• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Grafikkort
  • 22-02-2024 · 06:00 1264 visninger 14 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • GPU og FSR3

    Af Kian Mega Supporter
Med FSR3 der har lavet en lille revolution, hvad vil motivationen være for at købe ny GPU?

Guru
22-02-2024 07:02
Bare på grund af FSR3? 0 procent motivation.
Mega Nørd
22-02-2024 08:05
Starfield, FSR3.0 og frame generation er fanme nice.
Kian

#3

Mega Supporter
22-02-2024 09:24
Det er mig der har formuleret mig forkert.

Jeg har et grafikkort der kan håndtere FSR 3.0 og det gør den så godt, at den PC opgradering inkl GPU som jeg havde planlagt, har jeg udskudt.

Skyder AMD ikke sig selv i foden ved at lancere FSR 3.0, for behovet for opgraderinger er ikke så stort nu.
Mega Supporter
22-02-2024 09:43
Fordi du stadig skal have 60+ fps

Og den nye generation af skærme er på vej.

4K OLED skærme der kører 240hz.

https://rog.asus.com/monitors/32-to.../
Kian

#5

Mega Supporter
22-02-2024 09:51
#4

Mener du at jeg skal have 60+ fps UDEN FSR eller MED?

Så hvis jeg er godt tilfreds med min 1440p 144mhz, så er jeg golden?
Mega Supporter
22-02-2024 09:54
#5 Hvis du er tilfreds, så er det jo super.

https://gpuopen.com/fidelityfx-supe.../

"FSR 3 Frame Generation runs best when interpolating from a minimum of 60 fps pre-interpolation (e.g. after upscale). Whilst FSR 3 can roughly double any input frame rate, going below 60 is not recommended. This is due to interpolation visual artifacts being more prominent at lower frame rates. Sub 30fps frame rate pre-interpolation should be absolutely avoided."
Kian

#7

Mega Supporter
22-02-2024 10:13
Mange tak. Gælder det også AMD Fluid Motion Frames?
Qax

#8

Elite Nørd
22-02-2024 12:28
Jeg har ikke helt forstået formålet med frame generation.
Hvis man har 60 FPS og den laver det om til 120 FPS, ved at indsætte en kopi af det tidligere billede, så får man jo intet ud af det!?
Megabruger
22-02-2024 12:37
#8 Der indsættes ikke en kopi. Den genererer et billede der er midt mellem det forrige og det næste billede. Det er også grunden til at latency stiger når det bruges.
Qax

#10

Elite Nørd
22-02-2024 14:14
#9
Så hører det kun til i singleplayer spil, tænker jeg.
Elite Supporter
22-02-2024 16:49
Ja, det er bedst egnet til singleplayer spil hvor latency er mindre vigtigt.
Man kan groft sige at det tjener samme formål som motion blur, hvor det giver en oplevelse af glattere bevægelse, men man får ikke den forbedring af respons som "rigtige" fps ville have givet.

#3 AMD blev tvunget til at udvikle det som modsvar til Nvidias DLSS Frame generation, ellers så tvivler jeg på at de ville have brugt krudt på det. :-)
Mega Nørd
22-02-2024 16:53
#11 motion blur i spil giver ikke en opfattelse glattere bevægelser.
Motion blur er det irreterende hvor alt er blured ud når man bevæger sig fra side til side.
Megabruger
22-02-2024 17:24
Bortset fra alle vores irrelevante sidekommentarer ;)
Hvis du kører i 1080p eller lavere, så har skalering ikke nogen positiv effekt, uanset grafikkort.
Desuden anbefales der at du kan trække mindst 60fps allerede, hvis du vil have fordel af frame generation.
De 2 oplysninger er gode som guideline for om du skal opgradere.
Jeg selv sidder med en Samsung Odyssey Neo G9, som jeg har sat til 120hz da jeg "kun" hobby-gamer, med et 7900XTX... Med FSR2/FSR3 + Frame Gen trækker jeg uden problemer 120fps i 5120x1440 i spil som F1 '23, Hitman, osv... Endda uden at grafikkortet bliver varmt nok til at starte blæserne...
Og når man har FSR sat til Quality, så skal man være pernitten (eller have bedre øjne end mig) for at se at billedkvaliteten er dårligere end uden FSR...
Nørd Aspirant
29-03-2024 22:20
til jer der ejer et ældre RTX kort!

Jeg prøvet dette mod som hedder "dlssg to fsr3"
kan hentes her: https://github.com/Nukem9/dlssg-to-...

er (Adds AMD FSR 3 Frame Generation to games by replacing Nvidia DLSS-G Frame Generation)

har afprøvet det på singleplayer spillet Thalos principle II, hvor jeg gik fra ca 70 fps til det dobbelte med et rtx 2080 S. hvor ingame settings er: upsampling method = dlss / upsampling Preset = ultra

kan bruges på fleste nyere spiltitler singleplayer

husk at aktivere hardware-accelerated GPU scheduling i windows settings!



Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner