• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Bærbare Computere
  • 14-06-2007 · 17:24 1332 visninger 12 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Problemer med Zepto 4200

    Af Bo gæst
Hej,

Jeg skriver fordi jeg er i en kedelig situation med en Zepto 4200. Mine USB-porte er stået af og Zepto mener ikke de skal reparere den da det er lige over 2 år siden den var til reparation for præcis samme problem. Er der nogen der har oplevet lignende problemer med denne bærbar vil jeg meget gerne høre om det?

Mvh
Bo

Pelle

#1

Gæst
14-06-2007 17:32
De skal da heller ikke reparere den hvis det er over 2 år siden den sidst blev repareret, så kan ikke se hvad det store problem er. Jeg kunne forstå det store problem hvis de ikke ville reparere den hvis der stadig var garanti på, men når det er uden for garantien, så er der desværre ikke ret meget at komme efter.

Bo

#2

Gæst
14-06-2007 19:07
Hvis de ikke har lavet det ordentligt i første omgang har du faktisk 5 års klageret jf. købeloven på reparationer. Bevisbyrden ligger selvfølgelig på min side - det er derfor jeg gerne vil høre om andre har haft lignende tilfælde.
Ultrabruger
14-06-2007 21:38
Min harddisk er netop i dag begyndt at sige mærkelige metalliske lyde, når den arbejder på fuldt tryk, lyder som om noget der gnider op af hinanden, ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved det, er stadig ved at tage backup af alt.

Min bærbar er lige omkring 2½ år gammel, og selvom den har været til reparation så er det desværre også over 2 år siden.

--
Monster Nørd
14-06-2007 21:59
#1
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/.../

#2
Hvad svarer de?
Har du skrevet at den nøjagtig samme fejl er fremkommet efter 2 år af reparationen og henvist til loven om forældelse?

Da den har virket i over 2 år, så har du måske et problem med bevisbyrden. Men ikke desto mindre kan du prøve at henvise til loven og hvis de ikke følger loven, ja så kan du jo true med at uden yderligere varsel at overgive sagen til domstolerne (tror jeg, jeg kender ikke til de nøjagtige love).
--
Karina Jensen

#5

Gæst
06-10-2007 13:51
Hej Bo

Havde noget der kunne lyde til at være tilsvarende problem for et årstid siden med mine usb-stikke på min zepto 4200.
Første stod de af delvist... og til sidst helt.
Prøvede først at installer nye driver udenheld, til sidst formaterede jeg hele pcen og lagde alt ind forfra. Dette løste mit problem.

Velig Hilsen
Karina
CV

#6

Guru
06-10-2007 13:54
#2 Hvis der er gået 2 år fra fejlen blev repareret første gang. Så kan det umuligt være en fejl fra Zepto's side at det er sket igen. Ergo er de i deres fulde ret til at afvise den.
--
Monster Nørd
06-10-2007 20:52
#6
Men det ville det, hvis det havde gået i stykker efter 1 år og 11 måneder?


Jeg tvivler også på at det er en fejl fra zeptos side, at den samme fejl ostår igen, men kan du med sikkerhed afvise at hvis Zepto havde lavet reaparationen korrekt, så havde den holdt mere end 2 år? Det hele afhænger om Zepto har lavet en god eller dårlig reparation. At loven giver dig 5 år og f.eks. ikke 2 år, betyder måske at kvaliteten af en reparation har meget at sige?
--
CV

#8

Guru
06-10-2007 23:25
#7 Nu var det jo ikke det der var problemet. Havde den været inden for garanti havde der ikke været noget problem.

Men når #0 prøver at forsvare sig selv med at han vil have det lavet på garanti fordi Zepto angiveligt ikke skulle have lavet det korrekt første gang, er jo lidt noget fis når der er gået 2 år. Hvis det havde været en fejl fra Zepto ville den nok have vist sig lidt før.
--
Martin

#9

Gæst
14-02-2008 08:21
Jeg har købt en 6625WD i januar måned og har lige siden skrevet til dem, da den kører pisse ustabilt. Først var det fordi, at de ikke fra starten havde installeret driverne til turbomemoryen. Det er så gjort - det hjalp ikke - så skulle jeg lige prøve at geninstallere hele styre systemet - det er så gjort hjalp ikke -
I dag har jeg i stedet for fået en ordinær crash på den, hvor den på blå skærm skrev multiple-irp-request og så en masse andet.
Jeg er ved at blive en smule frustreret.
Hvis nogen af jer har forstand på hændelseslogs, så sig lige til.
Marlan

#10

Monsterbruger
14-02-2008 11:32
Husk på at CV er Zepto medarbejder, og derfor ikke er i stand til at komme med kognitiv vurdering. Og altid vil have zeptos "briller" på.

Dog er jeg tilbøjelig til at give ham ret, en 2-3år på bagen må siges at være ok.. Jeg ved ikke om zepto tilbyder 3 års garanti som tillægs forsikring. Men ibm og dell gør i hvert fald. Så er det 3 år man ønsker uden bekymringer, så er det en 3 års garanti man skal tegne ;-)
ADHD

#11

Gæst
14-02-2008 11:42
Til Marian:
Jeg ved nu ikke om det er 3 år uden bekymringer, da betingelserne ikke er helt klare efter min mening. Jeg synes ikke punktet om de kosmetiske skader er særlig godt beskrevet. Der står bare mindre ridser og skrammer. Men hvad er det lige?
Har selv lige haft min inde hos dem, og der var skærmen smadret samt nogle andre ting. Men siden af skærmen var sat fast med et lille stykke tape for ikke at få op, samtidig med side coveret er smadret nede ved blæseren. Det er så udelukkende kosmetiske fejl, og bliver derfor ikke skiftet ud. Så for mig er den forsikring kun meget lidt værd, da et tab af computer mange gange skader coveret, og et eventuelt senere salg vil aldrig kunne foregå med en computer der er smadret uden på men virker inden i.

Vil da gerne høre andres mening om dette.
CV

#12

HOL Administrator
14-02-2008 18:25
#10 Hvad jeg skriver her i min fritid har intet med mit arbejde at gøre.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner