• Forum
      /  
    Software
      /  
    Spil
  • 17-12-2003 · 10:36 535 visninger 21 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Call Of Duty - "extra detail" grafik trick :-)

    Af retlaw Maxi Supporter
Hej

Som mange andre sikkert, er jeg også bitter over at man med et R9700/128mb kort kun kan kører COD i High detail. Men faktisk fandt jeg ud af, i aftes, at man godt kan hvis man vil, selvfølgelig kræver det en del ram.

Under en af de første baner prøvede jeg bare for sjov at sætte textures til "Extra", men kun på generelle teskturer ikke characters...spillet kørte fint videre, ingen mærkbar performance foreskel og det blev en del flottere :-) Jeg kørte viderer med "extra" slået til, men da den skulle loade et nyt level lige efter mision briefing bragede spillet ned.....jeg kunne lige akurat åbne en taskmanager og se at der var absolut ingen ledig ram tilbage i maskineriet.

Det jeg så gjorde var at starte den mission igen, men kun på High detail, lod banen kører et par minutter, gik derefter ind og satte den til "extra" igen, og wholla, den kørte perfekt igen med meget flotte skarpe textures.....

Jeg kører med 512 mb HyperX overclocket til 400 Mhz, på et Asus 845PE og en overclocket P4 2.4 ghz @ 2.7 Ghz. grafikkortet er et Club3D Radeon 9700np /128mb. (ikke overclocket)
WindowsXP SP1 (Catalyst 3.9)

håber det kan hjælpe nogen det her :-)

PS: sørg for at slå alt ramslugende fra inden spillet startes :-)

Just

#1

Supporter Aspirant
17-12-2003 10:37
1024mb ram er et must nu om dage :)
Ultra Nørd
17-12-2003 10:40
#1 - eller et OS der ikke bruger rammen så dårligt som XP...
Super Supporter
17-12-2003 10:43
#1 ja det har jeg sq fundet ud af... altså at den crasher.... sad og gamede i 1024x768 med næsten alt på max, og 4x AA & 4 x AF... efter 2 timer gik den så bare død... efter en ½ krig med forskellige settings & crashes, fandt jeg så ud af at den ikk' vil køre med AA & AF på svinet :(

2 x 256 Geil pc4200
PIV 2.4 @ 3.0 Ghz
Radeon 9700@PRO <-- næsten) 275/270 @ 360/291
Cat 3.9

Semi Supporter
17-12-2003 10:52
Kan også kun være utrolig tiltreds med 1 GB ram....
Maxibruger
17-12-2003 11:09
Som jeg har forstået det, kræver det 256 mb ram på GFX for at køre alt på Extra.
Maxi Supporter
17-12-2003 11:17
#5 ja, det siger de, men system krav er efter min mening mange gange temmelig fleksible....har du nok ram i maskineriet skulle det vel ikke hindre dig i at spille med "extra" selvom du kun har 128 på GFX, det er vel bare et spørgsmål om performance, om den er god nok og spilbar.
Just

#7

Supporter Aspirant
17-12-2003 11:18
#2 >>Jep, men jeg helder mere til mere RAM... :=)
Maxibruger
17-12-2003 12:51
#5 Du kan squ da ikke bruge MOBO-ram som grafikkort buffer !

Det må være de parametere i programmet, der styrer om man kan køre "Ekstra".

I dette tilfælde om der er ram nok på bunden, eller om man har et 256 mb gfx.

Men vi er vel egentlig enige alligevel ?
Ultra Nørd
17-12-2003 12:54
Den "historie" med 256mb RAM på grafikkortet er noget fis. Det kræver 256 mb RAM på grafikkortet at køre 1600x1200 med 4xFSAA - simpelthen fordi det laver *enorme* mængder textures. Man kan sagtens spille CoD på max uden et 256mb kort.
Monsterbruger
17-12-2003 13:17
#9 det vil jeg gi' dig ret i. Kører selv 1152X864 2xaa 2xaf på mit 9700 med textures, generel såvel som characters, sat til "extra". Det hakker lidt i "burnville", men det er også alt.
squiix

#11

Gæst
17-12-2003 13:20
Er det ikke her "aperture size" i BIOS kommer ind i billedet, eller er der noget jeg har misforstået. Når grafikkort rammene er brugt op benyttes den del af de "normale" RAM, som man har tildelt til opgaven i BIOS. Hvis Aperture size er sat til 128 og man har 128 på grafikkortet, så giver det 256. Jeg kører COD i max setting med mit 9800 PRO kort uden problemer.

Bruger Aspirant
17-12-2003 13:34
Lad hve med at købe et ATI så er det problem lyøst... ;)

Ej bare for spass, men du skal have takker for svaret!
Gigabruger
17-12-2003 13:44
Det var da nice du lige fandt ud af det selvom jeg ikke kan bruge det til noget da jeg køre med Geforce 4 TI 128mb :/
Elitebruger
17-12-2003 13:48
hehe... det lyder faktisk en hel del mærkeligt, det triks.

Jeg læste en artikel på Hardwaretidende, at man skal op og have 256mb på GFX-kortet førend man kunne sætte maksimale detaljer mhp. teksturer.
kræmmern

#15

Gæst
17-12-2003 13:49
kører med 4xAA og 16x AF.flyder bare derudaf ! både i openGL og D3d
kører i Extra high i call of duty og insane textures maximal
nexuz

#16

Monsterbruger
17-12-2003 13:52
9# YaP!
Skulle jeg lige til at skrive!

;-)

<-nexuz->
Benz

#17

Ultra Supporter
17-12-2003 15:03
#11 Jo, det vil jeg også mene du har ret i. Problemet er bare, at den ram du har på bundkortet er langsom i forhold til den på GFX'et.

Jeg kører nu fint HIGH detail, selvom jeg kun har 64 mb på mit GFX.
Squiix

#18

Gæst
17-12-2003 16:52
#17 - så stor forskel er der nu heller ikke. Jeg har Kingston HyperX PC3500, som er 5.0 ns. Forskellen fra de 3.3 ns Samsung RAM på mit GFX gør nok ikke det store.
Lestat

#19

Giga Nørd
17-12-2003 17:09
#18: Har du også en 256bit bus til dine ram? PC3500 betyder 3500MB/s båndbredde. Dit grafik kort har 20.000MB/s båndbredde hvis det er et R9700Pro f.eks. Så jo, det gør en lille forskel.

L.
squiix

#20

Gæst
17-12-2003 17:46
Nå ja, så en lille forskel da :-)

Hvorfor hulan laver man ikke CPU/system RAM med samme specs., når man kan med GPU/RAM til grafikkort ? - i stedet for bare at hæve clock frekvenser hele tiden.
Monster Supporter
17-12-2003 18:22
#1 du er da helt gal på den med den skod kommentar
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner