Forum
Ny test tråd.
32
Test tråd 2 til emails
10
Test test
4
Test redigering
2
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
prosonic tv 55"
4
Ram
21
Købe 3070 nu eller vente til 5000 serie kommer
41
Tesla livestream, Robotaxi, hvem ser med?
44
Ny server
3
Opgradering af PC - 5 år gammel
26
Ny PC - frisk install af win 11 går i sort skærm
26
Samle selv PC
9
Intel 200 Arrow Lake soon(tm)
4
AMD driver ? fif springer i ydelse
11
Waoo Fiber egen router
15
Digitizer
1
Forsinke hdmi signal 3 timer
2
l3++ antminer lysløs installering
7
Spørgsmål om IPv6 og CGNAT i HIPER 1000/1000 Mbits
2
Køb & Salg
S: RTX 5090
4
S: Skrig sælges
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2067
K: RTX 6090
2
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
S: Intel 13700K
6
S: Akko 5087B tastatur
7
S: Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 64GB
7
S: Asus RT-AX86U
4
V: macbook pro 2016
1
S: Lian Li PC201B + Hotswap trays
2
V: Bundle; X570 mobo, Ryzen 5900X, 32GB Ram(LED)
9
S: R7 5700G, RTX 3060ti, 16GB DDR4, 1TB NVME
4
S: Bundle AM3+ CPU/Bundkort/RAM
2
K: 32 GB DDR4 RAM, 3600 MHz, CL 16
2
B: RTX4070 Ti til RTX4070 Ti
2
S: EVGA 980ti KingPin
9
V: Komplet system 4690K 1070TI
1
S: DVD/VHS brænder
2
K: 2x8gb ddr3 eller lignende
4
K: Hvidt tastatur, evt hvid mus og headset
3
B: 4080 super til 4090
4
V: RX 7700 XT Red Devil
9
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Billigere mobil abonnement - Skal jeg reagere ?!?
Af Poul V. Elitebruger
Undrede mig over, at andre siden måneder fik samme produkt til billigere penge og fik lige denne mail tilbage fra mit selskab:
"Det er helt korrekt at man selv skal henvende sig til kundeservice eller i en forretning, for at blive ændret fra 179 kr. til 129 kr.
Grunden til dette, er fordi rent lovgivningsmæssigt, så må vi ikke bare ændre vores kunder uden deres accept, heller ikke selv om det er til et billigere abonnement. Så derfor forbliver alle kunder på de abonnementer de har, indtil de selv kontakter os."
Skal jeg finde mig i det, synes i?
"Det er helt korrekt at man selv skal henvende sig til kundeservice eller i en forretning, for at blive ændret fra 179 kr. til 129 kr.
Grunden til dette, er fordi rent lovgivningsmæssigt, så må vi ikke bare ændre vores kunder uden deres accept, heller ikke selv om det er til et billigere abonnement. Så derfor forbliver alle kunder på de abonnementer de har, indtil de selv kontakter os."
Skal jeg finde mig i det, synes i?
Normalt bliver det altid oplyst på hjemmeside og over mail hvis man er tilmeldt det.
Så ja det skal du og vil og se af at få ringet ind og snakket med dem.
Så ja det skal du og vil og se af at få ringet ind og snakket med dem.
det er meget normalt...
Det er helt korrekt at de ikke må gøre det, og de har da så vidt jeg kan forstå også handlet korrekt i denne situation. Det er derfor det typisk er en god idé at læse de nyhedsbreve osv. der kommer fra ens teleselskab, især hvis det vedrører ens mobil abonnementer.
Det er det samme om det er dyrere eller billigere.. og vær du bare glad for det! Så må man bare selv være lidt obs.
Jeg håber godt nok ikke at de ændre det.
Jeg betaler lige nu 20kr mere end hvad det tilsvarende abb. koster hos mit teleselskab, men tilgengæld får jeg nogle bonuspoint, som man ellers ikke kan få mere. Hvis de havde rykket mig, havde jeg mistet den mulighed.
Har endda fået sparet rimligt godt op.. har cirka 800kroner i besparelse til min næste tlf, eller til når jeg ikke gider betale for mit abb. mere :P
Jeg betaler lige nu 20kr mere end hvad det tilsvarende abb. koster hos mit teleselskab, men tilgengæld får jeg nogle bonuspoint, som man ellers ikke kan få mere. Hvis de havde rykket mig, havde jeg mistet den mulighed.
Har endda fået sparet rimligt godt op.. har cirka 800kroner i besparelse til min næste tlf, eller til når jeg ikke gider betale for mit abb. mere :P
Mja ved Bibob på et tidspunkt da jeg ringede ind, så sagde damen, du har også betalt for meget, så de antal måneder jeg havde betalt 20,- for meget , blev bare krediteret min konto, så jeg havde en gratis måned eller noget i den dur, det er service, den skal du ikke forvente og få hos Telia / TDC som har været i nyhederne omkring det.
#3: Der er lovgivningen så ikke enig. Hvis der er tale om en direkte prissænkning, så er det fuldt lovligt for et teleselskab er henvende sig til kunden: http://newz.dk/betalte-8-000-kroner...
"Loven giver dog tilladelse til, at udbyderen kan kontakte en kunde som led i en servicemeddelelse, der er til gavn for kunden, hvilken en prissænkning kan betegnes som."
"Loven giver dog tilladelse til, at udbyderen kan kontakte en kunde som led i en servicemeddelelse, der er til gavn for kunden, hvilken en prissænkning kan betegnes som."
Vi oplevede det samme ved min fars internet fra Telia, i forbindelse med et nedbrud opdagede vi han betalte 50-60 kr mere hver måned end hvad forbindelsen stod til på nettet. Kontaktede kundeservice som forklarede mig at det kun var et tilbud for nye kunder, men det stod hverken på nettet, i betingelserne eller andre steder, så bad ham sende dokumentation for dette. Et par dage senere (helt korrekt 4 døgn efter jeg var blevet lovet svaret) dukkede der en mail op fra Telia. Ingen dokumentation eller andet, tilgengæld gik de med til at refundere det år han havde betalt for meget.
Mit råd, lig pres på dem og smid en anmeldelse på trustpilot, det plejer at sætte skub i tingene.
Mit råd, lig pres på dem og smid en anmeldelse på trustpilot, det plejer at sætte skub i tingene.
De har handlet helt efter bogen. De må ikke ændre på dit abonnement uden dit samtykke.
#9 - selvfølgelig kan de da det, når det er til hans fordel.
Har du nogen form for dokumentation for din påstand?
Jeg har da flere gange været ude for at få opgraderet til en højere hastighed uden at blive spurgt først.
Har du nogen form for dokumentation for din påstand?
Jeg har da flere gange været ude for at få opgraderet til en højere hastighed uden at blive spurgt først.
#0 Det er super dårlig stil og helt bevidst fra teleselskabets side - det er da rigtigt, at de ikke bare må flytte dig til et andet abonnement, men der er intet til hinder for, at de sender dig en mail om at du kan få det billigere... Det gør 3 fx.
Så det er intet andet end dårlig service.
Så det er intet andet end dårlig service.
Man skal desværre selv reagere på det.
Det er helt sikkert dårlig service, og viser jo bare at de gerne snyder dig for lidt penge hvis de kan, idet de nu tilbyder samme produkt billigere, uden at oplyse dig. Desværre er det efterhånden svært at finde et godt teleselskab. Kan dog varmt anbefale Oister (3's net).
#13 Oister har lavet præcist samme nummer på mig og da jeg kontaktede dem, så sagde sælgeren, at hvis jeg ændrede mit abonnement nu, så kunne jeg risikere , at mit abonnement steg efter nytår.
Men svarede dem, at med de priser de andre lavprisselskaber kørte med, så ville jeg bare skifte over til nyt selskab, hvis mit abonnement blev dyrere.
Men svarede dem, at med de priser de andre lavprisselskaber kørte med, så ville jeg bare skifte over til nyt selskab, hvis mit abonnement blev dyrere.
#14
Der kan man bare se. Det er svært at finde et ordentligt selskab. Lidt irriterende man ikke bare kan boykotte mobilen helt :( men er tvunget til deres, til tider, svinske måde at køre forretning på.
Der kan man bare se. Det er svært at finde et ordentligt selskab. Lidt irriterende man ikke bare kan boykotte mobilen helt :( men er tvunget til deres, til tider, svinske måde at køre forretning på.
Har prøvet noget af det samme ved Telia. Fandt tilfældigt ud af, at jeg kunne få en højere forbindelse til samme pris (11/1->20/1) eller spare 80 hver måned. Ringede derind og beklagede mig, og fik sænket prisen. Magen til dårlig service. Så snart der er andre udbydere i området til fornuftige priser, er jeg den der er smuttet.