Forum
test nyhed
2
Ny test tråd.
32
Test tråd 2 til emails
10
test
0
Test test
4
Test redigering
2
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
prosonic tv 55"
4
Ram
21
Købe 3070 nu eller vente til 5000 serie kommer
41
Tesla livestream, Robotaxi, hvem ser med?
44
Ny server
3
Opgradering af PC - 5 år gammel
26
Ny PC - frisk install af win 11 går i sort skærm
26
Samle selv PC
9
Intel 200 Arrow Lake soon(tm)
4
AMD driver ? fif springer i ydelse
11
Waoo Fiber egen router
15
Digitizer
1
Forsinke hdmi signal 3 timer
2
Køb & Salg
S: RTX 5090
4
S: Skrig sælges
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2067
K: RTX 6090
2
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
S: Intel 13700K
6
S: Akko 5087B tastatur
7
S: Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 64GB
7
S: Asus RT-AX86U
4
V: macbook pro 2016
1
S: Lian Li PC201B + Hotswap trays
2
V: Bundle; X570 mobo, Ryzen 5900X, 32GB Ram(LED)
9
S: R7 5700G, RTX 3060ti, 16GB DDR4, 1TB NVME
4
S: Bundle AM3+ CPU/Bundkort/RAM
2
K: 32 GB DDR4 RAM, 3600 MHz, CL 16
2
B: RTX4070 Ti til RTX4070 Ti
2
S: EVGA 980ti KingPin
9
V: Komplet system 4690K 1070TI
1
S: DVD/VHS brænder
2
K: 2x8gb ddr3 eller lignende
4
K: Hvidt tastatur, evt hvid mus og headset
3
B: 4080 super til 4090
4
V: RX 7700 XT Red Devil
9
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Handel gået skævt med anden bruger!
Af Ulrik Semi Supporter
Dette er ingen anklage eller noget jeg vil bare gerne høre jeres mening om sagen.
Jeg så for nogle uger siden en WD 250gb disk til salg her på siden. Sådan en stod jeg lige og manglede, så jeg kontaktede sælgeren via mail.
Jeg spørger til hvor gammel den er og om den virker som den skal. Svaret er ca. 6 md. Og at den virker perfekt.
Jeg laver en overførsel på 200,- og han får en adresse at sende den til.
Efter at have rykket for den et par gange kommer den lidt over 1 uge efter med GLS.
Efter et par dage får jeg tid til at sætte den i min bærbare computer og den spinder ikke op. Jeg prøver så at flytte den over i min stationære for at se om den vil finde den, men den spinder ikke op og kan ikke findes i min bios.
Jeg kontakter sælger, som ikke kan forstå det, men han vi finde kvitteringen til mig så jeg kan lave en RMA.
Den har jeg så rykket for i en uges tid nu, kontakter sælger for at høre om jeg ikke kan sende den retur og få mine penge igen. Det bliver afvist med ”du får ikke dine penge retur”
På WD´s side står der at den kommer fra en salgsenhed og ikke er omfattet af deres RMA service og jeg kan se på disken at den er produceret juni 2010. Det virker jo lidt underligt når den er ca. 6 md. Gammel?
Da jeg skriver sidst nævnte til sælger får jeg svaret ”hvor vil du hen med det?”
Det drejer sig kun om 200,- men jeg synes personligt ikke at det er en måde at handle med andre brugere på. Jeg ville bare gerne høre hvad i synes at jeg skal gøre i sådan en situation? Jeg har jo fået varen, den virker bare ikke. Jeg har jo ingen chance for at vide en den virkede ved afsendelse, men den virker ikke da jeg prøver den efter modtagelse.
Jeg så for nogle uger siden en WD 250gb disk til salg her på siden. Sådan en stod jeg lige og manglede, så jeg kontaktede sælgeren via mail.
Jeg spørger til hvor gammel den er og om den virker som den skal. Svaret er ca. 6 md. Og at den virker perfekt.
Jeg laver en overførsel på 200,- og han får en adresse at sende den til.
Efter at have rykket for den et par gange kommer den lidt over 1 uge efter med GLS.
Efter et par dage får jeg tid til at sætte den i min bærbare computer og den spinder ikke op. Jeg prøver så at flytte den over i min stationære for at se om den vil finde den, men den spinder ikke op og kan ikke findes i min bios.
Jeg kontakter sælger, som ikke kan forstå det, men han vi finde kvitteringen til mig så jeg kan lave en RMA.
Den har jeg så rykket for i en uges tid nu, kontakter sælger for at høre om jeg ikke kan sende den retur og få mine penge igen. Det bliver afvist med ”du får ikke dine penge retur”
På WD´s side står der at den kommer fra en salgsenhed og ikke er omfattet af deres RMA service og jeg kan se på disken at den er produceret juni 2010. Det virker jo lidt underligt når den er ca. 6 md. Gammel?
Da jeg skriver sidst nævnte til sælger får jeg svaret ”hvor vil du hen med det?”
Det drejer sig kun om 200,- men jeg synes personligt ikke at det er en måde at handle med andre brugere på. Jeg ville bare gerne høre hvad i synes at jeg skal gøre i sådan en situation? Jeg har jo fået varen, den virker bare ikke. Jeg har jo ingen chance for at vide en den virkede ved afsendelse, men den virker ikke da jeg prøver den efter modtagelse.
Tror det er den risiko man kan forvente når man køber over nettet. Tag og giv ham bad rating, så han får lidt dårligere image, og så er det vel det.
Det er jo det der rer ulempen ved private handler.
Der er ikke så meget og gøre, du har købt som beset, og hvis du ikke har lavet en kontrakt, hvor der står at den er fra 6 måneder siden, hvor begge har underskrevet så er de 200 kroner tabt.
Der er fordele og ulemper ved privat handel
Jeg har solgt knallerter, hvor nogen af tilfælde, så har knallerterne gået i stykker 1-2 uger efter køb (Heldigt for mig) Hvor de har klaget og vil have pengene tilbage, hvilket jeg har afvist da det er en brugt handel.
Har dog altid sagt til dem følgende "Hvis du vil have pengen tilbage, skal det gøres i en retsag, så vil jeg med glæde give dig pengene tilbage, hvis retten giver dig medhold" Og efter den sætning hører jeg aldrig fra dem...
Så når du køber brugt, laver derfor kontrakter på alt med underskrift...
Hvis jeg solgte en knallert og skrev under på den er fra 2008, men den i heletaget er fra 1993, så har jeg svindlet og så kan køber få pengene tilbage.
Der er ikke så meget og gøre, du har købt som beset, og hvis du ikke har lavet en kontrakt, hvor der står at den er fra 6 måneder siden, hvor begge har underskrevet så er de 200 kroner tabt.
Der er fordele og ulemper ved privat handel
Jeg har solgt knallerter, hvor nogen af tilfælde, så har knallerterne gået i stykker 1-2 uger efter køb (Heldigt for mig) Hvor de har klaget og vil have pengene tilbage, hvilket jeg har afvist da det er en brugt handel.
Har dog altid sagt til dem følgende "Hvis du vil have pengen tilbage, skal det gøres i en retsag, så vil jeg med glæde give dig pengene tilbage, hvis retten giver dig medhold" Og efter den sætning hører jeg aldrig fra dem...
Så når du køber brugt, laver derfor kontrakter på alt med underskrift...
Hvis jeg solgte en knallert og skrev under på den er fra 2008, men den i heletaget er fra 1993, så har jeg svindlet og så kan køber få pengene tilbage.
Synes i er på side spor, både #1 og #2. Hvis det virkelig er sådan i har det med brugt handel, så har jeg et par genstande eller 3 i kælderen jeg heller end gerne vil sælge til jer.. De virker selvfølgelig "perfekt", i hvertfald ind til i modtager dem.
Harddisken er udtaget fra et ekstern kabinet, medieboks, nas eller lign. Og vil derfor aldrig være dækket af RMA, det er sælger udemærket klar over, men på trods af dette holder han #0 hen med han skal finde kvitteringen.. for hvad helt præcis?
At harddisken ikke booter op, lyder som printet er brændt af. Højst sandsynligt har sælger brugt en forkert strøm forsyning til sin eksterne harddisk og futtet skidtet af. En harddisk der har fået en hård medfart af post.dk/gls/etc. vil for det meste stadigvæk boote op, men klikke/melde fejl.
En anden ting er sælgers arrogante opførelse, som heller ikke er i orden i sådan en sag her.
I mine øjne er det ret tydeligt at han har taget røven på #0, og selvfølgelig skal #0 ikke blot finde sig i at sådan fungere verden. Jeg ville offenligtgøre hans bruger navn her i tråden(hvis han forsat nægter at tage disken retur) så andre kan undgå handler med ham.
Harddisken er udtaget fra et ekstern kabinet, medieboks, nas eller lign. Og vil derfor aldrig være dækket af RMA, det er sælger udemærket klar over, men på trods af dette holder han #0 hen med han skal finde kvitteringen.. for hvad helt præcis?
At harddisken ikke booter op, lyder som printet er brændt af. Højst sandsynligt har sælger brugt en forkert strøm forsyning til sin eksterne harddisk og futtet skidtet af. En harddisk der har fået en hård medfart af post.dk/gls/etc. vil for det meste stadigvæk boote op, men klikke/melde fejl.
En anden ting er sælgers arrogante opførelse, som heller ikke er i orden i sådan en sag her.
I mine øjne er det ret tydeligt at han har taget røven på #0, og selvfølgelig skal #0 ikke blot finde sig i at sådan fungere verden. Jeg ville offenligtgøre hans bruger navn her i tråden(hvis han forsat nægter at tage disken retur) så andre kan undgå handler med ham.
#3 Ergo er din løsning ligesom min. Giv ham lidt bad standing, og så er der ikke meget mere at gøre
Nu får han lige en chance til at ombestemme sig, eller evt. finde en kvittering på den. Jeg vil helst ikke hænge nogen ud uden at det er berettiget. Men jeg må indrømme at jeg er lidt ærgerlig over den måde sælger opfører sig på i situationen.
Havde jeg været sælger, så havde jeg taget den retur uden at blinke. Men jeg havde så heller ikke sagt at den var 6 md. Gammel når det står på den at den er over 2 gammel!!
Havde jeg været sælger, så havde jeg taget den retur uden at blinke. Men jeg havde så heller ikke sagt at den var 6 md. Gammel når det står på den at den er over 2 gammel!!
Da jeg ikke får svar fra sælger mere på mine mails, så vælger jeg at skrive hvem han er her.
Jeg har sendt disken retur med posten og skrevet til sælger et par gange, men har aldrig fået svar tilbage.
Det skal for en god ordens skyld siges at jeg ikke beskylder sælger direkte for svindel, mere for dårlig "stil" kan jo på ingen måde vide om disken var defekt ved afsendelse, eller om den er gået i stykker under transport. Jeg er sikker på at jeg ikke har gjort noget galt ang. Montering.
Brugerens profil : http://www.hardwareonline.dk/show_u...
Hvis jeg gør noget forkert ved at skrive dette må i gerne slette det igen
Dette er mest for at andre passer på, da jeg kan se at han har andre ting til salg her på siden.
Jeg har sendt disken retur med posten og skrevet til sælger et par gange, men har aldrig fået svar tilbage.
Det skal for en god ordens skyld siges at jeg ikke beskylder sælger direkte for svindel, mere for dårlig "stil" kan jo på ingen måde vide om disken var defekt ved afsendelse, eller om den er gået i stykker under transport. Jeg er sikker på at jeg ikke har gjort noget galt ang. Montering.
Brugerens profil : http://www.hardwareonline.dk/show_u...
Hvis jeg gør noget forkert ved at skrive dette må i gerne slette det igen
Dette er mest for at andre passer på, da jeg kan se at han har andre ting til salg her på siden.
Jeg er af den mening, at hvis sælger sender dig noget der ikke virker, så handler han i ond tro. Og det er rent faktisk ulovligt.
Ja det kan man jo godt sige, men hvis han taler sandt så virkede den da den blev afsendt.
At den så kun skulle være ca. 6 måneder gammel og virke perfekt, men faktisk var 2 år gammel, det er en anden sag.
At den så kun skulle være ca. 6 måneder gammel og virke perfekt, men faktisk var 2 år gammel, det er en anden sag.
#6
Han har snydt mig for en cpu hvor jeg heldigvis fik pengene tilbage via paypal,var heldig vis ikke så meget og det gik forholdsvis smertefrit at få pengene tilbage.
Han har snydt mig for en cpu hvor jeg heldigvis fik pengene tilbage via paypal,var heldig vis ikke så meget og det gik forholdsvis smertefrit at få pengene tilbage.
er lidt i samme båd.
Har fornyligt købt en pc brugt og finder så ud af Bundkoret har end efekt, men sælger siger self. den virkede da jeg sendte den så jeg gad ikke spild op så prøver en rma selv om det er pisse trals da det nok tager flere måneder :(
Har fornyligt købt en pc brugt og finder så ud af Bundkoret har end efekt, men sælger siger self. den virkede da jeg sendte den så jeg gad ikke spild op så prøver en rma selv om det er pisse trals da det nok tager flere måneder :(
Trist at der er folk med så dårlig moral.
Jeg solgte en pc for noget siden til en i jylland.
Kort tid efter viste det sig at computeren lavede nogle fejl. Jeg bad køber sende den til mig, så ville jeg finde fejlen. Jeg skiftede strømforsyningen og sendte den retur.
Syntes det var det mindste jeg kunne gøre..
Jeg solgte en pc for noget siden til en i jylland.
Kort tid efter viste det sig at computeren lavede nogle fejl. Jeg bad køber sende den til mig, så ville jeg finde fejlen. Jeg skiftede strømforsyningen og sendte den retur.
Syntes det var det mindste jeg kunne gøre..
#11 Se det er en rigtig mand. Sådan skal det nemlig være.
Har også solgt mange rigtig mange pcer i min tid, og har altid stillet 3-6 måneders garanti på mine vare.
Har også solgt mange rigtig mange pcer i min tid, og har altid stillet 3-6 måneders garanti på mine vare.
Jeg kunne ikke drømme om at handle og ende med en dårlig oplevelse.. Har selv prøvet et par dårlige handler, men heldigvis mange flere gode. man skal behandle andre som man selv ønsker at blive behandlet.. :)
Jeg synes at denne her -og andre lign. tråde viser et behov for en form for styring af salg på HOL.. man kunne i det mindste CPR validere, og give salgs rang til brugere.. det kunne måske holde snyderiet lidt nede.
Her er så den anden side af historien.
Jeg sagde rigtigt nok at harddisken var ca 6 måneder gammel, men med det mente jeg Købstidspunktet og ikke det tidspunkt at den var produceret. Harddisken sad altså i en bærbar, der var købt for 6 måneder siden.
Jeg sendte den rigtig nok 3 dage efter at have modtaget betalingen, hvilket i min bog ikke er ud over det sædvanlige i en privat handel, især når jeg ikke havde lovet noget om at kunne sende den inden for 2 dage.
Disken sad i min bærbar til og med samme dag at jeg sendte den og den virkede perfekt. Pakken jeg brugte til at sende harddisken, var præcis den samme som jeg lige havde modtaget en intel 330 ssd i.
En UGE efter at jeg havde sendt harddisken, modtager jeg så en email om at harddisken ikke virker... tager det virkelig så lang tid at teste en harddisk??! En uge er allerede forsent til at få det dækket hos gls. Han spørger så efter kvittering, og jeg siger at jeg vil lede efter den. Men jeg har på INTET tidspunkt før handlen, skrevet at jeg havde nogen kvittering på den.
Ulrik kræver så at jeg at jeg skal overfører penge tilbage, FØR at han har sendt harddisken tilbage til mig, og det nægter jeg. Hans begrundelse for at kræve pengene retur er at jeg ikke har sendt nogen kvittering.
Så fakta er at jeg sender inden for 3 dage efter at have modtaget pengene.
Når jeg sagde 6 måneder gammel, så menes der købstidspunktet.
Disken virkede perfekt da jeg sendte den.
Jeg får først at vide en uge efter at den ikke virker, og der er det allerede forsent at få den erstattet hos gls.
Jeg havde på INTET tidspunkt sagt at der var kvittering på harddisken.
Og som svar på #6
Du sagde at du ville sende harddisken retur, og du begyndte indirekte at kalde mig for en fusker. Derfor mener jeg ikke at vi har mere at snakke om, før at jeg har modtaget harddisken.
Jeg sagde rigtigt nok at harddisken var ca 6 måneder gammel, men med det mente jeg Købstidspunktet og ikke det tidspunkt at den var produceret. Harddisken sad altså i en bærbar, der var købt for 6 måneder siden.
Jeg sendte den rigtig nok 3 dage efter at have modtaget betalingen, hvilket i min bog ikke er ud over det sædvanlige i en privat handel, især når jeg ikke havde lovet noget om at kunne sende den inden for 2 dage.
Disken sad i min bærbar til og med samme dag at jeg sendte den og den virkede perfekt. Pakken jeg brugte til at sende harddisken, var præcis den samme som jeg lige havde modtaget en intel 330 ssd i.
En UGE efter at jeg havde sendt harddisken, modtager jeg så en email om at harddisken ikke virker... tager det virkelig så lang tid at teste en harddisk??! En uge er allerede forsent til at få det dækket hos gls. Han spørger så efter kvittering, og jeg siger at jeg vil lede efter den. Men jeg har på INTET tidspunkt før handlen, skrevet at jeg havde nogen kvittering på den.
Ulrik kræver så at jeg at jeg skal overfører penge tilbage, FØR at han har sendt harddisken tilbage til mig, og det nægter jeg. Hans begrundelse for at kræve pengene retur er at jeg ikke har sendt nogen kvittering.
Så fakta er at jeg sender inden for 3 dage efter at have modtaget pengene.
Når jeg sagde 6 måneder gammel, så menes der købstidspunktet.
Disken virkede perfekt da jeg sendte den.
Jeg får først at vide en uge efter at den ikke virker, og der er det allerede forsent at få den erstattet hos gls.
Jeg havde på INTET tidspunkt sagt at der var kvittering på harddisken.
Og som svar på #6
Du sagde at du ville sende harddisken retur, og du begyndte indirekte at kalde mig for en fusker. Derfor mener jeg ikke at vi har mere at snakke om, før at jeg har modtaget harddisken.
Nu er det desværre nogle år siden jeg havde erhvervsjura, men var det en opgave jeg skulle løse lynhurtigt, så ville resultatet være at køber har krav på sine penge.
Køb og salg af løsøre -> civilkøb -> species køb ->
KBL§ 17.
Levering og risikoovergang: Sælger har loyal oplysningspligt jf. KBL§47..altså ved han at varen er defekt, er det en stærk ugyldighedsgrund.
Mangler ved salgsgenstanden ved civilkøb: KBL §§ 42-54. Der er mangler da varen ikke virker.
Reklamation ved civilkøb: KBL § 52 - er foretaget af køber.
Misligeholdelsesbeføjelser: HR: Ret til ophævelse af købet hvis væsentlig mangel (KBL § 42, stk. 1 (specieskøb).
U1: Ret til ophævelse hvis uvæsentlig mangel + sælger har handlet svigagtigt i specieskøb (KBL § 42, stk. 1, 2. pkt.). Edit:Hm..men glemte selvfølgelig KBL§10 om levering og varens risikoovergang, da den jo overgår når leverandøren modtager varen.
Køb og salg af løsøre -> civilkøb -> species køb ->
KBL§ 17.
Levering og risikoovergang: Sælger har loyal oplysningspligt jf. KBL§47..altså ved han at varen er defekt, er det en stærk ugyldighedsgrund.
Mangler ved salgsgenstanden ved civilkøb: KBL §§ 42-54. Der er mangler da varen ikke virker.
Reklamation ved civilkøb: KBL § 52 - er foretaget af køber.
Misligeholdelsesbeføjelser: HR: Ret til ophævelse af købet hvis væsentlig mangel (KBL § 42, stk. 1 (specieskøb).
U1: Ret til ophævelse hvis uvæsentlig mangel + sælger har handlet svigagtigt i specieskøb (KBL § 42, stk. 1, 2. pkt.). Edit:Hm..men glemte selvfølgelig KBL§10 om levering og varens risikoovergang, da den jo overgår når leverandøren modtager varen.
#14 Det med at CPR validere folk er en skide god ide imo.
Jeg har satme mange handler her på HOL. Jeg har nok købt/solgt over 100 ting og er ikke blevet snydt en eneste gang. Det er endda blevet til nye bekendskaber i visse tilfælde og dem jeg har handlet hos, samt dem der har handlet hos mig, har alle været glade.
Måske har jeg bare været heldig. Eller også er det god karma at have rent mel i posen hele vejen.
For ikke at nævne alle de ting jeg giver væk hele tiden. Borderlands 2 er der røget en del af. Og når jeg når de 200 likes giver jeg 2x Duke Nukem Forever væk.
Jeg tror jeg har et ASRock P67 bundkort til at ligge også, som jeg aldrig får brugt.
Jeg synes det er en skam, at folk bliver snydt herinde. Det sker, og der er selvfølgelig svindlere til. Hvor der handles, snydes der desværre også ofte. Men det er jo bare en del af privathandel på internettet.
Men at en person vil snyde for sølle 200kr fatter jeg simpelthen ikke!!
Måske har jeg bare været heldig. Eller også er det god karma at have rent mel i posen hele vejen.
For ikke at nævne alle de ting jeg giver væk hele tiden. Borderlands 2 er der røget en del af. Og når jeg når de 200 likes giver jeg 2x Duke Nukem Forever væk.
Jeg tror jeg har et ASRock P67 bundkort til at ligge også, som jeg aldrig får brugt.
Jeg synes det er en skam, at folk bliver snydt herinde. Det sker, og der er selvfølgelig svindlere til. Hvor der handles, snydes der desværre også ofte. Men det er jo bare en del af privathandel på internettet.
Men at en person vil snyde for sølle 200kr fatter jeg simpelthen ikke!!
#14 indeed, skide god idé!
#14
Lige pt. er der nok af arbejde på hjemmesiden, så der går nok lidt tid før det kommer til at ske. Hvis det kommer til at ske.
Lige pt. er der nok af arbejde på hjemmesiden, så der går nok lidt tid før det kommer til at ske. Hvis det kommer til at ske.
#7 Den virkede da jeg sendte den
#9 Har kigget 5 års historik igennem hos paypal, og kan ikke se at jeg har handlet med dig. Så enten husker forveksler du mig med en anden, ellers så husker du forkert.
#12 Ville du også sende penge tilbage for computeren UDEN at få den tilbage først og teste den?
#14 God ide
#9 Har kigget 5 års historik igennem hos paypal, og kan ikke se at jeg har handlet med dig. Så enten husker forveksler du mig med en anden, ellers så husker du forkert.
#12 Ville du også sende penge tilbage for computeren UDEN at få den tilbage først og teste den?
#14 God ide
#18 Jeg vil heller ikke snyde, prøv at læs mit indlæg #15
#22 - Det havde jeg slet ikke set. Det må du sgu undskylde :)
Jeg har som grundregel, at jeg ikke selv synes en handel er "afsluttet" fra min side af, før køber melder tilbage at han er tilfreds. Han har selvfølgelig ikke uendeligt længe til at melde tilbage, og 1 uge er lidt til den lange side. Men stadig ville jeg tilbyde at lade handlen gå tilbage.
Jeg vil aldrig have siddende på mig at jeg har solgt noget der ikke virker, så vil jeg hellere lade handlen gå tilbage. Har engang solgt et grafikkort for 200 kr, som køber sagde ikke virkede. Jeg gav ham pengene tilbage, og bad ham smide det ud, til trods for jeg selv brugte det lige indtil han afhentede det. At han så var kørt fra Esbjerg til Odense for at hente det, synes jeg ikke lige var mit problem.
Hold stien ren, drenge. Jeg vil absolut ikke kalde det der er foregået her for "svindel". Men sælger har et ansvar for at det han sælger er i orden. Også selv om det virkede da det blev pakket og sendt.
Jeg vil aldrig have siddende på mig at jeg har solgt noget der ikke virker, så vil jeg hellere lade handlen gå tilbage. Har engang solgt et grafikkort for 200 kr, som køber sagde ikke virkede. Jeg gav ham pengene tilbage, og bad ham smide det ud, til trods for jeg selv brugte det lige indtil han afhentede det. At han så var kørt fra Esbjerg til Odense for at hente det, synes jeg ikke lige var mit problem.
Hold stien ren, drenge. Jeg vil absolut ikke kalde det der er foregået her for "svindel". Men sælger har et ansvar for at det han sælger er i orden. Også selv om det virkede da det blev pakket og sendt.
Og hvis der er nogen der skulle tvivle om jeg er til at stole på så har jeg vedhæftet et screenshots af nogle af mine seneste handler. Ellers er jeg altid villig til at bruge paypal, eller handle face 2 face
http://imageshack.us/a/img696/3180/...
http://imageshack.us/a/img696/3180/...
#24 Ville normalt også betale tilbage, men alarmklokkerne ringede da der gik 1 uge før han sagde at der var noget galt og fordi han ville have pengene tilbage før han ville sende varen tilbage så jeg kunne teste den.
Ved ikke lige hvem af jer der er skyld i fejlen. (forhåbentligt ligger den hos GLS). men håber i finder en løsning.
Har engang solgt et bundkort, cpu, ram. der skulle sendes. det blev pakket forsvarligt ind i en kasse fra bundkortet.
Da køber får sin vare får jeg en besked om at det ikke virker, bliver noget overrasket og kører ham gennem de sædvanlige fejl der kan være når man installerer hardware. intet virker, er lige på nippet til at sige at han må sende det tilbage og så må jeg jo fejlfinde/smide det ud. Det skal siges at jeg hev det ud af en fungerende stationær 1 time inden det blev sendt. Efter en måned skriver køber at han har skiftet sin PSU og nu virker det hele...
Er blevet lidt imod at sende ting efter den oplevelse, især ældre ting uden for garanti. Mine ting virker altid når jeg sender dem, medmindre andet er angivet. Men det er jo svært for mig at bevise og kan i tilfælde som jeres, skabe en uheldig situation. Min handel gav mig da ihvertfald en dårlig smag i munden, på trods af at jeg ikke havde gjort noget forkert.
kunne ikke finde på at få noget sendt fra en der har en lav rang på forummet/ny bruger/gæst.
Har engang solgt et bundkort, cpu, ram. der skulle sendes. det blev pakket forsvarligt ind i en kasse fra bundkortet.
Da køber får sin vare får jeg en besked om at det ikke virker, bliver noget overrasket og kører ham gennem de sædvanlige fejl der kan være når man installerer hardware. intet virker, er lige på nippet til at sige at han må sende det tilbage og så må jeg jo fejlfinde/smide det ud. Det skal siges at jeg hev det ud af en fungerende stationær 1 time inden det blev sendt. Efter en måned skriver køber at han har skiftet sin PSU og nu virker det hele...
Er blevet lidt imod at sende ting efter den oplevelse, især ældre ting uden for garanti. Mine ting virker altid når jeg sender dem, medmindre andet er angivet. Men det er jo svært for mig at bevise og kan i tilfælde som jeres, skabe en uheldig situation. Min handel gav mig da ihvertfald en dårlig smag i munden, på trods af at jeg ikke havde gjort noget forkert.
kunne ikke finde på at få noget sendt fra en der har en lav rang på forummet/ny bruger/gæst.
Lige en ting mere angående køb/salg af harddiske,
Hvorfor har sælger i så Utroligt mange tilfælde så svært ved at se på den label der sidder på disken og fortælle alderen på harddisken.
jeg har selv købt harddiske som næsten skulle være nye og kørt meget lidt, og ved modtalgelse er de over 4 år gamle og har kørt over 10.000timer og det står sku på den (alså).
Jeg ved det ikke er alle harddiske datoen sidder på, men hvis man vil så kan man godt finde alderen på disken.
Og det med at fortælle aldren på delene fra dengang man købte dem brugt kan man da ikke bruge til noget, det er da total flop at købe en harddisk der er feks 4-år, så har man den selv i 5 måneder, når man så sælger så oplyser man at den kun er 5 måneder, det er rigtig dårlig stil.
Hvorfor har sælger i så Utroligt mange tilfælde så svært ved at se på den label der sidder på disken og fortælle alderen på harddisken.
jeg har selv købt harddiske som næsten skulle være nye og kørt meget lidt, og ved modtalgelse er de over 4 år gamle og har kørt over 10.000timer og det står sku på den (alså).
Jeg ved det ikke er alle harddiske datoen sidder på, men hvis man vil så kan man godt finde alderen på disken.
Og det med at fortælle aldren på delene fra dengang man købte dem brugt kan man da ikke bruge til noget, det er da total flop at købe en harddisk der er feks 4-år, så har man den selv i 5 måneder, når man så sælger så oplyser man at den kun er 5 måneder, det er rigtig dårlig stil.
Jeg syntes det er ganske usmageligt at fremlægge sin sag offentlig med brugernavn, og jeg synes der burde være regler mod dette.
I dag er det for nemt at skrive et par ord hvis folk af en eller anden grund mener de er blevet snydt, og ingen skænker det en tanke hvis det viser sig at være en fejl - oplysningerne er stadigvæk tilgængelige på nettet. Det er strafbart at hænge folk ud offentligt med navn, adresse og telefonnummer, men efter min mening bør der et sted som dette ikke være nogen forskel på brugernavn og irl navn.
Det frygtelige i det her, er at mange læser de første par indlæg og vælger at tro på historien der fremlægges herinde, og så er mit omdømme herinde som jeg har brugt 4 år på at bygge op allerede ødelagt for nogle.
I dag er det for nemt at skrive et par ord hvis folk af en eller anden grund mener de er blevet snydt, og ingen skænker det en tanke hvis det viser sig at være en fejl - oplysningerne er stadigvæk tilgængelige på nettet. Det er strafbart at hænge folk ud offentligt med navn, adresse og telefonnummer, men efter min mening bør der et sted som dette ikke være nogen forskel på brugernavn og irl navn.
Det frygtelige i det her, er at mange læser de første par indlæg og vælger at tro på historien der fremlægges herinde, og så er mit omdømme herinde som jeg har brugt 4 år på at bygge op allerede ødelagt for nogle.
#15
Jeg er godt klar over at den kunne have ligget på lager et sted før salg, det er som sådan heller ikke noget problem at den er lavet tilbage i 2010, det er mere det at den ikke virker.
At der går en uge fra du sender den til jeg vender tilbage er jeg ked af. Du sendte den Torsdag d. 6/9 den var hos GLS den 7/9 og jeg modtog den Mandag d. 10/9 og havde først tid til at teste den torsdag d. 13/9 grundet byggeprojekter. Jeg skriver så til dig dagen efter altså d. 14/9
Ang. Pakken så var der på ingen måder synlige skader (jeg har faktisk et billede af pakken inden den blev åbnet dog kun taget for at gemme afsenders adresse) Det kan på ingen måde tilskrives GLS at den ikke virker. Hvis det skulle have noget med fragten at gøre, så skulle det være fordi den lå løst i en papkasse og raslede rundt uden at være i antistatisk pose. (der var ca. 1 cm luft rundt om på alle leder, så den kunne godt rasle lidt rundt)
Jeg er godt klar over at du ikke havde lovet mig nogen kvittering til at starte med, men du havde heller ikke skrevet at den ikke var med!
Da jeg gjorde opmærksom på problemerne skrev du at du ville finde den til mig, det var jeg jo glad for, da det var lidt ærgerligt at købe en 6 md. Gammel disk der ikke virkede.
Efter flere gange at have skrevet til dig ang. Fund af kvittering uden held skriver jeg følgende.
”kan du ikke føre pengene tilbage, så sender jeg den retur til dig. Det lader ikke til at du kan finde kvitteringen?”
Der kan godt være at det skulle være formuleret anderledes, men jeg ville meget gerne sende den retur først før pengene er tilbage på min konto. Dit svar er ”Fører ikke noget tilbage”
Mit svar ” Er det ikke lidt dårlig stil hvis du ikke kan finde kvitteringen til mig synes du?
Jeg sender den naturligvis retur med posten til dig.”
Dit svar ” har jo ikke lovet nogen kvittering da jeg solgte den ej heller en tidsgrænse for at finde den”
Jeg sender også 2 skærmdumps fra WD´s side hvor det fremgår at der ikke er garanti på disken da den er solgt i en enhed samt. Til det er dit svar ” hvor vil du hen med det?” Det var d. 19/9
Siden det har jeg ikke fået noget svar på mails.
Jeg sendte den til dig for nogle dage siden og du har min haft 2 dage til at komme med en respons via mail før jeg skrev din profil her inde.
Jeg er ked af at vi ikke har kunnet finde en løsning, men det er svært når der ikke kommer noget svar tilbage på mailen.
Men kort og godt så spurgte jeg ikke efter en kvittering da inden jeg overførte penge til dig, men forventede da også at få en virkende disk med posten.
Jeg er godt klar over at den kunne have ligget på lager et sted før salg, det er som sådan heller ikke noget problem at den er lavet tilbage i 2010, det er mere det at den ikke virker.
At der går en uge fra du sender den til jeg vender tilbage er jeg ked af. Du sendte den Torsdag d. 6/9 den var hos GLS den 7/9 og jeg modtog den Mandag d. 10/9 og havde først tid til at teste den torsdag d. 13/9 grundet byggeprojekter. Jeg skriver så til dig dagen efter altså d. 14/9
Ang. Pakken så var der på ingen måder synlige skader (jeg har faktisk et billede af pakken inden den blev åbnet dog kun taget for at gemme afsenders adresse) Det kan på ingen måde tilskrives GLS at den ikke virker. Hvis det skulle have noget med fragten at gøre, så skulle det være fordi den lå løst i en papkasse og raslede rundt uden at være i antistatisk pose. (der var ca. 1 cm luft rundt om på alle leder, så den kunne godt rasle lidt rundt)
Jeg er godt klar over at du ikke havde lovet mig nogen kvittering til at starte med, men du havde heller ikke skrevet at den ikke var med!
Da jeg gjorde opmærksom på problemerne skrev du at du ville finde den til mig, det var jeg jo glad for, da det var lidt ærgerligt at købe en 6 md. Gammel disk der ikke virkede.
Efter flere gange at have skrevet til dig ang. Fund af kvittering uden held skriver jeg følgende.
”kan du ikke føre pengene tilbage, så sender jeg den retur til dig. Det lader ikke til at du kan finde kvitteringen?”
Der kan godt være at det skulle være formuleret anderledes, men jeg ville meget gerne sende den retur først før pengene er tilbage på min konto. Dit svar er ”Fører ikke noget tilbage”
Mit svar ” Er det ikke lidt dårlig stil hvis du ikke kan finde kvitteringen til mig synes du?
Jeg sender den naturligvis retur med posten til dig.”
Dit svar ” har jo ikke lovet nogen kvittering da jeg solgte den ej heller en tidsgrænse for at finde den”
Jeg sender også 2 skærmdumps fra WD´s side hvor det fremgår at der ikke er garanti på disken da den er solgt i en enhed samt. Til det er dit svar ” hvor vil du hen med det?” Det var d. 19/9
Siden det har jeg ikke fået noget svar på mails.
Jeg sendte den til dig for nogle dage siden og du har min haft 2 dage til at komme med en respons via mail før jeg skrev din profil her inde.
Jeg er ked af at vi ikke har kunnet finde en løsning, men det er svært når der ikke kommer noget svar tilbage på mailen.
Men kort og godt så spurgte jeg ikke efter en kvittering da inden jeg overførte penge til dig, men forventede da også at få en virkende disk med posten.
#29 Jeg har kun skrevet din profil her inde da det ikke var muligt at have en dilog med dig via mail når jeg ikke får svar tilbage.
.
Havde du feks. lige skrevet tilbage "den er modtaget med posten, jeg tester den lige en af dagene" eller baren en eller anden form for respons, så havde jeg ikke skrevet din profil her inde.
Jeg er faktisk også imod at offentligøre profiler uden at være 100% sikker på at der er tale om direkte svindel.
.
Havde du feks. lige skrevet tilbage "den er modtaget med posten, jeg tester den lige en af dagene" eller baren en eller anden form for respons, så havde jeg ikke skrevet din profil her inde.
Jeg er faktisk også imod at offentligøre profiler uden at være 100% sikker på at der er tale om direkte svindel.
#31 Jammen jeg har ikke modtaget noget. Har ventet siden du sagde den d. 19 september at du ville sende den tilbage alligevel
derfor er jeg 100% sikker på at du er en svindler
derfor er jeg 100% sikker på at du er en svindler
#32 Ok du er sur over, at OP fremstiller sagen helt objektivt, fordi du synes, at du bliver udstillet som en "fusker", som du skriver i indlæg #15. Herefter kalder du direkte OP for en "svindler". Allerede dér mister man da al tillid til dig...
Faktum i sagen kan vist skæres ind til, at du har sendt en harddisk, som du mente virkede på afsendelsestidspunktet, og modtager har modtaget en disk, der ikke virker. Det er nok højst usandsynligt, at GLS har smadret disken, så det står ord mod ord, hvornår disken er gået i stykker.
Uanset hvornår den er gået i stykker, så er det rigtig dårlig stil af dig bare at konkludere, at køber er en "svindler" og for sjov at købt en disk for at smadre den og irritere dig.
Hvis du ikke kan fremlægge noget bevis for, at disken virkede lige inden du puttede den i forsendelseskassen, så må du bevise, at det er køber, der har smadret den. Ellers må man antage, at den enten ikke virkede ved afsendelsestidspunktet, eller er gået i stykker undervejs. Antagelsen kommer af, at sælger har en naturlig interesse i at videresælge defekt hardware, og køber ingen interesse har i at smadre hardwaren.
Uanset hvad, så er det dig som afsender (der har lavet en aftale med GLS), der må stå for at slås med dem, eller påvise at køber har smadret den.
Overordnet ville jeg altid tage ting retur. 3 dages "prøvetid" er bestemt ikke urimeligt. Jeg ville ikke bare affærdige en køber med "Ja det er sku din egen skyld, din svindler".
Jeg ville have lavet en aftale med køber. F.eks. at give ham 150 kr tilbage (200 minus porto). Hvis enheden var en dyrere enhed, ville jeg have den tilbage, så jeg selv kunne inspicere den...
Det er bare for tyndt at tørre det hele af på køber. Det er dælme svært at bøffe en harddisk ved at forbinde den forkert, eller ved at volde den på 3 dage...
Faktum i sagen kan vist skæres ind til, at du har sendt en harddisk, som du mente virkede på afsendelsestidspunktet, og modtager har modtaget en disk, der ikke virker. Det er nok højst usandsynligt, at GLS har smadret disken, så det står ord mod ord, hvornår disken er gået i stykker.
Uanset hvornår den er gået i stykker, så er det rigtig dårlig stil af dig bare at konkludere, at køber er en "svindler" og for sjov at købt en disk for at smadre den og irritere dig.
Hvis du ikke kan fremlægge noget bevis for, at disken virkede lige inden du puttede den i forsendelseskassen, så må du bevise, at det er køber, der har smadret den. Ellers må man antage, at den enten ikke virkede ved afsendelsestidspunktet, eller er gået i stykker undervejs. Antagelsen kommer af, at sælger har en naturlig interesse i at videresælge defekt hardware, og køber ingen interesse har i at smadre hardwaren.
Uanset hvad, så er det dig som afsender (der har lavet en aftale med GLS), der må stå for at slås med dem, eller påvise at køber har smadret den.
Overordnet ville jeg altid tage ting retur. 3 dages "prøvetid" er bestemt ikke urimeligt. Jeg ville ikke bare affærdige en køber med "Ja det er sku din egen skyld, din svindler".
Jeg ville have lavet en aftale med køber. F.eks. at give ham 150 kr tilbage (200 minus porto). Hvis enheden var en dyrere enhed, ville jeg have den tilbage, så jeg selv kunne inspicere den...
Det er bare for tyndt at tørre det hele af på køber. Det er dælme svært at bøffe en harddisk ved at forbinde den forkert, eller ved at volde den på 3 dage...
# 33 Problematikken er jo at begge parter nok aldrig vil kunne bevise det ene eller det andet tilstrækkeligt. Sælgeren har dog åbenbart ikke været helt ærlig omkring harddiskens forhold, og hvis det er sandt at den er blevet sendt uforsvarligt pakket ind, så kan det næppe undskyldes på nogen anden måde end at returnere det fulde beløb til køberen.
Men som du siger, så er det ord mod ord. Efter at have læst disse indlæg, virker køberen dog som den mest troværdige person i sagen - det er dog ikke op til os at bestemme. Jeg synes at politiet bør indblandes i sagen, og de beviser begge parter har behandles af en upartisk enhed.
Men som du siger, så er det ord mod ord. Efter at have læst disse indlæg, virker køberen dog som den mest troværdige person i sagen - det er dog ikke op til os at bestemme. Jeg synes at politiet bør indblandes i sagen, og de beviser begge parter har behandles af en upartisk enhed.
#32 Den er sendt med ganske alm. brevpost i mandags. Jeg så ingen grund til at sende en den forsikret da den jo er defekt.
Er den blevet væk i posten så slutter den jo bare her, det vil jo på ingen måde være dit ansvar. (Du ved jo hvor jeg arbejder og der får vi rigtig meget brevpost og det blive aldrig væk)
Hvis du læser tråden igennem så gør jeg altså alt for ikke at kalde dig svindler og jeg synes at det er fint at du skriver her, når jeg ikke kan få svar på mails fra dig.
Er den blevet væk i posten så slutter den jo bare her, det vil jo på ingen måde være dit ansvar. (Du ved jo hvor jeg arbejder og der får vi rigtig meget brevpost og det blive aldrig væk)
Hvis du læser tråden igennem så gør jeg altså alt for ikke at kalde dig svindler og jeg synes at det er fint at du skriver her, når jeg ikke kan få svar på mails fra dig.
#33 + #34 Han har jo ikke sendt den retur, og han har på ingen måde fremstillet sagen objektiv. Jeg har aldrig haft noget problem med at betale penge retur, men når han ikke engang gider at sende så jeg kan teste harddisken så sender jeg heller ikke nogen penge retur. Problemet for mig har ligget i at det har taget en uge for ham at fortælle mig at den ikke virker, samt at han sagde at jeg skulle sende penge retur inden at han sendte den. Hvis man handler i en butik, så vil de jo også gerne selv have lov til at teste det, hvis det ikke virker før de sender penge retur? Nu har jeg flere gange prøvet at blive snydt på den måde, så derfor sender jeg ALDRIG penge retur FØR at jeg har haft muligheden for selv at teste varen.
Hvis man kigger igennem min profil kan man se at jeg har haft utallige handler inden for de sidste 2 måneder og er det så ikke lidt mærkeligt at jeg skulle fuske i en handel til sølle 200kr.
Så en opfordring til Ulrik er at han sender harddisken retur ,og så skal jeg nok sende pengene tilbage.
Hvis man kigger igennem min profil kan man se at jeg har haft utallige handler inden for de sidste 2 måneder og er det så ikke lidt mærkeligt at jeg skulle fuske i en handel til sølle 200kr.
Så en opfordring til Ulrik er at han sender harddisken retur ,og så skal jeg nok sende pengene tilbage.
#36 Men uanset hvordan du vender og drejer det, så taler det absolut ikke for din sag, når du svare #0 tilbage på den måde du har gjort i de emails du har sendt retur til ham. I mine øjne nogle meget arrogante svar, som absolut ikke giver udtryk for du var indstillet på at finde en løsning.
”du får ikke dine penge retur”
”Fører ikke noget tilbage”
” har jo ikke lovet nogen kvittering da jeg solgte den ej heller en tidsgrænse for at finde den”
” hvor vil du hen med det?”
”du får ikke dine penge retur”
”Fører ikke noget tilbage”
” har jo ikke lovet nogen kvittering da jeg solgte den ej heller en tidsgrænse for at finde den”
” hvor vil du hen med det?”
#36 Nu bliver jeg faktisk lidt sur / skuffet
Da jeg nævner penge retur er dit svar ”Fører ikke noget tilbage”
Jeg havde selvfølgelig ikke bare tænkt mig at beholde disken hos mig, ville selvfølgelig sende retur tid dig.
Jeg havde på ingen måde heller noget imod at sende den inden jeg fik pengene igen som jeg også har gjort nu. Det eneste svar jeg har fået ang. dette var ”Fører ikke noget tilbage”
Jeg havde faktisk til at starte med tænkt at sende retur og vi kunne dele den 50/50 altså du gav mig 100,- igen og så var det det.
Hvis du ikke har modtaget den så stod der en forkert afsenderadresse på pakken da jeg modtag den. Den kan selvfølgelig også være bortkommen i posten, men det sker meget sjældent.
Da jeg nævner penge retur er dit svar ”Fører ikke noget tilbage”
Jeg havde selvfølgelig ikke bare tænkt mig at beholde disken hos mig, ville selvfølgelig sende retur tid dig.
Jeg havde på ingen måde heller noget imod at sende den inden jeg fik pengene igen som jeg også har gjort nu. Det eneste svar jeg har fået ang. dette var ”Fører ikke noget tilbage”
Jeg havde faktisk til at starte med tænkt at sende retur og vi kunne dele den 50/50 altså du gav mig 100,- igen og så var det det.
Hvis du ikke har modtaget den så stod der en forkert afsenderadresse på pakken da jeg modtag den. Den kan selvfølgelig også være bortkommen i posten, men det sker meget sjældent.
#37 Du skal se det ud fra at jeg var 100% sikker på at han var en fusker.
"”du får ikke dine penge retur”
”Fører ikke noget tilbage” "
Det var som svar på, at han ville have pengene retur uden at jeg havde haft mulighed for at teste varen selv.
” har jo ikke lovet nogen kvittering da jeg solgte den ej heller en tidsgrænse for at finde den”
Det andet var som svar på at hans begrundelse for at sende harddisken retur var at jeg ikke havde sendt kvitteringen, hvilket jeg aldrig havde givet udtryk for at jeg havde på harddisken.
” hvor vil du hen med det?”
Var fordi han sendte nogle screenshots, hvor jeg ikke kunne se hvor han ville hen med det.
Efter at have læst hans side af historien, og snakket med ham kan jeg godt se at han ikke er en fusker. Problemet i denne sag er nogle misforståelser, og at vi begge nok har været for hurtige til at dømme hinanden som fuskere. Nu ser det ud til at vi har fundet ud af noget, og jeg håber at folk har taget sig tid til at læse hele tråden og ikke bare de 6 første indlæg.
"”du får ikke dine penge retur”
”Fører ikke noget tilbage” "
Det var som svar på, at han ville have pengene retur uden at jeg havde haft mulighed for at teste varen selv.
” har jo ikke lovet nogen kvittering da jeg solgte den ej heller en tidsgrænse for at finde den”
Det andet var som svar på at hans begrundelse for at sende harddisken retur var at jeg ikke havde sendt kvitteringen, hvilket jeg aldrig havde givet udtryk for at jeg havde på harddisken.
” hvor vil du hen med det?”
Var fordi han sendte nogle screenshots, hvor jeg ikke kunne se hvor han ville hen med det.
Efter at have læst hans side af historien, og snakket med ham kan jeg godt se at han ikke er en fusker. Problemet i denne sag er nogle misforståelser, og at vi begge nok har været for hurtige til at dømme hinanden som fuskere. Nu ser det ud til at vi har fundet ud af noget, og jeg håber at folk har taget sig tid til at læse hele tråden og ikke bare de 6 første indlæg.