Forum
Ny test tråd.
11
Test test
1
Test redigering
2
Test test test
0
Test tråd til edit 223
0
Test tråd til edit
0
Test test 2342
0
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Shit hvor er de reklamer irriterende, og i vejen
52
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
prosonic tv 55"
4
Ram
21
Købe 3070 nu eller vente til 5000 serie kommer
41
Tesla livestream, Robotaxi, hvem ser med?
44
Ny server
3
Opgradering af PC - 5 år gammel
26
Køb & Salg
S: Jeg sælger alt
0
K: RTX 6090
1
S: RTX 5090
0
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2066
S: Intel 13700K
6
S: Akko 5087B tastatur
7
S: Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 64GB
7
S: Asus RT-AX86U
4
V: macbook pro 2016
1
S: Lian Li PC201B + Hotswap trays
2
V: Bundle; X570 mobo, Ryzen 5900X, 32GB Ram(LED)
9
S: R7 5700G, RTX 3060ti, 16GB DDR4, 1TB NVME
4
S: Bundle AM3+ CPU/Bundkort/RAM
2
B: Viaplay Premium gavekort => TV2 Play Favorit gavekort
0
K: 32 GB DDR4 RAM, 3600 MHz, CL 16
2
V/S: ITX Pc / Lan PC
1
B: RTX4070 Ti til RTX4070 Ti
2
S: C531 TG ARGB White - uden sideglas/panel
0
S: EVGA 980ti KingPin
9
V: Komplet system 4690K 1070TI
1
S:Logitech G920 sælges
5
S: DVD/VHS brænder
2
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Bliver snart 18, i tvivl om bil.
Af mikkelr1225 Superbruger
Hejsa Hol, ved godt dette ikke er det rigtige sted at spørge men nu har man jo set så mange andre tråde i tiden med andet en hardware :)
Som sagt bliver jeg snart 18 og skal til at have bil, er bare i tvivl hvad man skal købe og hvad man kan få for pengene? så spørger om der er nogen der har nogle forslag eller nogen der har stået i samme båd, er der jo sikkert. Jeg tjener ca 7k om måneden, og jeg har omkring 40k til at købe bil for. Håber nogle kan hjælpe mig :)
Som sagt bliver jeg snart 18 og skal til at have bil, er bare i tvivl hvad man skal købe og hvad man kan få for pengene? så spørger om der er nogen der har nogle forslag eller nogen der har stået i samme båd, er der jo sikkert. Jeg tjener ca 7k om måneden, og jeg har omkring 40k til at købe bil for. Håber nogle kan hjælpe mig :)
#0 Ved ikke noget om alt det der med registrering, men du kan jo tage et kig inde på www.bilbasen.dk .
Køb en billig bil der er nysynet. Kør den til den dør! :-D
Det ville være fjollet at bruge alle 40k på en bil når du ikke tjener mere.
Det ville være fjollet at bruge alle 40k på en bil når du ikke tjener mere.
#2 - Helt enig.
For det første, er forsikring DYRT! Du er kun 18. Og lad nu være med at nasse på dine forældre. Så får du aldrig optjent anciennitet*. Og så bliver det ved med at være dyrt.
Køb en lille bil, der har en lille motor. Med mindre du er en af dem der tænker "fuck yeah! 18 år! Nu skal jeg have en vildt pimpet bil så jeg kan få noget fjas!!" for det er for dumt. Men det finder du ud af nogle år senere.
Jeg kan ikke lige sige præcis HVILKEN bil der er god til dig. Jeg kørte i en Nissan Sunny 1,3, fra årgang længe før du blev født, som min første bil. Kørte den direkte i graven. Men den kørte da. Og jeg var glad for den!
Køb en bil, nysynet, kør til den skal til syn igen, og skrot lortet. Så har du forhåbentlig lagt lidt penge fra til en ny bil, og du tjener forhåbentlig lidt mere. Så kan du tage den derfra.
En bil med en lille motor, er også billigere i grøn afgift, eller vægtafgift, eller miljøafgift.. Kald det hvad du vil. Danmark er et åndssvagt land.
*Anciennitet = Jo længere tid du har forsikring hos et selskab, jo billigere bliver det. Du optjener anciennitet ved at være forsikret og uden at være skyld i uheld. Så falder prisen på din forsikring over tiden, og det vil du blive glad for. I stedet for at køre i forældrenes navn, og når du så skal have forsikring i eget navn, får du et chok over hvor meget det koster, da du ingen anciennitet har.
Min far sagde altid til mig:
"En bil er den ringeste investering du kan lave, og det er dyrt at være fattig, så tænk dig nu om for helvede knægt". Og hvor har han evigt ret. Jeg lyttede ikke da jeg var teenager. Det blev så til 10 stive år med lortegæld i banken, til ting jeg ikke engang havde mere, da det var solgt videre... Så fattede jeg pludselig hvordan det er dyrt at være fattig.
For det første, er forsikring DYRT! Du er kun 18. Og lad nu være med at nasse på dine forældre. Så får du aldrig optjent anciennitet*. Og så bliver det ved med at være dyrt.
Køb en lille bil, der har en lille motor. Med mindre du er en af dem der tænker "fuck yeah! 18 år! Nu skal jeg have en vildt pimpet bil så jeg kan få noget fjas!!" for det er for dumt. Men det finder du ud af nogle år senere.
Jeg kan ikke lige sige præcis HVILKEN bil der er god til dig. Jeg kørte i en Nissan Sunny 1,3, fra årgang længe før du blev født, som min første bil. Kørte den direkte i graven. Men den kørte da. Og jeg var glad for den!
Køb en bil, nysynet, kør til den skal til syn igen, og skrot lortet. Så har du forhåbentlig lagt lidt penge fra til en ny bil, og du tjener forhåbentlig lidt mere. Så kan du tage den derfra.
En bil med en lille motor, er også billigere i grøn afgift, eller vægtafgift, eller miljøafgift.. Kald det hvad du vil. Danmark er et åndssvagt land.
*Anciennitet = Jo længere tid du har forsikring hos et selskab, jo billigere bliver det. Du optjener anciennitet ved at være forsikret og uden at være skyld i uheld. Så falder prisen på din forsikring over tiden, og det vil du blive glad for. I stedet for at køre i forældrenes navn, og når du så skal have forsikring i eget navn, får du et chok over hvor meget det koster, da du ingen anciennitet har.
Min far sagde altid til mig:
"En bil er den ringeste investering du kan lave, og det er dyrt at være fattig, så tænk dig nu om for helvede knægt". Og hvor har han evigt ret. Jeg lyttede ikke da jeg var teenager. Det blev så til 10 stive år med lortegæld i banken, til ting jeg ikke engang havde mere, da det var solgt videre... Så fattede jeg pludselig hvordan det er dyrt at være fattig.
#3 Må sige at jeg syntes at det er fantastisk at du deler så meget af din gode og voksne viden til os unge og uvidende, har set mange af dine indlæg hvor du fortæller om den slags.
#4 - Det er vigtigt at dele ud af sin livserfaring. Det er ikke noget man kan læse om i bøger. Og det er slet ikke noget man lærer i skolen. Synes det er synd, andet...
#5 Det er også bare det jeg prøver at rose dig for, at jeg syntes at det er godt at du gør det! :-)
Det her er nok det sidste du vil høre.
Men køb noget gammelt lort, noget lort, der er billigt at få reservedele til og som er billigt at forsikre. Fx Skoda Felica, der kan forsikres fordelagtigt hos TopDanmark. Sørg for at få den med 1.6-motoren, der er en VW.
Alternativt er en Toyota Corolla oplagt, det eneste du dog skal være opmærksom på er rust.
At bruge 40.000,- på bil kan du da sagtens gøre, men om nogle år vil du ærgre dig over, at du bare "ødslede" dem bort. Selvfølgelig kan man, som jeg var, være heldig og bruge knap 40k på en Chrysler, man så et år efter sælger til 500,- mindre end man gav for den, men; 1. Det er risikabelt og 2. Benzinen er pokkers dyr nu om stunder (fuck, hvor følte jeg mig lige gammel Mette Vuns, haha!).
Hvis jeg skulle gøre det om med den viden, jeg har i dag, så havde jeg uden tvivl købt en Volvo 400-serie til 5-10k, velvidende, at en Felicia eller Corolla nok ville være (endnu) mere fornuftigt.
Men det er nok fordi jeg er en idiot (også?) mht. Volvo ;-)
Men køb noget gammelt lort, noget lort, der er billigt at få reservedele til og som er billigt at forsikre. Fx Skoda Felica, der kan forsikres fordelagtigt hos TopDanmark. Sørg for at få den med 1.6-motoren, der er en VW.
Alternativt er en Toyota Corolla oplagt, det eneste du dog skal være opmærksom på er rust.
At bruge 40.000,- på bil kan du da sagtens gøre, men om nogle år vil du ærgre dig over, at du bare "ødslede" dem bort. Selvfølgelig kan man, som jeg var, være heldig og bruge knap 40k på en Chrysler, man så et år efter sælger til 500,- mindre end man gav for den, men; 1. Det er risikabelt og 2. Benzinen er pokkers dyr nu om stunder (fuck, hvor følte jeg mig lige gammel Mette Vuns, haha!).
Hvis jeg skulle gøre det om med den viden, jeg har i dag, så havde jeg uden tvivl købt en Volvo 400-serie til 5-10k, velvidende, at en Felicia eller Corolla nok ville være (endnu) mere fornuftigt.
Men det er nok fordi jeg er en idiot (også?) mht. Volvo ;-)
km/l er vel også relevant?.
Gode startbiler er feks.
Opel Astra 1.4 eller 1.6 (1991-1998)
Honda Civic EK3 1.5 ILS sedan eller hatch, GOD bil som kan fåes med udstyr, vejer kun 1000 kilo lige ud, kører let 17-19 literen
Toyota Carina eller corolla
Audi 80
Golf 3
Ford Sierra eller escort
Nissan Primera
Så er der folk der nævne fiat punto og små franske biler som 205, saxo osv. hold dig langt fra fransk (sagde manden der har gået på et pug værksted)
tror noget af det eneste franske jeg kan sige go for i billig prisklasse er 206(som SKAL være passet og plejet) eller pug 406.
Gode startbiler er feks.
Opel Astra 1.4 eller 1.6 (1991-1998)
Honda Civic EK3 1.5 ILS sedan eller hatch, GOD bil som kan fåes med udstyr, vejer kun 1000 kilo lige ud, kører let 17-19 literen
Toyota Carina eller corolla
Audi 80
Golf 3
Ford Sierra eller escort
Nissan Primera
Så er der folk der nævne fiat punto og små franske biler som 205, saxo osv. hold dig langt fra fransk (sagde manden der har gået på et pug værksted)
tror noget af det eneste franske jeg kan sige go for i billig prisklasse er 206(som SKAL være passet og plejet) eller pug 406.
Audi 80 kan varmt anbefales - har selv haft een, de kører som en drøm, karossen er fozinket og er dejlig dejligt rust sikrede (kan stadig ruste, men ikke ligeså hurtigt som andre)
Når du så finder en bil du bare må eje, så tjek denne side ud:
www.nummerplade.net
Der kan du se seneste synrapport, om Km tallet passer osv - bemærk at flere og flere spoler km-tælleren adskillige km tilbage, for at få et par kroner mere for deres skrammel
Når du så finder en bil du bare må eje, så tjek denne side ud:
www.nummerplade.net
Der kan du se seneste synrapport, om Km tallet passer osv - bemærk at flere og flere spoler km-tælleren adskillige km tilbage, for at få et par kroner mere for deres skrammel
3#
Hvad angår anciennitet så betyder alder rigtigt meget.
Såfremt man har mulighed for det vil jeg da i høj grad opfordre til at køre i mor og far's navn - Der er SERIØST mange penge at sparre.
Selvom du stort set ingen anciennitet har, bliver forsikringen meget billigere jo ældre du bliver.
Jeg havde indtil jeg købte min første "rigtige" bil (Stor stationcar 2.0TDI - 170HK - DSG) ikke haft noget som helst forsikret i eget navn, trods det skulle jeg første år "kun" af med 6800kr(4200kr selvrisiko) og det er faldet væsentligt siden.
Sammenlagt skal jeg nok have sparret i omegnen af 100.000kr over 10år.
/mvh
Hvad angår anciennitet så betyder alder rigtigt meget.
Såfremt man har mulighed for det vil jeg da i høj grad opfordre til at køre i mor og far's navn - Der er SERIØST mange penge at sparre.
Selvom du stort set ingen anciennitet har, bliver forsikringen meget billigere jo ældre du bliver.
Jeg havde indtil jeg købte min første "rigtige" bil (Stor stationcar 2.0TDI - 170HK - DSG) ikke haft noget som helst forsikret i eget navn, trods det skulle jeg første år "kun" af med 6800kr(4200kr selvrisiko) og det er faldet væsentligt siden.
Sammenlagt skal jeg nok have sparret i omegnen af 100.000kr over 10år.
/mvh
Som de andre påpeger, køb noget gammelt skrammel med lille motor og spar en masse penge på forsikringen. Indtil du har optjent dine år.
Køb min golf 4 SDI.. billig i forsikring, vægtafgift og billig i drift. Jeg gav 6050 i forsikring som 18årig. Det er ikke nogen raket men den ser godt ud :-)
http://www.bilgalleri.dk/galleri/24...
http://www.bilgalleri.dk/galleri/24...
Vi købte en Ford Fiesta 2012 da vi troede den var økonomisk, men den kører ikke over 15km/l. Mit forslag er en bil der kører 20+ km/l når du ikke tjener 'mere' end 7.000 om måneden.. ellers er det surt at skulle smide flere tusinde i benzin.
Hvad med en kia picanto, spakrz eller noget i den stil?
#12 koster den ikke 2600 i vægtafgift eller sådan noget? Vores ford koster 520 eller sådan noget.
Hvad med en kia picanto, spakrz eller noget i den stil?
#12 koster den ikke 2600 i vægtafgift eller sådan noget? Vores ford koster 520 eller sådan noget.
Det kostede 1950 men er jo så blevet sat lidt op.. men det er stadig billigt for en dieselbil..
#13 så kører du den ikke økonomisk nok.. Før jeg købte min Focus stationcar havde jeg også selv en fiesta 2010 med den mindste benzinmotor (60hp), og med lidt god vilje trillede den næsten 20km/l selvom den var opgivet til 18.2.
#13 til langt på literen vil jeg anbefale Suzuki Swift 1.0 (havde selv en 1.0GLX fra 2003) den går langt på literen, men er ikke ret pæn. De andre nye biler lever sjældent op til angivelserne.
#10 - Langt fra alle forsikringsselskaber tæller antal år som "bruger" med i ancienniteten og hvis de gør, vægtes det meget lidt i forhold til at have forsikring i eget navn.
Den nemmeste måde at blive elitebilist er at købe en ny bil og købe forsikring gennem forhandleren.
Den nemmeste måde at blive elitebilist er at købe en ny bil og købe forsikring gennem forhandleren.
husk lige at tjekke bilerne for pant. http://www.nummerplade.net plus at man kan se de tidligere synsrapporter. ret effektivt, for så kan du se hvad der er blevet lavet gennem tiden.
19# that username!
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk