Forum
Ny test tråd.
11
Test test
1
Test redigering
2
Test test test
0
Test tråd til edit 223
0
Test tråd til edit
0
Test test 2342
0
Hjemmeserver for 2 personer udaftil
6
Shit hvor er de reklamer irriterende, og i vejen
52
Internet problemer
7
MOZA Racing og Automobili Lamborghini Squadra Corse bringer Lamborghini DNA'et til sim racing
4
Kommentarer til dette kort?
56
Thomas tester en nyhed
29
Tester billeder
2
Stop Destroying Videogames (EU underskrift indsaml...
83
Husk at nulstille password for at logge ind
0
Dette er en test artikel
0
HJÆLP oplader til bærbar.
10
Minecraft Java Server problemer
1
prosonic tv 55"
4
Ram
21
Købe 3070 nu eller vente til 5000 serie kommer
41
Tesla livestream, Robotaxi, hvem ser med?
44
Ny server
3
Opgradering af PC - 5 år gammel
26
Køb & Salg
S: Jeg sælger alt
0
K: RTX 6090
1
S: RTX 5090
0
S: Test tråd
0
S: vman bruger
4
S: Dell Monitor G2524H
0
S: Dell Monitor G2524H
0
V: PowerColor AX7990 6GBD5
11
V: b650m, 7600, 32GB D5, 6650xt, 1TB SSD
4
S: Alienware AW2723DF
4
K: intel 12-14 gen bundle, evt pc uden gpu
2
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V3
2066
S: Intel 13700K
6
S: Akko 5087B tastatur
7
S: Kingston FURY Beast DDR5-6000 - 64GB
7
S: Asus RT-AX86U
4
V: macbook pro 2016
1
S: Lian Li PC201B + Hotswap trays
2
V: Bundle; X570 mobo, Ryzen 5900X, 32GB Ram(LED)
9
S: R7 5700G, RTX 3060ti, 16GB DDR4, 1TB NVME
4
S: Bundle AM3+ CPU/Bundkort/RAM
2
B: Viaplay Premium gavekort => TV2 Play Favorit gavekort
0
K: 32 GB DDR4 RAM, 3600 MHz, CL 16
2
V/S: ITX Pc / Lan PC
1
B: RTX4070 Ti til RTX4070 Ti
2
S: C531 TG ARGB White - uden sideglas/panel
0
S: EVGA 980ti KingPin
9
V: Komplet system 4690K 1070TI
1
S:Logitech G920 sælges
5
S: DVD/VHS brænder
2
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Hvad er et realistisk bilspil for dig?
Af Cereal Mega Supporter
Ofte i anmeldelser af bilspil eller i forumtråde der diskutere bilspil ser man ordet "realistisk" brugt om spillets gameplay. Men hvad betyder realistisk i bilspilsmæssig-sammenhæng. Jeg har tit hørt forskellige vurderinger af hvor realistisk en bilspil er, og er som regel altid uenig i konklusionen. Det jeg så er interesseret i at vide/gerne vil have en diskussion igang om er:
1: Hvad gør et bilspil realistisk for dig? (Og her må I meget gerne være specfikke. Fx. er det den måde bilen reagere i sving? De muligheder der er for at ændre opsætningen af bilen? Den grafiske animering af bilen? Den føling man har med bilen via joystick/anden controller? osv osv!)
2. Hvem er i stand til at afgøre hvorvidt et bilspil er realistisk eller ej? (Fx. Racekørere? Motorsagskyndige? Spiludviklerne bag spillet? Brugerne af bilspil? osv osv?)
Lad os få gang i en diskutionen om, hvad der gør et bilspil realistisk!
Mvh
Cereal
1: Hvad gør et bilspil realistisk for dig? (Og her må I meget gerne være specfikke. Fx. er det den måde bilen reagere i sving? De muligheder der er for at ændre opsætningen af bilen? Den grafiske animering af bilen? Den føling man har med bilen via joystick/anden controller? osv osv!)
2. Hvem er i stand til at afgøre hvorvidt et bilspil er realistisk eller ej? (Fx. Racekørere? Motorsagskyndige? Spiludviklerne bag spillet? Brugerne af bilspil? osv osv?)
Lad os få gang i en diskutionen om, hvad der gør et bilspil realistisk!
Mvh
Cereal
Åhr, hvor har jeg dog lyst til at skrive 30 sider - men de er allerede skrevet inde på blackholemotorsports.. :D
Realisme er mange ting - det er ikke "en" ting. Der er tusinder af elementer der kan være "realistiske" i en bil-sim. Man kan godt have et "urealistisk" spil med "realistisk" benzinforbrug" f.eks.
Realisme er mange ting - det er ikke "en" ting. Der er tusinder af elementer der kan være "realistiske" i en bil-sim. Man kan godt have et "urealistisk" spil med "realistisk" benzinforbrug" f.eks.
Nej nej.. selvfølgelig er det ikke én ting! Det jeg vil høre til er bare hvad de væsentligste elementer, der er med til at tilføje realisme til spillet er? Og det kan jo være vidt forskelligt fra person til person! (formoder jeg)!
Nu ved jeg eksempelvis at du spiller LFS. Hvilke væsentligste elementer i det spil medvirker til at du mener det fremtræder realistisk?
ellers er du velkomne til at gå i krig med de 30 sider eller linke til blackholemotorsports!
Mvh
Cereal
Nu ved jeg eksempelvis at du spiller LFS. Hvilke væsentligste elementer i det spil medvirker til at du mener det fremtræder realistisk?
ellers er du velkomne til at gå i krig med de 30 sider eller linke til blackholemotorsports!
Mvh
Cereal
#1 undre mig meget over du ikke nævner "live for speed" bare en gang i dit indlæg :D
Nå men som the688 siger så er der mange ting der spiller ind om et bil spil er realistisk.
F.eks NFSU og juiced er realistisk på den måde man kan "geile" sine biler osv, men kører oplevelsen og måden bilerne reagere på er ikk realistisk. og "catchup" mode som er indbygget i spillet ødelægger mere end det gavner. Hvor fedt er det at kører noget nær en perfekt runde og de andre biler bliver ved med at indhente en, eller få baghjul af en skamtunet peugeot 206, når man selv sidder i en skyline?! Der er en kæmpe forskel på de 2 biler men alligevel, ser man at den fucking frøsnapper kan følge med i dragrace. Hallo mand! peugeot`en er forhjulstruken og tuner man den mere end ca 220+hk har det store konsekvenser for styringen på den. Bare et eksempel... Jeg så også gerne at man ikke kunne smadre direkte ind i de andre biler uden det havde konsekvenser, men så ville producenterne nok få tudet ørende fulde af 14 årig knægte over at spillet er for svært...
Nå men som the688 siger så er der mange ting der spiller ind om et bil spil er realistisk.
F.eks NFSU og juiced er realistisk på den måde man kan "geile" sine biler osv, men kører oplevelsen og måden bilerne reagere på er ikk realistisk. og "catchup" mode som er indbygget i spillet ødelægger mere end det gavner. Hvor fedt er det at kører noget nær en perfekt runde og de andre biler bliver ved med at indhente en, eller få baghjul af en skamtunet peugeot 206, når man selv sidder i en skyline?! Der er en kæmpe forskel på de 2 biler men alligevel, ser man at den fucking frøsnapper kan følge med i dragrace. Hallo mand! peugeot`en er forhjulstruken og tuner man den mere end ca 220+hk har det store konsekvenser for styringen på den. Bare et eksempel... Jeg så også gerne at man ikke kunne smadre direkte ind i de andre biler uden det havde konsekvenser, men så ville producenterne nok få tudet ørende fulde af 14 årig knægte over at spillet er for svært...
et rel bil spil for mig beskrævet kort er
En sport hvor ikke alle biler er baghjuls truknet
Bilerne skal kunne gå i stykker i olie, vand, benzin istedet for bare en dør
at bilerne ikke bliver lavet på 2sec
at modstanderne, ikke køre langsommer at man er bagefter
og at selvom man køre med automatisk er top hastigheden ikke 10-50km/t lavere en manuel
at bilerne, kan laves nøjagtig som i virkeligheden med henholdsvis med tuning
at der er slør i retter
når bilerne ikke selv retter sig op i en skridning
når bilerne kan gøre 50omgange på 1tank
når føren bliver træt
når bilen kan blive varm
når dækende smelter
når et spejl smadres
når der går ild i den
når der tages forhold til om at man gøre på vejen eller i grøften
når bilen kan "flyve" vælte
når bilen ikke har "no-mans land Repar"
når de andre belister anylisere ens kørelse og bruger den imod en
når man spiller mod humens
når der ikke kan bruges koder, trainers, eller andet pjat
når bilen har sponsor mærker
jeg vil kunne forsætte i lagt tid endnu, men her er et par ting
<off topic>
Syntes det er et svært spørgsmål men prøv at omformelere det istedet
"Hvad er det gode ved bilspil" feks
</off topic>
En sport hvor ikke alle biler er baghjuls truknet
Bilerne skal kunne gå i stykker i olie, vand, benzin istedet for bare en dør
at bilerne ikke bliver lavet på 2sec
at modstanderne, ikke køre langsommer at man er bagefter
og at selvom man køre med automatisk er top hastigheden ikke 10-50km/t lavere en manuel
at bilerne, kan laves nøjagtig som i virkeligheden med henholdsvis med tuning
at der er slør i retter
når bilerne ikke selv retter sig op i en skridning
når bilerne kan gøre 50omgange på 1tank
når føren bliver træt
når bilen kan blive varm
når dækende smelter
når et spejl smadres
når der går ild i den
når der tages forhold til om at man gøre på vejen eller i grøften
når bilen kan "flyve" vælte
når bilen ikke har "no-mans land Repar"
når de andre belister anylisere ens kørelse og bruger den imod en
når man spiller mod humens
når der ikke kan bruges koder, trainers, eller andet pjat
når bilen har sponsor mærker
jeg vil kunne forsætte i lagt tid endnu, men her er et par ting
<off topic>
Syntes det er et svært spørgsmål men prøv at omformelere det istedet
"Hvad er det gode ved bilspil" feks
</off topic>
#4 Automatisk gearkasse trækker flere hk fra end en manuel gearkasse gør inden de bliver overført til hjulene, så automatisk gearkasse koster km på toppen, men hvor meget er forskellig de forskellige bilmærker.
#5 husk nu for helvede at læse indlæg igennem inden du taster tumpe... :D
men hvor meget er forskellig for de enkelte bilmærker imellem sgu der stå...
men hvor meget er forskellig for de enkelte bilmærker imellem sgu der stå...
Jeg har ikke nævnt LFS fordi Cereal godt ved jeg kører LFS - har kørt mod ham flere gange ;)
når de andre belister anylisere ens kørelse Ja, også når mine modstandere tager så mange af de grønne piller, at de skriver noget jeg ikke forstår :D
når de andre belister anylisere ens kørelse Ja, også når mine modstandere tager så mange af de grønne piller, at de skriver noget jeg ikke forstår :D
Jesper
#8
Gæst
17-08-2005 21:03
hmm sorry også lidt of topic her.. er live for speed multiplayer spil, eller??
undskyld men skal lig vide.. hehe...
Jesper
undskyld men skal lig vide.. hehe...
Jesper
Ja i høj grad - LFS er det bedste og mest alsidige online racing spil på markedet overhovedet :) (
R4yz: Forstår ikke helt. Er det her ting bilen ikke må kunne eller er det noget der skal kunne ske i spillet?
"at der er slør i retter
når bilerne ikke selv retter sig op i en skridning
når bilerne kan gøre 50omgange på 1tank
når føren bliver træt
når bilen kan blive varm
når dækende smelter
når et spejl smadres
når der går ild i den
når der tages forhold til om at man gøre på vejen eller i grøften
når bilen kan "flyve" vælte
når bilen ikke har "no-mans land Repar"
når de andre belister anylisere ens kørelse og bruger den imod en
når man spiller mod humens
når der ikke kan bruges koder, trainers, eller andet pjat
når bilen har sponsor mærker"
the688 du svarede ikke på mit spørgsmål i #2.
Og da både the688 og fjederen spiller LFS må i vel også have en holdning til hvad det er i det spil, der gør at det fremtræder realistisk for jer?
Som fremlagt tidligere, så vil det tage et par sider hvis man skulle komme med hvad et realistisk bilspil ville være.
Men igen man skal også tænke på at producenterne skal tage højde for at ikke alle deres brugere sidder med en computer der har alt det nyeste hardware, så de er nød til at lave spillet sådan at så mange som muligt kan spille det. Jeg spiller selv flysimulator hvor det er det samme at producenten har skåret i program koderne hvor de kunne, uden at det tog for meget ud af spillet... de har fx skåret ned på realistiske lyde og andre ting, for at spillet ikke kun ville kunne kører på en high end computer men også dem far den lavere ende.
Men det er nogen ting der er vigtige, og som der skal være i et simulator spil.
- Geometrien skal være god, da den har meget at sige for spillet.
- Der skal være "kamp" skade, slid og træthed på helst både maskine og personer. Altså at hvis du laver et slide rundt i et sving så vil der altså ryge noget gummi af bækkene, eller dækket hopper måske ud af fælgene fordi man slider i for lang tid eller for hårdt og ting i den dur, hvilket også indebærer at der skal være et sted man kan få det lavet igen hvis bilen stadig kan køre og det ikke bare sker når ude på banen.
- Omgivelserne har også meget at sige for hvordan ens spil oplevelse er, om man kan leve sig ind i spillet eller ej, og omgivelserne skal være med i spillet... der er ikke noget jeg hader mere end hvis man hamre ind i en rabat og man bare stopper bradt fordi der er en usyllig mur.
Lige nogen af de meget vigtige i min bog for at et simulator bliver realistisk. Jeg skal gerne uddybe nogen af tingene hvis der er krav om det.
Men igen man skal også tænke på at producenterne skal tage højde for at ikke alle deres brugere sidder med en computer der har alt det nyeste hardware, så de er nød til at lave spillet sådan at så mange som muligt kan spille det. Jeg spiller selv flysimulator hvor det er det samme at producenten har skåret i program koderne hvor de kunne, uden at det tog for meget ud af spillet... de har fx skåret ned på realistiske lyde og andre ting, for at spillet ikke kun ville kunne kører på en high end computer men også dem far den lavere ende.
Men det er nogen ting der er vigtige, og som der skal være i et simulator spil.
- Geometrien skal være god, da den har meget at sige for spillet.
- Der skal være "kamp" skade, slid og træthed på helst både maskine og personer. Altså at hvis du laver et slide rundt i et sving så vil der altså ryge noget gummi af bækkene, eller dækket hopper måske ud af fælgene fordi man slider i for lang tid eller for hårdt og ting i den dur, hvilket også indebærer at der skal være et sted man kan få det lavet igen hvis bilen stadig kan køre og det ikke bare sker når ude på banen.
- Omgivelserne har også meget at sige for hvordan ens spil oplevelse er, om man kan leve sig ind i spillet eller ej, og omgivelserne skal være med i spillet... der er ikke noget jeg hader mere end hvis man hamre ind i en rabat og man bare stopper bradt fordi der er en usyllig mur.
Lige nogen af de meget vigtige i min bog for at et simulator bliver realistisk. Jeg skal gerne uddybe nogen af tingene hvis der er krav om det.
Jeg er selv mekaniker i et dtc team og har haft muligheden for at få kommentare fra folk som Casper Elgaard,John Nielsen,Jan Magnussen osv. Vi spillede GTR på Jyllandsringen sidste år i simbin´s telt og alle udtalte at det var der nærmeste man kom på at køre på de pågældene baner og i de pågældene biler.Der er faktisk kører som bruger spillet til at træne og holde sig igang med.Derfor GTR
jeg er enig svar "12" helt enig har selv det der gt og det er fedt men osse pisse svært fordi det netop er så realistisk.
michael
#14
Gæst
20-08-2005 14:56
hey sad lige og læste noget af det der i har skrevet... men ville lige sige en ting i skal prøve at skaffe spillet street legal redline racing det er sagen... selv om man ik kan miste benzin eller olie... men ellers er det fuldstændig realistic
og man kan bygge sin bil helt fra bunden fra stel til mortorer.. så prøv det
og man kan bygge sin bil helt fra bunden fra stel til mortorer.. så prøv det
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk