• Forum
      /  
    Internet
      /  
    Netværk
  • 06-05-2020 · 09:09 8468 visninger 24 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Eniig Fiber (Waoo) / Icotera i4850 Router og Chrom...

    Af rasmusj78 Supporter Aspirant
Jeg har været i kontakt med Eniig Fiber kundeservice utallelige af gange mhp at få min Chromecast 3 til og fungere med deres Router Icotera i4850. Alle andre devices virker fint. Bare ikke Chromecast 3 :'-( Jeg har en anden 4G Router fra Huawei som mit Telmore Data kører over, der fanger den Chromecast 3 med det samme.

Jeg har prøvet, at splitte 2.4Ghz og 5Ghz over i to forskellige SSID'er som Eniig Kundeservice foreslog samt Enabled / Disabled UPNP men lige lidt hjælper det.

Nogen der oplever samme eller lignende problemer med denne skod router? Den er også blevet skiftet ud et par gange da Kundeservice mente det var en defekt router. Men det er bare det samme.

Hvad pokker skal jeg gøre? Jeg er godt klar over, at man bare og bare kan gå ud og købe sin egen router og smide Icotera'en i Bridgemode. Men syntes ikke det kan være rigtigt, at jeg som kunde skal spandere ydeligere på deres i forvejen dyre produkt.

What to do??

-- Rasmus

Pico

#1

Super Nørd
06-05-2020 09:46
Hvad er problemet med Chromecasten?

Har du testet Chromecasten hos en ven for at være sikker på at den virker som den skal?
Supporter Aspirant
06-05-2020 09:50
#1 Den hopper konstant af routeren og Netflix kan slet ikke finde den tit og ofte. En nulstilling af Chromecast eller reset af router afhjælper en times tid.

Jeg har testet chromecast hos mine forældre og venner samt prøvet 2 andre chromecast 3 på routeren og det samme sker med dem.
Mega Nørd
06-05-2020 09:53
sikker på at det ikke er enhenden du caster fra der er problemet.

rer med samme router og har 4 chromecasts på, og det kører uden problemer.
Supporter Aspirant
06-05-2020 10:09
#3 Det er en iPhone 11 og jeg har prøvet med En Pixel 4 XL, Samsung Galaxy Note 10 og en iPhone 11 Pro Max. Samtlige sker det samme med.

Hvordan ser dine indstillinger ud på routeren? Care to share?
Mega Nørd
06-05-2020 11:36
#4 indstillingerne er vel bare standard, jeg har aldrig pillet ved noget.
Junior Nørd
06-05-2020 11:42
Lån en router og prøv at bridge Icotera'en.

Så kan du i hvert fald udelukke om det er den som er skyld i problemerne.

Hvis cc får strøm fra en usbport i dit tv, så skift til lysnettet - jeg har læst at nogle tv ikke leverer nok strøm via usb.
Supporter Aspirant
06-05-2020 11:45
#6 Jeg overvejer også investere i min egen og se om det er der problemet ligger
Pico

#8

Super Nørd
06-05-2020 13:16
#2 Skete det samme hos dine venner og forældre?
Supporter Aspirant
06-05-2020 13:18
#8 Nej. Men når jeg brugte deres mobiler på routeren så hoppede den af efter ja lille stykke tid og deres chromecasts også
Survey

#10

Super Supporter
06-05-2020 13:25
hvis din cast enhed skifter mellem 2,4 og 5 ghz, kan det forårsage problemer med at finde chromecasten.

jeg har haft problemer med at chromecasts bøvler med at sætte op, hvis wifi kvaliteten er ringe (eller falder ud)


prøv at udelukke dårlige channels på dit wifi, det har hjulpet mig tidligere.
Junior Nørd
06-05-2020 21:25
#0 "i forvejen dyre produkt"

LOL.

Der er vidst andre ting du burde bekymre dig om hvis din opfattelse af udgifter til et internet abbonement er dyrt.



en internet udbyder skal levere "INTERNET" hvis du ikke mener den router de leverer, så må du jo skaffe din egen.
Du syntes som kunde i forvejen det er dyrt.
hvorfor dælen skulle de bruge udviklings kroner på en fancy router når der er folk som dig der mener et internet abbonement er "dyrt"


Køb din egen router, og vær glad. de leverer jo det internet de skal, at de så TILBYDER at levere en router GRATIS til dig som du ikke er tilfreds med.. Come on mand.


og med en ikke eksisterende fejlsøgning du har haft gang i, så besidder du vidst ikke kompetancerne til at vurdere om en router er skod eller ej.


Hvis din tlf af en eller anden årsag ikke får fat i en chromecast så er det den broadcast data din telefon anmoder om som aldrig "ankommer" enten til enheden på netværket, eller til din telefon.



Hvad har du egentlig SELV gjort for at fejlsøge, udover at brokke dig til en service provider som DU mener leverer en skod router, uden DU selv aner (tydeligvis) noget som helst om routere..

Jeg har ikke selv pillet i en Icotera, men jeg ku da forestille mig at routere ikke er øverst på prioriteterne når det kommer til at bygge infrastruktur(internet) hvis man skal forholde sig til nærige kunder som dig der tydeligvis er ved at få et hjertestop ved at skulle af med hvad? 200-300 kroner for et produkt du bruger mindst 10-12 timer i døgnet..

Var det 500 kr på 30 dage så er det hvad..16-17 kroner om dagen?
Supporter Aspirant
06-05-2020 22:48
#0 du skylder vist #11 en kasse øl for hans utroligt værdifulde bidrag til din tråd.

Jeg har selv waoo gennem eniig i Aalborg. Forbindelsen er god og stabil både kablet og på wifi. Det er samme router som i #0.

Min chromecast 2 fungerer dog ad helvedes til. Jeg kan caste fra DRs TV app og viaplay måske 80% af tiden, hvor halvdelen af de gange kræver at jeg skal forsøge at caste flere gange. Netflix kan jeg kun caste fra hvis jeg genstarter routeren. Så virker det til dén casting-session og næste gang skal jeg gøre det igen.

Jeg caster fra en iPhone 8. Denne virkede upåklageligt med den samme chromecast på vores gamle adresse med fiber fra en anden udbyder.

Min kærestes Android (aner ikke hvilken model) har noget højere sucess rate med at caste end min. Hun behøver fx ikke genstarte routeren for at se Netflix.

Jeg har ikke det store at byde ind med ud over en lignende historie som #0, og at jeg også mener fejlen må ligge i routeren idet:
1) telefon og chromecast var fungeret sammen uden problemer ved anden internet/routerudbyder
2) problemet bliver midlertidigt løst ved genstart af routeren
Supporter Aspirant
06-05-2020 23:14
#12 Jeg ignorer bare ligegyldigt plidder pladder. Har man ikke noget fornuftigt, at bidrage med, så holder man sig bare væk.

Når det er sagt, så er det NØJAGTIG sammen jeg oplever med min router. Det er godt nok mærkeligt.
Ny på siden
07-05-2020 00:01
Har samme router og oplevede samme problem med 2 Chromecast. Købte egen router og det løste problemet.

Før jeg selv købte havde jeg fat i kundeservice mindst 5 gange om måneden fordi jeg konstant mistede forbindelse når jeg så noget via Viaplay/netflix mm.

Så jeg synes at du skal investere i en ordentlig router, så skulle dit problem gerne være væk.

Edit: Købte mig en dlink covr 2200, og det fungere fantastisk for os.
Supporter Aspirant
07-05-2020 05:22
#14 Okay jeg kan se, at jeg ikke er den eneste. Det er bare underligt, at det ikke er alle der oplever denne fejl. Tak fordi du fortalte hvilken router du/I købte.
Monsterbruger
07-05-2020 06:09
Prøv at høre eniig om i kan få i5800 modellen.
Har et par Chromecasts på mit net og det spiller!
Guru
07-05-2020 16:43
#15
Man kan også vende den om at sige det ville være mere underligt hvis alle oplevede fejlen. Med alle de forskellige hardware- og softwarekonfigurationer der eksister er det usandsynlig at forvente den eksakt samme opleve alle steder. Specielt over wifi og særskilt på 2,4 gHz båndet hvor alt lige fra bluetooth til trådløse fastnettelefoner, mikrøbølgeovne, trådløse mus og tastaturer mm støjer.

Hvis du har mulighed for at tilslutte til chromecast med kabel er det klart det bedste. Og køber du en ny router og anvender wifi så sørg or at IGMP Snooping er slået til under wifi-indstillinger :-)

Købe af en ny wifi router fra fx Asus, netgear eller lign. med manuelt opsat wifi (efter gældende råd) og brug af 5 GHz båndet til dine chromecasts vil jeg forvente gøre underværker.
En 800-1400 kr kan du få en ok wifi router for :-).

Den zyxel router der fulgte med det internet jeg har sat op fra Hiper har en begræsning på antal wifi enheder (i manualen) der gør jeg jeg blev nød til at købe en seperat router.
Danzka

#18

Ny på siden
07-05-2020 17:09
Hej, prøv at slå band steering fra inde på wifi settings. Har haft held med det hos et par kammerater :-)
Supporter Aspirant
07-05-2020 20:13
#18 Desværre uden held
Ny på siden
07-05-2020 21:00
Kender ikke routeren, så ved ikke hvor meget du kan/ikke kan ændre indstillingerne men:
Kan du ændre Beacon Interval? Har erfaret at min chromecast bøvler hvis Beacon Intervallet er sat til mere end 125 :)
Supporter Aspirant
07-05-2020 21:08
#20 Syntes ikke jeg kan se nogle steder, her er et screen fra wifi ac indstillingerne:

https://imgur.com/a/4kBIvbC
Supporter Aspirant
14-05-2020 10:16
Jeg kom aldrig i bund med det. Men løste mit problem ved køb af en brugt router. Fik fjernet Icotera i4850 helt fra boksen og sat Asus routeren direkte i Fiberboksen. Det virker fint nu. Spøjst hvilke problemer der opstod i kølvandet på den Icotera router.
jannick

#23

Gæst
25-11-2020 00:36
Jeg har også en icotera i4850 router igennem fastspeed (ewii - kolding) og der har været forbindelser helt fra start, og routeren er skiftet ud med samme model af kundeservice en gang end til videre, de foreslår nu at gøre det igen. Men hvis det er samme model ser jeg ingen grund til det.

Mit problem er at min wifi på en 1000/1000 mbit forbindelse i et nybyggeri hvor router står 1m2 fra min pc og mit smart tv kun levere MAX 10mbit både op og ned uanset hvad.. det er mit absolutte max. Derudover smider den alle klienter af i tide og utide og så skal man slukke routeren og og tænde den igen, og logge alle enheder på.. så plejer det virke.. end til det sker igen efter 1-2 dage..

Desværre er der også problemer med ethernet (kablet ) forbindelse. Her får jeg dog 500mbit nemt igennem, endda også 750mbit på download siden, hvorimod upload (seed) under eksempelvis p2p er ikke eksisterende. På trods af der er åbnet porte osv osv..

Routeren smider i øvrigt også klienter af på ethernet , dog ikke så ofte..

Men alt alt har jeg aldrig haft så dårlig en oplvelse med en router før Icotera. Og jeg har testet samme model 2 gange nu... Når jeg låner en naboens router, for at udelukke fejlen ikke ligger andet sted et par dage er alt fint.. Så jeg har besluttet at købe mig en ny router selv.

Jeg kører primært kabel men ønsker langt bedre wifi alligevek..

Kort sagt, ico tera er noget møg.. køb andet, det er efterhånden ret godt kendt at de har store problemer særligt med Icotera 4850 og dens wifi evner...
Bunga

#24

Gæst
02-12-2020 23:32
Vi er enige om at det virker hvis det er på samme bånd begge devices (telefon og ChromeCast), ikke?
Det gør det i hvert fald her, hvadenten det hele er på 2,4GHz eller 5GHz. På hvert sit bånd virker det dog også nogle gange for mig, men for min kone aldrig når hendes telefon er på 5GHz. Begge med iPhone - hendes dog med Apple Watch der kun kører 2,4GHz - mon hendes kombi med uret volder problemer?

men det burde ikke være et issue, da enheder på de to SSIDer burde kunne finde hinanden inde i routeren - det kan printeren i hvert fald (2,4GHz) ift iPhone (5 GHz).
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner