• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 05-12-2013 · 11:30 293 visninger 3 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Spørgsmål vedr. skat osv..

    Af Hipster Gigabruger
Hej,


Nu har jeg læst og læst og læst og næsten ikke lukket et øje, har selv (syndes jeg) godt styr på alt andet undtagen alt det med skat. Jeg kan bare ikke blikke igennem ligemeget hvad jeg læser af guids.

Jeg vil komme med et eksempel og håbe på i kan svare på det.


"Jeg har en selvstændig virksomhed som sælger Skruetrækker til forskellige firma. Jeg har en kontrakt med dem og tjener hvert måned 5.000 Kr pr firma og jeg har 2 Kontrakter"


Hvis jeg ikke har nogle faste udgifter, hvad skal jeg så betale skat af moms og alt det der. I må have mig meget undskyldt men kan på en eller anden måde bare ikke forstå det.


På forhånd tak!

Monster Supporter
05-12-2013 11:36
Få en revisor til det..
Cali

#2

Monsterbruger
05-12-2013 11:38
Forsimplet så er din pris på 5000,- inkl. 25% moms (salgsmoms). Dvs. du skal betale 1000,- til skat. Så hver måned skal du lægge 2000,- til side til skat.

Hvis du ikke kører dit firma via firmaordningen og du trækker de resterende penge (altså 8000,-) ud til privatforbrug skal du betale alm. skat af dem.

Der er andre regler når man kører sit firma efter en af de andre ordninger, men her må du ikke bare trække pengene ud til privatforbrug.

Som #1 skriver, så kan udgiften til en revisor godt betale sig, om ikke andet så "køb" en revisor i et par timer til at sætte dig ind i sagerne.
Ultra Supporter
05-12-2013 11:51
Du skal betale skat og moms af det hele - very simple!
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner