man blir opmærksom på det.
Nu er det jo ikke deres skyld at en eks misbrugte min ID, så nu har jeg betalt 39 kr 9 gange kun til gebyr, så ville jeg nok hellere have haft en rykker på 100 kr så jeg blev opmærksom på det noget før hmmm !
http://i.imgur.com/bOjxEXN.jpg
#37
Sandheden i sig selv M ;D
#43
Nu har jeg lige siddet og læst lidt og fundet frem til der er nogle kloge hoveder herinde, Der hsr haft gode erfaringer med viabill. ?? ?? Så jeg har lige et spørgsmål som jeg håber en kan hjælpe med....
Jeg har lige siddet/snakker med en veninde ang hun har taget et lån på viabill, og hun spørg så om det fi kode noget er det samme som.når hun betaler husleje.?! jeg har sagt til hende at det er jeg sikker på og sagt hun skal gøre følgende. 1.Gå på sin netbank og en indbetaling på eksempelvis 50 kr hvis det er det der står. 2. vægle inbetalingskort 3. hvad konto det skal tages fra som så hedder dankonto ved hende 4. Der hvor der står giro type +det tal der står inde på hendes viabill konto og ved betalings id og kreditor id skal hun skriver alle de tal der står der også belæbet og først mulig bank dag og ved egen teks evt skrive viabill så hun kan se det på hendes konto.... Sååå spørgsmålet lyder på om jeg har guidet hende rigtig eller fyldt hende med løgn og latin.. ??????????
Håber virkelig at der er nogle herinde der har et svar på det. Er ikke ude på at give hende flere udgifter nemlig... Hilsen sabina
Det lyder rigtigt.
Men mind hende om at hun skal gøre det hver måned SENEST den 20. Det er det de "spiller på", at så "glemmer folk det" til den 1. og så kommer de 39 kr på, selv hvis man skal afdrage fx 12 kr ;)
Så den er vigtigt at huske og det SKAL gøres manuelt, ikke noget med tilmelde PBS eller lign ;)
Nogen der ved hvad det kræver for at oprette noget lignende?
Nej det er ej.
De "spiller" bare helt bevidst at folk tjekker div regninger omkring den 1, ikke den 20.
Og når man aktivt skal betale en Viabill så glemmer mange det.
Ja fishy metode at tjene penge på, men i bund og grund er det det samme din bank gør. Tjene penge på at låne ud.
Du kan godt selv lave et lign firma, det kræver bare en masse risikovillig kapital, nok ikke under 100 mio kr, sikkert mere.
Hvis man ellers husker det er Viabill ganske glimrende, hele mit setup startede med et sofabord, og jeg ville heller have et bedre grafikkort, så fik jeg bordet med noget med 20 kr pr måned eller sådan noget. MEN skal huske det der den 20. ;)
Jeg har lige brugt det til at købe seng over 2mdr og det har fungeret strålende. Før det købte jeg hovedtelefoner som jeg senere fortrød og der gik tilbagebetalingen også fint gennem butikken til viabill. Ingen kvaler her fra.
Og gebyret er altså ikke skjult, de gør meget, rigtigt rigtigt meget opmærksom på det når du benytter dig af deres service.
Uddrag af mailen jeg fik da jeg fik pengene udbetalt, også dengang jeg købte hovedtelefoner:
"Hvordan betaler jeg tilbage? Din månedlige indbetaling skal overføres den førstkommende 20. i en måned og derefter mellem den 1. og 20. i de efterfølgende måneder. Indbetalingen overføres via netbank, og du finder din FI-kode nederst i oversigten på Mit ViaBill.
Glemmer du, koster det kun 39 kr. og kræver blot, at der er dækning på kortet."
Hvis I ikke kan styre dét så hold jer for helvede fra det, det er en tikkende og drænende bombe for folk der ikke ved hvad de laver. Men sådan er alt jo med penge...
#43 - Ja du har guidet din veninde korrekt. FI-koden er blot et girokort til månedlig engangsbetaling.
"Jeg er for dum til at læse en simpel tekst buuuhuuuu fusker firma!!!"
"buuuhhhh SKAT har taget røven på mig de trækker 39 % af min løn hver mdr hvor kan jeg klage?"
Købte sofabordet med Viabill, da det ligesom er hjørnestenen i det hele. OG det er helt perfekt. Skal bare huske min afdraget senest den 20.
Tror jeg betaler det helt ud den 1. altid rart at have noget kredit i baghånden især op til jul ;)
Som #50 selvfølgelig skriver, jeg havde bare ikke lige refreshet siden i mange timer.
#53
Så laver de det pludseligt om så man SKAL betale 39,- i "kontogebyr" hver måned. Så er det altså et halv dyrt lånt lige pludseligt. Kunne forstå hvis det kun gælder lån der er oprettet efter den udmelding. Bondefangeri dot dk
https://finans.dk/finans2/ECE104911...
- Her blev deres "reminder gebyr" på 39 kr. kendt ulovlig. Dette gebyr blev man pålagt, hvis man ikke huskede manuelt at betale via ens netbank. Så Viabill trak altså den månedlige betaling på ens bankkort + et gebyr på 39 kr.
Denne "service" med at trække beløbet på ens bankkort tjente Viabill gode penge på, det er derfor min teori at de indfører et gebyr på alle deres brugere, for at dække for det tab de har haft.
Håber da ikke at det sker, for så er jeg færdig :-D
Jeg betalte 77kr pr måned. Det bliver så til 77kr + 39kr pr måned. Jeg har dog indbetalt det hele i dag.
Santander hos power har også et gebyr eller hvad det nu er de kalder det på 40kr. så det er heller ikke gratis, kan dog ikke huske om de før havde et helt gebyrfrit lån men jeg mneer de havde det.
Køb nu til 0 renterTil og med søndag d. 6. maj kan du drømme stort og betale småt. Du betaler nemlig kun lidt hver måned – og slipper ovenikøbet for renter. Eks.: Samlet kreditbeløb 10.000 kr. Ydelse pr. måned 1040 kr. i 10 måneder. Samlede kredit- omkostninger 399 kr. Samlet tilbagebetalingsbeløb 10.399 kr. Debitorrente 0,00% (Fast) ÅOP 8,98%.
Gør præcis det samme (har lige gjort det)
Før var det ok op til 2000kr uden renter,gebyr, nu med 39kr hver månede er det jo super dårlig for os forbruger.
Har betalt min for denne månede næste gang er der 39kr i gebyr
Hvis din konto går i nul sidst på måneden, kan det da godt være du har et bedre overblik hvis du betaler med det samme. Et Excel ark kan dog gøre det samme.
"Support, ViaBill
Du er stadig free kunde ved os - derfor kan du stadig bankbetale til os uden at skulle betale de gebyr på 39 kr"
Yderligere skrev han/hun at det ikke ændrer sig så længe man betaler til tiden eller forhøjer kreditten. Så det er vel kun nye kunder eller folk der takker ja til de 10.000?
Jeg har udover det indgivet en klage hos forbrugerombudsmanden. Ikke fordi det er mange penge det handler om (jeg indbetaler det resterende i dag), men fordi jeg synes det er en fræk måde at drive forretning på, og jeg kan ikke forestille mig at det er lovligt.
(07:35:29 AM) Mads: Hej. Jeg har lige fået en mail fra jer vedr vilkårsændringer. Jeg har en kreditmax på 2000 som jeg afdrager månedligt
på. Betyder det at jeg fremover skal betale et uundgåeligt fast gebyr på
39 kr pr måned?
(07:37:01 AM) *** Support, ViaBill joined the chat ***
(07:37:20 AM) Support, ViaBill: Hej Mads, ja med de nye ændringer bliver der indført et fast kontogebyr.
Jeg blev kunde hos viabill for 1,5 måned siden. Det var et køb til 2777kr, og det skulle være 0% i ÅOP. Fik mail d. 30/4 om at det fremover ikke længere vil være muligt at bankbetale efter denne måneds indbetaling. Og jeg har ikke takket ja, til at udvide min kredit.
Når det skal være rente og gebyrfrit er det max 2000kr så du har da helt klart en anden aftale end dem der har max 2000kr uden gebyr og renter
Men fra 31.maj SKAL man betale med kort.
Så få dig selv ud af lortet.
/ Tidligere medarbejder hos Viabill
Hold dig væk fra udvidelsen af kredit de begyndt og reklamere for hos de enkelte som betaler rettidigt. :)
Hold dig fra gæld i det hele taget.
Intet er gratis i verden.
Tvivler på den business case de har lavet på denne ændring holder vand....
Jeg har betalt resten af min gæld ud, men tror i at kontogebyret gælder for alle? dvs. også dem med en konto på 0,-
Jeg har prøvet at kontakte dem, og bedt dem om at slette kortinfo + konto, men jeg får et standard svar tilbage, der spørger om jeg fået løst mit problem, og siger at de har travlt(hvilket er forståeligt nok). Men dette svar har adskillelige andre også fået, f.eks. på trustpilot.
#90
Jeg læste dem heller ikke selv i sin tid, men de kan godt ændre i betingelserne hvis de giver en tidsfrist inden.
#92
Satme os klamt med alle de fake positive anmeldelser der dukker op på trustpilot, det lugter langt væk af svindel.
https://dk.trustpilot.com/review/vi...
Update se på de sidste 2 dage alle de positive anmeldelser de har fået wtf
- Håber sgu at Trustpilot sletter alle disse falske anmeldelser.
Opfordring: Gå ind på Trustpilot og giv dem én stjerne (hvis I er eller har været kunde hos Viabill).
#96
https://www.dr.dk/nyheder/penge/udl...
Trustpilot er 100% business, og hvis du betaler dem, skal de nok være gode ved dig og hjælpe dig med at få en kunstigt høj rating :)
#99
https://dk.trustpilot.com/users/596...
Nå da.
Man kan jo ændre mening om X virksomhed med tiden. Flueknepperi.
- Og nej, du har ikke ændret menig, du har postet 2 forskellige negative kommentarer om Viabil - så det er vel så langt fra flueknepperi som det kan blive.
Og skulle du endelig ændre menig om et giivent firma, sp kan du bare rette i din gamle anmeldelse. Svært? Nej.
Mener da ikke at den første med 4 stjerner er specielt negativ. Den er overvejende positiv, omend jeg stadig dengang advarede om gebyret.
Dengang forelå der ikke en afgørelse fra Sø- og handelsretten om at det var decideret ulovligt at opkræve "skjulte gebyrer" på denne noget akavede måde.
Naturligvis er min holdning noget mere negativ når det viser sig at være decideret ulovligt. Nu må vi se om jeg krediteres de 936 kr, så er jeg nemlig stort det på 0 kr hos dem, hvilket jo er dejligt ;)
Her taler jeg af erfaring, da jeg har administreret trustpilot for en virksomhed både som betalende bruger og gratis bruger. Hvis man rapporterer en betalende kundes anmeldelse får man den med al sandsynlighed fjernet hvis det er det, man vil. Men gør man det samme som gratis bruger, siger de bare at kunden altså har fremvist købsbevis og de derfor ikke fjerner anmeldelsen :P
Har registreret det firma jeg arbejder ved, vi har dog ingen anmeldelser, da det ikke er rigtigt er et firma folk gider anmelde på trustpilot.
Men efter lidt tid kom der en mail om at vi havde fået en dårlig anmeldelse, 1 stjerne.
Dårlig skrevet, uden belæg og fra en bruger med en anmeldelse.
Der gik ikke mere end et par timer, så fik jeg en mail fra trustpilot om alle de ting de kunne gøre for os og hjælpe os med, især hvis vi gad og betale lidt.
Tænker ikke det kan være et tilfælde.
Er stoppet med at tjekke Trustpilot, fusk og humbug.
Hvor meget skal man lægge som firma, rundt regnet?
Ja der er ikke meget "trust" ved Trustpilot.
Jeg fik selv tilbuddet om at få hævet mit kreditmax ved at skrive noget godt om Viabill.
Først til 10.000 kr. Det fik jeg dog aldrig. Men nu igen dog kun til 5.000 kr.
Det burde være tydeligt for enhver, at dem der skriver godt på Trustpilot om Viabill, er 99% nogle der mangler mere kredit, og ikke andet, hvilket jeg i sig selv synes er meget tæt på vildledende markedsføring, da de jo ikke er upartiske personer/kunder der skriver sådan.
Apple burde samme vej gg
Det er der mange der ikke forstod, derfor tjente de mange penge på at trække den månedlige ydelse og de 39 kr. i reminder-fee.
#116
Nem at finde ud af og bestillingerne kommer inden for kort tid, som er som regel inden for 1-3 dage
Nu er jeg ikke ekspert i lån, men regner med det går igennem med det samme? :D
Egentlig lidt fedt at se en virksomhed som går ALL-IN i at røvrende kunder med falske TP anmeldelser og så endda helt uden at ligge skjul på det! ;)
Det kunne være sjovt at se om Trustpilot vil fjerne den ene af de 2 anmeldelser! Jeg har for små 2 dage siden anmeldt den ene anmeldelse, da det mig bekendt kun er tilladt at lave én anmeldelse per kunde. Men intet er sket, den er ikke fjernet.
Derfor kunne det være sjovt at se om den bliver fjernet, hvis nu der er mange der anmeldeler den sidste anmeldelse.
Opfordring: Anmeld Tinas sidste indlæg og post herinde hvis du har gjort det. På den måde kan vi hurtigt slå fast om Trustpilot er reelle og på brugernes side eller om de er på forretningernes side.
https://dk.trustpilot.com/users/596...
Du må lave en anmeldelse per køb/interaktion med firmaet
#119 Præcis. Derfor undrer det mig at Trustpilot ikke har fjernet den ene af de 2 anmeldelser. Derfor kunne det være interessant at så mange som muligt anmeldte samme hende Tina, da hun netop har flere anmeldelser af Viabill.
Kan være det er den samme giro kode der bruges hver månede
Bitcoin wallets derimod er 100% sikre, u-scam, og alle der køber kryptovaluta er sikret fritagelse ved næste bolig/kreditboblekollaps.. kek :D
Lang historie kort: Ingen af de eksisterende kunder vil blive pålagt et gebyr på 39,- pr måned.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/via...
Jeg har skrevet til dem 2 gange men ikke fået andet end et autosvar på at det er modtaget?
Adm. gebyrene bliver automatisk ført tilbage i løbet af en måneds tid, hvor vi også skriver en mail ud til alle kunder.
Vh
Tina fra ViaBill
https://dk.trustpilot.com/review/vi...
Super tak.
Den post havde jeg lige misset ;)
#136
Jeg synes det er rigtigt dyrt :-( jeg ikke tror på det, og godt nok misfortår det, de har skrive :-(.
men els kan du jo sige nej
136
Jeg bruger selv Viabill og har en kredit på 10.000 kroner.
Jeg kan handle varer eller få udbetalt kontanter, det betaler jeg 99 kroner om måneden for.
Det er hverken svindel eller tvang, selvom mange HOL-brugere gerne vil starte en shitstorm der skal straffe Viabill for hårdt.
Det er tilladt at læse aftaler og betingelser igennem inden man accepterer tilbuddet.
Lad være med at indgå aftaler du ikke mener er rimelige.
Længere er den ikke.
#139
Hvordan folk ikke kan se at det er svindel er mig simpelthen en gåde. Jeg har ikke engang brugt ViaBill og havde for så vidt aldrig hørt om det før nu, men da det lød for godt til at være sandt måtte jeg sgu lige undersøge det, og med google tog det mig blot 2 minutter at konstatere at jeg bestemt ikke skal bruge ViaBill nogensinde.
Jeg sidder på nuværende tidspunkt og kigger på et lydkort og der står sort på hvidt "26 kr./md UDEN RENTER OG GEBYRER" og trykker jeg på læs mere står det så enkelt som det overhovedet kan stå "25,86 kr. x 10 = 258,59 kr." det får mig jo til at tro at man ikke betaler en skid andet end det produkt man køber. Løgnagtige svindlere.
Det kan godt være der er folk derude som har været gode til at huske at betale til tiden og dermed ikke har fået hammeren, men det ændrer jo ikke på at den måde de driver deres forretning på er yderst usmagelig. Det svarer jo sådan set til de scam metoder man har hørt om før hvor folk har solgt en splinterny Xbox på dba eller lign. sider hvor folk glædeligt har betalt jeg ved ikke hvor mange penge for den hvor der så kun er kommet en Xbox kasse ind ad døren og ikke selve konsollen fordi der stod med småt at den ikke fuldte med, hvis jeg ikke var hoppet i den fælde men andre var så havde jeg da aldrig blamet dem fordi "Nå men der stod jo sådan set at Xboxen ikke fulgte med", så kan man jo bare åbne øjnene og læse det med småt, sælgers formål var jo stadig at tage røven på både dig og de andre, den gik bare ikke med dig, og så havde de fleste været utilfredse og sure hvorimod du havde budt ham på kaffe? :D Mærkværdig logik.
1) Er den fast bruger herinde fra der er logget ud og så brugt gæste-funktionen.
2) Er en troll.
Men for hurtigt at svare på dit indlæg. Jeg har ikke en kandidatgrad i jura. Det antager jeg at Viabill's jurister har. Mere er der sådan set ikke at sige til dit indlæg.
Just kidding... ;-)
#142
Og OP havde ingen grund til at beklage sig, hvis vedkommende havde læst betingelserne, her accepterede han at Viabill måtte trække et gebyr. At gebyret sidenhen af en domstol er blevet kendt i strid med reglerne, er en anden ting.
Men OP havde ikke læst vilkårene!