• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Grafikkort
  • 27-07-2011 · 18:15 1270 visninger 5 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Grafikkort og støv? egen skyld?

    Af Kastanjen Bruger
Hej derude.

Jeg ville lige høre hvad i siger til denne problemstilling. Jeg har et HD5770 grafikkort der er blevet defekt. Der er 1 års reklamationsret tilbage på maskinen. Firmaet har også konkluderet at det er defekt, så det er som sådan fint nok. Men han siger at han synes det var meget støvet kortet, så det måske blev så varmt at det ikke kunne komme af med varmen. Han ville sende det tilbage til leverendøren.

Jeg tænker lidt her, at jeg har købt computeren fra en anden for ½ år siden, og støvsugede den der. Jeg støvsugede den også for 1½ mdr siden. Men kan af gode grunde ikke komme af med støvet på grafikkortet, af frygt for der er noget der går i stykker hvis støvsugerhoved rammer kortet.

Hvad hvis de siger at det er min egen fejl, og jeg ikke kan få ombyttet kortet. Ville I sige at det var grund nok til at sige det var min egen skyld og således ikke ville ombytte grafikortet.

Det skal lige siges at jeg ikke ved om den tidligere ejer har rengjort computeren i det halve år han havde det.

Bruger
27-07-2011 18:18
du skal have et meget kraftig støvsure for at gøre et grafikkort rent, jeg plager at puste støvet ud

vist det er støv så er det jo din skyld, men ved ikke hvordan de ser på det, de forskellig firmaer :)
Monsterbruger
27-07-2011 18:19
Med mindre du fysisk har skadet/smadret/overvoltet det kan det ikke være din skyld!
Bruger
27-07-2011 18:21
Jeg har ikk rørt kortet før jeg har taget det ud og sendt det til dem. og jo har pustet så meget jug nu har luft til med mine ryger lunger.
Bruger Aspirant
27-07-2011 18:22
Jeg kan ikke se hvordan støv kan blive butikken's problem.
Hvis man ikke puster sin maskine igennem et par gange om året er man selv ude om det.
Jeg bruger selv luft på dåse: http://www.mm-vision.dk/produkter/v...=
Bruger
27-07-2011 18:32
#4 Til et hvis punkt har du ret. Men reklamarions ret er ens ret hvis man har gjort det man kan forvente af en mhs. til veligeholdelse osv. og det mener jeg jo at jeg har. Det er mere det jeg spørger om I er enige eller ej.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner