• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Anden Hardware
  • 15-03-2010 · 15:23 2474 visninger 31 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Dell i7 Laptop med 4 års garanti

    Af Nicolas L. Iversen Monsterbruger
Jeg vil gerne sælge min studiebærbar, da jeg ikke rigtig anvender den, fordi hovedparten af min hverdag foregår derhjemme.. Jeg er egentligt kun i skole 1-2 dage om ugen, hvor jeg ikke engang rigtigt behøver en PC.

PC'en består af følgende dele og kostede omkring 9100 kroner fra starten af.

- Midnight Blue med finish i mikrosatin
- Intel® Core™ i7 Mobile-processor 720QM (1.6 GHzTurbo-tilstand -op til 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
- Genuine Windows® 7 Professional, 64bit, Engelsk
- Windows Vista 64-bit, Dansk
- 15,6" WLED-skærm i bredformat med HD (1366 x 768) og TrueLife
- Integreret webcam 2,0 megapixel
- 4096 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 2048 MB]
- 320 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.)
- 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
- Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
- Primært 6-cellet litium-ion-batteri på 56 W/t
- Intel WiFi Link 5300-minikort med halv højde (802.11 a/g/n) (Centrino)

PC'en er 3 måneder gammel og har ikke en synlig ridse. Den er næsten ikke brugt.
Kan afhentes og ses i Grindsted Midtjylland.
Ved køb følger også Office2008 med, men ikke CD'er til geninstallation.

HBO: 6000 kroner

Kvittering haves og der er 4 års GOLD-support på produktet, hvor Dell kommer og laver PC'en hjemme ved dig!

Mvh

Login for at sende besked til Nicolas L. Iversen
Monsterbruger
15-03-2010 16:11
Jeg har aldrig haft problemer med dem.. Står der altid 24 timer efter man har ringet.
Monsterbruger
15-03-2010 19:27
bump
Silver

#4

Gæst
15-03-2010 19:45
Vil det sige at den har været defekt,siden du kender til deres service.
Bruger Aspirant
15-03-2010 19:58
Kunne det tænkes at han har andre DELL produkter.

Personligt kender jeg ej heller nogle som har haft problemer med DELL og kan ikke se hvordan DR kan stille tingene op som de gør.
Monsterbruger
15-03-2010 21:09
Nej, jeg havde en gammel Dell laptop for 5 år siden, inden jeg opgraderede til denne laptop. Den gamle havde en defekt harddisk og oplader, så derfor kender jeg til deres service.
Gæsten

#7

Gæst
15-03-2010 21:29
Hmm med 4 års garanti fra Dell der kan bruges til?
Monster Supporter
15-03-2010 21:54
#6 Hvad for en service?
Monsterbruger
15-03-2010 22:20
At en Dell-teknikker kommer og reparere din Dell-PC inden 24 timer efter opkald til Dell.
Elitebruger
15-03-2010 22:38
Ja det så vi jo i tv
kald du det bare service???
mgertz

#11

Bruger Aspirant
15-03-2010 23:20
Vil sige at de kommer ikke inden for 24 timer, men næste Arbejds Dag, eller som de kalder det Next Business Day.

Men jeg er imponeret over hvor mange tomhovedet mennesker som stoler blindt på DR's programmer. Det er da så tydeligt at det er klippet sammen så det bliver "god TV" og ikke faktuelt TV.

Og ja der sidder med garanti kunder der ud som DELL har trådt over tæerne, men der findes nok også HP/ACER/LENOVO osv. kunder som også føler sig tråt på.
Gigabruger
15-03-2010 23:39
Jeg tør vove den påstand at selv Acers support er ligeså elendig. De der er blevet vist på Dell, er jo de værste eksempler i hele landet. DR skal jo have nogen at gå efter, og noget at sende.. Men seriøst, i tror vel ikke alle tilfælde er som vist i tv fordi et stort mindretal oplever dårlig support?
Monsterbruger
15-03-2010 23:40
#11 kan ikke værre mere enig :) Men vil nok sige at dit HBO er for højt da en helt ny koster kun 6500 med bedre GFX og din forsikring kan være dækket ind af mange ting, som almindelig mennesker har i forvejen.
HenriK Kjærulff

#16

Gæst
16-03-2010 06:19
Hold kæft hvor er folk dog snævresynede og tåbelige at høre på.

Tror I på alt hvad I læser/ser I TV?

Kunne det tænkes at DELL har en så stor en kundeskare, at der altid vil være nogen som føler sig dårligt behandlet? Sådan er det med store selskaber. Du vil også kunne finde folk med dårlige erfaring fra andre store IT producenter.

Jeg har haft DELL i over 6 år, og har benyttet deres service mange gange fordi jeg er meget kræsen, det kan fx have være en løs tast på mit tastetur. Jeg ringer til DELL.dk venter 2-5min. Kommer igennem 24/7, hvis det er uden for normal arbejdstid snakker du med en englænder, hvis det er indenfor normal arbejdstid en dansker eller en svensker som gør sit bedste for at tale dansk (Kun 12årige der vel ikke kan forstå hvad de siger). Anyway. De bestiller et nyt tastetur, spørger høfligt "Vil du selv skifte det eller skal vi sende en tekniker ud for at gøre det?" Jeg svarer "I skifter det tak". Næste arbejdsdag kommer en venlig, serviceminded tekniker ud for at skifte tasteturet. Det er en ældre herre som har været i teknikbranchen siden han var 15. Lynhurtigt er komponenten skiftet og virker fint igen. Dell kontakter mig via e-mail eller telefon(ofte begge) efterfølgende for at sikre sig at arbejdet er udført ordentligt.

Jeg takker ja, og hermed er servicen udført. Jeg er meget tilfreds for den meget korte ventetid og for at slippe for besværet med at gå ned med computeren i en forretning, stå i kø, betale kørsel/transport og muligvis undvære computeren helt et par dage.

KEYBOARD-Eksemplet var blot en af de 3 service-sager jeg har haft med DELL, alle har forløbet på samme måde. Så tænk jer nu lidt om før i skyder med skarpt og snakker som eksperter om noget i intet andet ved om, end hvad der er fortalt på TV eller skrevet på Ekstrabladet.dk.

Tak
JaXdk

#17

Bruger Aspirant
16-03-2010 06:50
#16 Så bare fordi at du har oplevet god service de 3 gange du har lavet RMA, så går du automatisk udfra at alle får den samme service? Så er du sku da også lidt naiv. Og hvis det går så godt for Dell, hvorfor er der så over 100.000 personer i Canada som laver fælles søgsmål mod Dell?

Jeg kan også af egen erfaring berette at deres kundesupport er elendig samt lange leveringstider, hvor de ikke engang pr. email eller telefon informere dig om processen - fx min ordre hos dem blev udsat 14 dage, uden at jeg fik noget som helst at vide. Bare det at få fat i en dansker derinde, er faktisk umuligt - kundesupport er der kun engelsktalende personale, og dem kan man knap nok forstå pga. deres indiske/tyrkiske accenter. Det kan heller ikke passe at når jeg handler hos en dansk virksomhed, at jeg så ikke kan få dansk support. Selv når du skriver emails til dem, så kommer de tilbage på engelsk.
Monsterbruger
16-03-2010 07:28
Nogen herinde der gider respektere min salgstråd?
Gæsten

#19

Gæst
16-03-2010 07:28
Kunne en admin ikke lige lave en ip trace på #16?

Bare for sjovs skyld :)
Monsterbruger
16-03-2010 08:32
#20 - Gider du ikke bare at pisse af fra min tråd? Jeg gider ikke se nogen indlæg fra dig. Er HOL virkelig så ringe at sted at handle? Admins gider i?
Monsterbruger
16-03-2010 08:41
Hej Nicolas, hvor lang tid holder batteriet ved "almindelig brug"? Har du Dell support koden til at se alle specs plus model nr? Tak :).
Mega Supporter
16-03-2010 08:46
--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af Fjummer.
Semi Supporter
16-03-2010 08:57
#23
Du kan da i det mindste give manden en chance for at sælge sit produkt i stedet for at gennem-flame ham totalt.
exaile

#25

Bruger
16-03-2010 09:13
#23

[CODE]Forbeholdt interesserede.
Svar kun i en salgstråd hvis du er interesseret i at købe eller mangler information fra sælger. Undlad at komme med dumme kommentarer. Hvis mindsteprisen er sat for højt er det sælgers problem, ikke dit.

Respektér sælgers vilkår.
Sælger bestemmer suverænt sin mindstepris og krav for betaling. En salgstråd skal ikke forveksles med en tråd under salgsvurdering. Har sælger, i dine øjne, fastsat en urealistisk høj mindstepris er det ikke din opgave at linke til prisdataHOLbaser eller på anden måde blande dig i prisfastsætningen mellem sælger og køber.
[/CODE]

så næh, det har du faktisk ikke i den her tråd
Mega Supporter
16-03-2010 10:05
--
Indholdet af dette indlæg er blevet fjernet af Fjummer.
Monsterbruger
16-03-2010 10:45
#22

82VPWK1

Ved almindeligt brug holder den omkring 2,5 time vil jeg tro. Måske lidt mindre, men er ikke helt sikker.

Du må gerne sende mig en mail.

#26

Dell garantien er fed og langt bedre end garantien fra andre mærker. Har du haft problemer med Dell, så er det din erfaring. Min erfaring er kun at Dell hver gang har sendt en IT-supporter og altid svare efter 2-3 minutter i telefonen. Hvor får man 4 års garanti ? Dell var endda så flinke at udskifte tastatur, mousepad, cover og oplader på min gamle Latitude (6år gammel), da jeg spurgte dem ad i den sidste måned af sin garantiperiode (3år). Idag virker min gamle Latitude stadig perfekt og ser rimelig ny ud.
JaXdk

#28

Juniorbruger
16-03-2010 11:21
#27 En elektronikforsikring giver 4 års garanti.
Mega Supporter
16-03-2010 11:26
Sponte

#30

Bruger Aspirant
16-03-2010 20:22
- Har maskinen gendannelsespartition eller følger Win7 med på skive ?
- Har den Firewire ?
- Model navn - gerne link til komplet specifikation.

/Sponte
Monsterbruger
16-03-2010 20:54
den har gendannelsespartition til windows vista. windows 7 medfølger på en DVD. Det er en ISO-fil jeg selv har brændt til skiven. CD-key er ægte og jeg har fået den igennem mit arbejde.

I post nummer 27 kan du se mit service tag. Det vil linke dig til alle specifikationerne.
Monsterbruger
17-03-2010 07:02
bump
Monsterbruger
17-03-2010 13:12
Ingen der er interesseret :(?
Monster Supporter
17-03-2010 18:53
#0 kunne godt være intereseret...Men er du til at presse i pris?
Monsterbruger
17-03-2010 19:12
#34 Hvor meget tænker du på?
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner