• Forum
      /  
    Internet
      /  
    Netværk
  • 01-02-2010 · 20:14 1133 visninger 11 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Hastigheden er meget lavere end vi betaler for.

    Af emil gæst
Hej jeg ville lige høre om der er en forklaring på hvor vores internet herhjemme er langt fra det vi betaler for. Vi havde cybercity som nu er lavet om til teltnord, og den forbindelse vi betaler ca 260kr for skulle gerne være 10/2mb men når jeg tester det på forskellige stedet på nettet bliver den ca 3.8/0.7mb, hvordan kan det være ?

Semi Nørd
01-02-2010 20:17
sidder du lige efter modemet og tester, eller er der router, switch, wireless osv imellem?

//splazz
Semi Nørd
01-02-2010 20:17
hvad siger http://speedtest.telenor.dk

Problemet kan være mange ting.. dit netværksudstyr, en maskine på dit netværk med virus o.l.. støj kan også være et issue.. ring til dem og få dem til at måle på det
Bruger Aspirant
01-02-2010 20:19
Først og fremmest. Sikrer dig at du ingen programmer har åbne imens du tester.

Sluk og tænd modem/router.

Eventuelt skal du prøve at koble dit internet på direkte fra modem i stedet for at køre den igennem en eventuel router.

Hvis intet af dette virker skal du kontakte telenor og hører. Der kan være mange ting, den ikke er sat ordentlig igang inde fra centralen, eller at du bor langt væk fra centralen og du derved simpelthen ikke kan trække en så høj forbindelse.

Det er ihvert fald det jeg har lært fra at arbejde ved TDC. Held og lykke :)
Semi Supporter
01-02-2010 20:22
der er også noget med at nogle steder i danmark er der nyere master de er de eneste som kan tage 20Mbit...min mast er gammel derfor vil mange Mbit få den omvendte virkning
Bruger Aspirant
01-02-2010 20:28
Tror telenor garantere en hastighed på 10mbit ved en 20mbit linie. Så ja, så længe den er over 10mbit gør de ikke noget. Synes det er en lidt dum måde at gøre det på.
Juniorbruger
01-02-2010 20:43
Prøv at koble din pc direkte til routeren og clear for trafik overførsler hvad enten det er torrent program etc. og kør testen igen. Er hastigheden stadig under det reelle er det oplagt at bede om en reducering af din forbindelse og muligvis at blive krediteret for det

Jeg kører selv med telenor og min forbindelse på 10/1 mbit har kørt stabilt over 1 år, men for nyligt blev det ustabilt, fandt hurtigt ud af at forbindelsen var under det halve gennem ders modem. En tekniker kunne ikke konstatere fejl og telenors enetes forklaring var at der var for meget trafik på linien til at jeg kunne beholde forbindelsen. De kunne intet stille op og måtte reducere det ned således det forholdt sig stabilt.
Juniorbruger
01-02-2010 20:48
#6 Du mener vel direkte fra pc til modem og ikke til router :)

Men synes nu det var meget ala det jeg også skrev.

Men ja det er ihvert fald de ting jeg ville gøre først.
Nørd Aspirant
01-02-2010 20:48
Du kan gå ind på din router og se om hastigheden er sat korrekt. På min skal man gå ind på: http://10.0.0.1:2033 her skriver man det kodeord som står på de papirer man får med.
Derefter klikker du på system status, og nederst er der en knap som jeg ikke kan huske hvad hedder, men den klikker du på og så kommer der et nyt vindue frem. Her kan du se dine hastigheder upstream og downsteam tror jeg de hedder. De er angivet i kbps, så hvis du har 10/1 mb skulle der gerne stå ca:
Downstream: 10240 kbps
Upstream: 1024 kbps.

Men prøv da at ringe ind til deres tekniske support, de plejer at kunne finde en løsning for mig.

Det kan også bare være du bor for langt væk fra den nærmeste server (5 km er meget langt), så kan de ikke levere 10/1 mb til jer, men der vil linjen oftest blive ustabil og hoppe af og på hele tiden.

Det er i hvert fald min personlige erfaring.
Juniorbruger
01-02-2010 20:54
#7 ups xd korrekt

og ja det er langt og godt men det samme du skrev men vil da alligevel sprede glæden over at have en ringere forbindelse lige pt
emil

#10

Gæst
01-02-2010 20:55
Der er koblet en switch box til, men påvirker det også hastigheden hvis den anden computer ikke er tændt? ellers er computeren koblet direkte til boxen (med ledning) skulle jeg mene, der er i hvert fald ikke koblet noget telefon eller andet til. Alle de test jeg har taget har være næsten været 100% ens.
splazz

#11

Semi Nørd
02-02-2010 17:05
start med at ring til udbyderen, de kan hurtigt se om det er linje, så kan du jo tage den derfra...

//splazz
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner