• Forum
      /  
    Internet
      /  
    Internetudbydere
  • 12-03-2009 · 16:49 1211 visninger 8 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Advarsel mod Dansk Net

    Af palle22 Junior Supporter
Hej HOL'ere

Vil lige advare jer mod at oprette bredbånd hos dette firma:

http://dansknet.dk

Jeg oprettede i starten af januar internet hos dem, i en lejlighed jeg flyttede ind i 15. decenber. Den 5. januar fik jeg en bekræftelse på oprettelsen, og allerede den 6. fik jeg modemet. Jeg satte det til, og intet virkede. Jeg ringede så til supporten (ca 30 minutters ventetid), og fik at vide jeg skulle vente til næste dag. Det virkede stadig ikke dagen efter, og igen måtte jeg sidde i telefonkø i 30 minutter. Denne gang fik jjeg at vide at der var en anden udbyder på adressen, som brugte kobberet, og derfor kunne Dansk Nets signal ikke gå igennem. Jeg fik så at vide at jeg kunne ringe til TDC og finde ud af hvem der lå på linjen, og få dem til at lukke den. Det gjorde jeg så, og fik at vide det var CyberCity. Dem ringede jeg til, og fik at vide at de ikke kunne lukke linjen, fordi det var en firma-forbindelse. Altså en form for medarbejder-bredbånd, som lejlighedens tidligere beboer havde haft. Og denne tidligere beboer skulle selv sige den op. Jeg fik hendes nummer af CyberCity, og hun fortalte at hun havde sagt internettet op på adressen.
Jeg ringede så tilbage til Dansk Net og fortalte dem dette, og medarbejderen her bandede og svovlede over CyberCity, og sagde at han ville ringe til TDC og bede dem om at lukke alle tidligere forbindelser der lå på kobberet. Den 17 januar, 12 dage efter jeg havde fået forbindelsen oprettet, kunne jeg stadig ikke logge på nettet. Jeg ringede til dem igen, og en medarbejder prøvede at guide mig gennem opsætningen af routeren, men hun måtte til sidst opgive. Efterfølgende legede jeg med indstillingerne selv i 5 minutter, og så kunne jeg endelig logge på nettet.

Min første regning overraskede mig så med et gebyr på 285,- kr, for "forkerte stamoplysninger". Jeg ringede og spurgte hvad det betød, og fik at vide at det skyldtes at jeg ikke havde oplyst om, at der var en anden udbyder på adressen da jeg bestilte internet. (HOW THE HELL SHOULD I KNOW????)
Efter lang tids brok i telefonen opgav jeg, efter nærmest at være blevet svinet til af en af Dansk Nets medarbejdere for ikke at være tilfreds. Jeg sendte så en mail og bad om at få refunderet betalingen for de 12 dage hvor jeg ikke havde internet. Jeg fik svar om at jeg kunne få 32,- kr tilbage. (Jeg betaler 250,- i måneden.) Da jeg så spurgte om jeg fremover kunne nøjes med at betale 90,- kr om måneden for internet, rettede de beløbet til 85,- kr, som jeg modtog retur.

Jeg vil klart anbefale folk at bestille internet et andet sted, for mage til elendig service findes ikke!

Mvh

Maxibruger
12-03-2009 16:53
Telefonregning. :P
Jos

#2

Maxibruger
12-03-2009 17:18
prøv at søge på dansknet her i forumet , så havde du set at det " krejler firma " er der mange advarsler imod
Junior Supporter
13-03-2009 08:04
#2 Jeps, det var en stor fejl! :-)
Megabruger
13-03-2009 08:22
Men dejligt at du advarer #0...
Rarenshoj

#5

Gæst
03-04-2009 19:40
Hvad skal man så vælge?

Jeg står for at skulle flytte og vil prøve noget andet end fullrate.
Junior Supporter
03-04-2009 19:52
Telmore er jeg tilfreds med. Fik 15mbit billigere end Stofas 6 mbit (der disconnectede hele tiden).
Bruger Aspirant
03-04-2009 20:10
Jeg har haft Telmore på mobil i omkring 5 år. Har aldrig oplevet ét eneste problem. Altid super god service og aldrig problemer med regningerne.
Super Supporter
03-04-2009 20:12
#5 Har også Fullrate lige nu, men efter at TDC har overtaget det giver det jo ikke længere mening at »flygte« fra dem. De er også blivet mere fair med deres tilbud, så vil prøve en Yousee forbindelse 20/1, for pingtiderne skulle vist være iorden.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner