• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 12-04-2013 · 22:43 1478 visninger 16 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Billigere mobil abonnement - Skal jeg reagere ?!?

    Af Poul V. Elitebruger
Undrede mig over, at andre siden måneder fik samme produkt til billigere penge og fik lige denne mail tilbage fra mit selskab:

"Det er helt korrekt at man selv skal henvende sig til kundeservice eller i en forretning, for at blive ændret fra 179 kr. til 129 kr.
Grunden til dette, er fordi rent lovgivningsmæssigt, så må vi ikke bare ændre vores kunder uden deres accept, heller ikke selv om det er til et billigere abonnement. Så derfor forbliver alle kunder på de abonnementer de har, indtil de selv kontakter os."

Skal jeg finde mig i det, synes i?

Guru
12-04-2013 22:45
Normalt bliver det altid oplyst på hjemmeside og over mail hvis man er tilmeldt det.
Så ja det skal du og vil og se af at få ringet ind og snakket med dem.
Junior Supporter
12-04-2013 23:00
det er meget normalt...
Skribent
12-04-2013 23:03
Det er helt korrekt at de ikke må gøre det, og de har da så vidt jeg kan forstå også handlet korrekt i denne situation. Det er derfor det typisk er en god idé at læse de nyhedsbreve osv. der kommer fra ens teleselskab, især hvis det vedrører ens mobil abonnementer.
Monsterbruger
12-04-2013 23:29
Det er det samme om det er dyrere eller billigere.. og vær du bare glad for det! Så må man bare selv være lidt obs.
Monster Nørd
12-04-2013 23:44
Jeg håber godt nok ikke at de ændre det.
Jeg betaler lige nu 20kr mere end hvad det tilsvarende abb. koster hos mit teleselskab, men tilgengæld får jeg nogle bonuspoint, som man ellers ikke kan få mere. Hvis de havde rykket mig, havde jeg mistet den mulighed.
Har endda fået sparet rimligt godt op.. har cirka 800kroner i besparelse til min næste tlf, eller til når jeg ikke gider betale for mit abb. mere :P
Ikox

#6

Junior Supporter
12-04-2013 23:52
Mja ved Bibob på et tidspunkt da jeg ringede ind, så sagde damen, du har også betalt for meget, så de antal måneder jeg havde betalt 20,- for meget , blev bare krediteret min konto, så jeg havde en gratis måned eller noget i den dur, det er service, den skal du ikke forvente og få hos Telia / TDC som har været i nyhederne omkring det.
Maxi Nørd
13-04-2013 03:39
#3: Der er lovgivningen så ikke enig. Hvis der er tale om en direkte prissænkning, så er det fuldt lovligt for et teleselskab er henvende sig til kunden: http://newz.dk/betalte-8-000-kroner...

"Loven giver dog tilladelse til, at udbyderen kan kontakte en kunde som led i en servicemeddelelse, der er til gavn for kunden, hvilken en prissænkning kan betegnes som."
Guru
13-04-2013 08:11
Vi oplevede det samme ved min fars internet fra Telia, i forbindelse med et nedbrud opdagede vi han betalte 50-60 kr mere hver måned end hvad forbindelsen stod til på nettet. Kontaktede kundeservice som forklarede mig at det kun var et tilbud for nye kunder, men det stod hverken på nettet, i betingelserne eller andre steder, så bad ham sende dokumentation for dette. Et par dage senere (helt korrekt 4 døgn efter jeg var blevet lovet svaret) dukkede der en mail op fra Telia. Ingen dokumentation eller andet, tilgengæld gik de med til at refundere det år han havde betalt for meget.

Mit råd, lig pres på dem og smid en anmeldelse på trustpilot, det plejer at sætte skub i tingene.
Ultra Supporter
13-04-2013 08:16
De har handlet helt efter bogen. De må ikke ændre på dit abonnement uden dit samtykke.
the688

#10

HOL Moderator
13-04-2013 08:29
#9 - selvfølgelig kan de da det, når det er til hans fordel.

Har du nogen form for dokumentation for din påstand?

Jeg har da flere gange været ude for at få opgraderet til en højere hastighed uden at blive spurgt først.
Charly

#11

Monsterbruger
13-04-2013 09:37
#0 Det er super dårlig stil og helt bevidst fra teleselskabets side - det er da rigtigt, at de ikke bare må flytte dig til et andet abonnement, men der er intet til hinder for, at de sender dig en mail om at du kan få det billigere... Det gør 3 fx.

Så det er intet andet end dårlig service.
3rror

#12

Giga Nørd
13-04-2013 09:45
Man skal desværre selv reagere på det.
Ny på siden
13-04-2013 10:43
Det er helt sikkert dårlig service, og viser jo bare at de gerne snyder dig for lidt penge hvis de kan, idet de nu tilbyder samme produkt billigere, uden at oplyse dig. Desværre er det efterhånden svært at finde et godt teleselskab. Kan dog varmt anbefale Oister (3's net).
3rror

#14

Giga Nørd
13-04-2013 10:49
#13 Oister har lavet præcist samme nummer på mig og da jeg kontaktede dem, så sagde sælgeren, at hvis jeg ændrede mit abonnement nu, så kunne jeg risikere , at mit abonnement steg efter nytår.

Men svarede dem, at med de priser de andre lavprisselskaber kørte med, så ville jeg bare skifte over til nyt selskab, hvis mit abonnement blev dyrere.
Ny på siden
13-04-2013 10:53
#14

Der kan man bare se. Det er svært at finde et ordentligt selskab. Lidt irriterende man ikke bare kan boykotte mobilen helt :( men er tvunget til deres, til tider, svinske måde at køre forretning på.
Semi Supporter
13-04-2013 11:44
Har prøvet noget af det samme ved Telia. Fandt tilfældigt ud af, at jeg kunne få en højere forbindelse til samme pris (11/1->20/1) eller spare 80 hver måned. Ringede derind og beklagede mig, og fik sænket prisen. Magen til dårlig service. Så snart der er andre udbydere i området til fornuftige priser, er jeg den der er smuttet.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner