• Forum
      /  
    Internet
      /  
    Netværk
  • 17-08-2018 · 21:03 1420 visninger 10 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Mister internet, og Stofa er på bar bund?

    Af Madzy Juniorbruger
Hej Hol!

Det her er lidt sidste udvej, da jeg søger nogle som har viden eller erfaring inden for dette problem.
Vi har efter 2-3 måneders internet hos Stofa nu kommet til problemer igennem den sidste halvanden måned. Vi har haft tekniker besøg 4 gange i løbet af denne halvanden måned, og skal nu til at have vores 5 besøg her på mandag, da problemet stadig opstår.
Problemet er således;
Vores internet har det med at hoppe af i længere tid, og derefter komme igen, for så at gøre det om og om igen.
Første tekniker besøg fiksede han det således, at internettet kortvarig hoppede af, men dette fortsatte dog i længere perioder.
Nu er vi kommet til 4 gang, hvor der stadig ingen løsning er kommet ud af disse problemer, selvom deres tekniker nu mener, at der ikke er nogen fejl.
Er det min computer der gør, at de her problemer opstår?
Det skal siges, at det både er over kabel og WIFI den siger fra, men routeren lyser stadig grøn?

Hjæææælp :D

BOFH
17-08-2018 21:06
Det er sindsygt svært at sige hvad der sker for os der ikke er der. Men når du spørger om det er din computer, har du så prøvet at koble den fra og kun bruge telefonen?
Juniorbruger
17-08-2018 21:09
Jeg ved godt det er svært når I ikke er der, men lige så svært er det, at forklare hvordan det her virkelig foregår, for selv teknikkerne fra Stofa har ikke noget svar på problemet...

Min computer(stationær) har ikke noget trådløst netværkskort, derfor er det kun med kabel.

Det skal dog også nævnes, at internettet også håber af når computeren ikke er tændt, men det sker dog ikke så ofte som når den er tændt.
Maxibruger
17-08-2018 21:21
#0 Vi har samme problem her hvor vi bor, vi får via fiber. Desværre ville yousee ikke give mig min forbindelse med i huset, så var nødt til at skifte. Desværre havde jeg glemt at stofa er lidt efter med deres forbindelse, som vi også døjede med i lejligheden desværre. Mellem 20-22 august er der noget vedligeholdelse så de må have store problemer overalt med det
Juniorbruger
17-08-2018 22:11
#3 Så vidt jeg har forhørt mig ved diverse teknikere og support, så har de aldrig hørt om det her problem, men det tvivler jeg nu stærkt på ;-)

Søger dog stadig en med lidt ekspertise på dette område
Dety

#5

Mega Nørd
17-08-2018 22:25
har de ikke smidt en log på centralen ? . har i prøvet og skifite wifii channel , har i fået skiftet modem ?, har i fået skiftet antenne stik i væggen , har i skifitet antenne stikket ?, kan være mange ting .
Ny på siden
17-08-2018 22:27
Er det kun på din pc, dette problem opstår? Hvad med en bærbar?, Smartphone osv? Eller er problemet kun centreret omkring din stationær.

Prøv evt. en anden router, Prøv et stik direkte fra router til pc, (i stedet for udtaget)
Juniorbruger
17-08-2018 23:13
Jeg føler at det er min stationær der fremstiller problemerne, men problemerne opstår selv når min computer er slukket, så den kan ikke helt være grunden til udfaldet.

Vi har lige fået den nyeste router fra Stofa da deres teknikker var ude her i mandags, det hjalp desværre ikke på problemet. Han skiftede sågar også antennestik, og det giver samme udfald.

Da jeg ringede ind til support iaftes, så kunne de heller ikke få kontakt til modemmet, selvom der var grønt lys i alt.
Junior Nørd
18-08-2018 08:35
Send mig din adresse i en pb.
BOFH
18-08-2018 09:31
#7>>Som jeg hører det så har Stofa prøvet med forskellige routere lige som de har skiftet antenne stik og andet der kan give problemer. Dit problem opstår både med din computer og din telefon, men lidt oftere på computeren end på telefonen.

Med de oplysninger så tænker jeg at alt der kan prøves på din ende er prøvet og især det faktum at Stofa heller ikke kunne få fat i den mens den lyste grønt, tyder på at problemet på være uden for dit hus.
Madzy

#10

Juniorbruger
19-08-2018 14:07
#9 Det kan være, for han sad og boksede lidt med nogle ledninger inden han kom på besøg sidste gang.

Nu kommer der teknikker imorgen, og så må han snart få heldet med sig ;-)
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk

Log ind for at få flere funktioner